• simon stokvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-11 15:14
Ik heb een Dell D830 laptop en toen ik net zat te internetten hoorde ik een kleine klap, en viel de stroom uit. Na de stroom te hebben hersteld in de meterkast kwam ik bij mn laptop en viel me op dat de accu aan het ontladen was terwijl de adapter gewoon in het stopcontact zat. Ook een ander stopcontact hielp niet.

Voor de rest werkt mn laptop gewoon nog naar behoren alleen ik kan hem dus niet meer opladen. Voor de rest kan ik niks raars bemerken. Ik ruik geen brandlucht oid, helemaal niks. De adapter was wel warm maar niet warmer dan normaal.

Nu gewoon een kwestie van een nieuwe adapter bestellen of kan er ook iets anders aan de hand zijn?

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-12 16:30

ByteDelight

Retro computing is alive!

Heb je een multimeter in huis?
Meten is weten..

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:01
hoeveel watt is je adapter?

De D830 heeft een 95w (of was het 90w?) nodig. kan wezen als je de oude modellen hebt gebruikt dat deze overbelast is geraakt?

• simon stokvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-11 15:14
Nee ik heb geen multimeter.

Ik heb gewoon de meegeleverde 90W adapter gebruikt. Ik weet niet of die inmiddels "oud" is. De laptop is wel 3 jaar oud.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12 12:32
Voor het 830 verhaal. dat was inderdaad een 90 Watt lader. Maar de delletjes herkennen de lichtere versie automatisch en schakelen het laden van de accu dan uit. Dus je kunt wel blijven werken alleen wordt je accu niet opgeladen. Daarnaast krijg je bij het opstarten van de laptop een scherm te zien dat je op een te lichte adapter werkt.

Ontopic: Als het goed is zit er ook een ledje op je adapter. Kijk daar eerst eens naar. Zit aan de bovenkant van de adapter aan de kant van de laptop aansluiting. (werk op een 820 met dezelfde oplader ;))

Carpe Diem