Editor met session-support

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-06 22:26

mpol

root@localhost

Topicstarter
Hallo,

Op mijn werk gebruik ik sinds kort Notepad++, een editor voor Windows. Wat fijn is aan deze editor is dat als je het programma afsluit met bijv. 10 bestanden open, dat hij de volgende keer ook weer opstart met diezelfde 10 bestanden open.
Nu mis ik dat best wel, en ik wil dat ook wel onder Linux. Nu gebruik ik sinds kort Netbeans, en die lijkt het ook te hebben, al had ik de laatste keer dat hij maar de helft van de bestanden opende (?).
Zijn er meer editors die deze functionaliteit hebben? Notepad++ onder Wine gaat me wat te ver.

https://timelord.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat Scite dit ondersteunt.... Maar ik ben dit niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Ik gebruik gedit met de Session Saver plugin (onderdeel van de gedit-plugins package), kan je meerdere sessions mee aanmaken.

Edit: Je moet de sessie wel handmatig openen met File->Saved Sessions-><sessie>, een sessie wordt dus niet automatisch geopened bij het opstarten.

Edit2: Dat is dus een andere plugin voor auto save/load: http://sourceforge.net/projects/geditautosaves/ :P

[ Voor 53% gewijzigd door JoetjeF op 24-08-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
(g)vim heeft ook sessions volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-06 22:26

mpol

root@localhost

Topicstarter
Heel lief dat je sCite aanbiedt, maar hij opent maar een bestand tegelijk :). Dat vind ik toch wat minder.

En gedit met een plugin, oei, dat klinkt wel goed.

https://timelord.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.makeuseof.com/...useful-text-editor-linux/

Effe wat gegoogled --> Leuke tutrial om gedit wat features te geven die N++ heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Eclipse en Aptana Studio ondersteunen het ook wel. Vind dat alleen wat logge pakketten voor alleen tekst bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djohn_croot
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 16:26

djohn_croot

Did you mean 'recursion?'

Zoals al werd opgemerkt, Vim ondersteunt sessies die je met een naam kunt opslaan. Je opent die dan weer met een opdracht als vim -S <naam van sessie>. Al je bestanden worden geopend op de plaats waar je was gebleven en met de rangschikking van vensters en tabs die je gebruikt. De plaatsen waar je het laatst in de tekst heen bent gesprongen blijven bewaard. Het handige is dat je per sessie ook verschillende mappings van toetsen en afkortingen (en nog veel meer) kunt bewaren. Het is niet echt simpel, maar ideaal als je er veel mee werkt. Vim werkt trouwens onder Windows net zo goed als op Unixen. Zie vim.org. De helpfunctie van Vim is uitstekend.

[ Voor 17% gewijzigd door djohn_croot op 24-08-2010 23:08 . Reden: Nog wat aanvullingen ]

OpenBSD + zsh + cwm + tmux + Model M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Kate en Eclipse hebben het ingebouwd.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:59

Super_ik

haklust!

ik gebruik screen en vim.
ik maak dan sessies per project aan. zit ik per screen in een keer in de goeie directories, en pijltje-up heeft nog de juiste commando's :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 15:22
Super_ik schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:47:
ik gebruik screen en vim.
ik maak dan sessies per project aan. zit ik per screen in een keer in de goeie directories, en pijltje-up heeft nog de juiste commando's :)
Dit leeft niet door een reboot heen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Dr. Horrible schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 00:24:
[...]

Dat doe je dan ook op een server die je niet reboot ;)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 18:26
Valt me tegen dat Geany nog niet voorbij is gekomen, dat is voor mij de Notepad++ killer geweest, zelfs op Windows systemen tegenwoordig. "File browser" plugin vind ik ook erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inkoppertje. Emacs kan dit natuurlijk ook. In het algemeen gebruikt na 10 jaar toch iedereen VIM of Emacs op Linux, dus dan kan je er net zo goed mee beginnen.

Op Windows gebruik ik overigens ook Emacs.

• djohn_croot
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 16:26

djohn_croot

Did you mean 'recursion?'

Dr. Horrible schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 00:24:
[...]

Een sessie die je met alleen Vim maakt kent alle opdrachten nog na een reboot hoor. Die komen gewoon in een sessiebestand te staan (dat je trouwens zelfs nog kunt bewerken als je durft). En sessies maken per project is natuurlijk ook mogelijk.

OpenBSD + zsh + cwm + tmux + Model M

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:07
Kate ondersteunt dit ook voor de KDE-georiënteerden onder ons
Pagina: 1