Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Apparaten reageren niet meer op afstandsbedieningen

Pagina: 1
Acties:

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem, waar ik zo 1-2-3 niet uitkom.

Sinds vandaag werken meerdere afstandsbedieningen niet of niet meer naar behoren.
Het betreft de volgende apparatuur:

- Samsung LE40A756 LCD
- Samsung CW-H770S versterker
- Humax 5000c HD decoder

In de nabijheid maar niet van toepassing (denk ik) zijn:

- PS3 (AB werkt prima, maar die is BlueTooth)
- Xbox 360 (moet IR afstandsbediening nog testen) Getest: werkt prima. Staat vlakbij de overige apparatuur.
- HTPC (E8400/4GB/Ati 5670)
- Wii
- Subwoofer

Alle apparaten reageren pas op de afstandsbediening als deze zo'n 20 CM of korterop voor het apparaat gericht wordt. Iemand in het ABO forum (link alleen voor abo's ; Verwijderd in "Post hier je kleine vraagjes (Deel II)" ) postte een link naar http://www.engineering.co...rference-from-LCD-TV.aspx , wat sterk overeen komt met mijn probleem.

Echter, de apparatuur reageert nog steeds niet als de TV uit staat. Modi op de TV lijkt me dus uitgesloten. Ik heb lampen uitgezet (spaarlampen zouden kunnen interfereren, de enige spaarlampen zijn niet op deze verdieping en sowieso uit), batterijen geprobeerd (leek me stuk met meerdere apparaten, en verlichting op de AB's werkt wel) en alles uiteraard stroomloos gemaakt en gedaan.

Als iemand suggesties heeft, kom maar op, vind dit nogal vreemd namelijk.

Apparatuur staat niet achter glas overigens!

[ Voor 3% gewijzigd door Exorcist op 24-08-2010 22:09 ]

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
.. ergens in een hoekje ligt een afstandsbediening met een boek op de knopjes en die zendt continu een toetscode uit die de rest van je spullen storen.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
joopv schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:11:
.. ergens in een hoekje ligt een afstandsbediening met een boek op de knopjes en zend continu een toetscode uit die de rest van je spullen storen.
Ik edit mijn post waar ik eerst stellig zei dat dit niet het geval was:

Mijn Ati 3850 die ik vanavond vervangen heb voor een 5670 lag op een oude remote van een oude versterker.

Dank! Wat achterlijk van me!!! :P

:>

[ Voor 26% gewijzigd door Exorcist op 24-08-2010 22:14 ]

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:46

ManiacsHouse

Scheisse!

Exorcist schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:13:
[...]

Ik edit mijn post waar ik eerst stellig zei dat dit niet het geval was:

Mijn Ati 3850 die ik vanavond vervangen heb voor een 5670 lag op een oude remote van een oude versterker.

Dank! Wat achterlijk van me!!! :P

:>
Haha ernstig! Nominatie voor meest domme actie en daarvoor een topic starten. :9

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
ManiacsHouse schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:21:
[...]

Haha ernstig! Nominatie voor meest domme actie en daarvoor een topic starten. :9
Je kunt het overdrijven hé vrind :P

Mn TS was wel uitgebreid O-)

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:21:
[...]Haha ernstig! Nominatie voor meest domme actie en daarvoor een topic starten. :9
Zo dom vond ik het niet. Het feit dat AB's elkaar kunnen storen ligt niet zo erg voor de hand, vrijwel niemand gebruikt er meerdere tegelijk.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:46

ManiacsHouse

Scheisse!

joopv schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:59:
[...]
Zo dom vond ik het niet. Het feit dat AB's elkaar kunnen storen ligt niet zo erg voor de hand, vrijwel niemand gebruikt er meerdere tegelijk.
Exorcist schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:23:
[...]

Je kunt het overdrijven hé vrind :P

Mn TS was wel uitgebreid O-)
Ik bedoelde het goed. :*)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
No offence taken, heb het echt over het hoofd gezien (weet dat IR nogal gevoelig is als het tegelijkertijd gebruikt wordt). Zie mijn TS wat ik allemaal geprobeerd had ;)

Eind goed al goed in ieder geval, scheelde me een uur zoeken (morgen zou de 3850 in de PC van m'n vriendin gaan ;) )
Pagina: 1