Logitech Momo - schakelen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 11:39
Hey,

Ik heb eventjes rond gezocht maar er lijkt niet echt een 'algemeen' topic over het Logitech Momo stuur te zijn, dus maak ik maar even een nieuw aan.

Ik heb dit stuur vandaag ontvangen (gekocht van marktplaats) en ben er zeer tevreden mee, speelt erg lekker, in ieder geval een stuk beter dan mijn oude MS stuurtje (zonder force feedback, lijkt net alsof je op ijs rijdt, je compenseert de hele tijd veel te veel). Het is natuurlijk wel wat lastiger maar dat is alleen maar leuk :)

Ik heb een paar races met de schakel 'flippers' gespeeld, om even aan de force feedback te wennen, maar daarna meteen naar de pook overgestapt, toch een stuk leuker uiteraard. Ik wist al dat de pook geen echt schakel patroon (H-pattern? ofzoiets) kon volgen maar alleen omhoog/omlaag kon, maar ik had eigenlijk wel gehoopt dat het schakelen wat logischer zou zijn. Nu kun je alleen omhoog drukken om op te schakelen en omlaag drukken om terug te schakelen (of andersom natuurlijk), maar het lijkt me eigelijk veel logischer om dit af te wisselen. Dus wil je van de 1 naar de 2, dan trek je de pook omlaag. Wil je van de 2 naar de 3, dan druk je hem weer omhoog. 3 naar 4 is weer omlaag, etc. Net zoals in een standaard auto (ik geloof dat dit niet in elke auto zo is maar in de meeste nederlandse auto's toch wel). Nu heb ik heel vaak dat ik de pook naar me toe trek als ik van de 3 naar de 4 wil (zoals "in het echt" dus) en dus kom ik in de 2 terecht... Zou het niet veel logischer zijn om 'mijn idee' te gebruiken, steeds afwisselend?

Ik speel op het moment eigenlijk alleen DiRT2 maar ik weet zeker dat ik binnenkort nog wel wat meer spellen ga zoeken. Mijn vraag is eigenlijk: zijn er spellen die dit ondersteunen? Of is het mogelijk om dit ergens in te stellen bij het stuur zelf (lijkt me niet, het lijkt me toch dat het spel dit moet implementeren en niet het stuur)?

Bij DiRT2 heb je twee handmatige schakel standen, "sequential" (dus altijd omhoog = op schakelen, of andersom) en "H-pattern". Die laatste werkt niet met dit stuur, ik neem aan dat dit voor zo'n echte schakelpook is bedoeld (hij blijft nu alleen in de vrij staan).

Dus, zijn er spellen waarmee je het schakelen op zo'n manier kunt instellen, of is het op een andere manier misschien in te stellen? Het maakt verder niet zoveel uit, het zal vast wel een kwestie van gewenning zijn, maar het lijkt me net iets leuker als je afwisselend op en neer moet schakelen. Dan moet je ook wat beter nadenken in welke versnelling je zit zodat je niet per ongeluk omhoog drukt wanneer je naar de 6 gaat bijvoorbeeld.

Bedankt!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoized
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-02-2022
Ik heb geen ervaring met het Momo stuur, maar weet wel dat je in eender welke wagen voor race-doeleinden dit systeem (Tiptronic -> omhoog is +1, omlaag is -1 of met de flappy pedals) terug zal vinden...
Ik help je niet echt verder helaas, maar kan je wel zeggen dat het realistischer is zoals bij de Momo dan wat jij voor ogen hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightmare76
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-10-2024
Hmmm ik denk niet dat wat jij wilt mogelijk is( correct me if im wrong anyone:) )
Wat als je nu van zn 5 naar 3 wilt? :P

Nog veel plezier verder met de stuur...heb er 1 een aantal weken gebruikt van een vriend en was super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360275

wat je misschien kan doen is drivers voor logitech racesturen downloaden en dan een scriptje daarin maken dat wanneer je omhoog schakelt dat je eerst +1 versnelling gaat en daarna de toetsen voor schakelen omdraait zodat omlaag nu +1 versnelling is ik denk dat zoiets wel kan maar ik ben die naam kwijt van logitech drivers

edit: probeer logitech wingman daarmee kan je racewheel instellingen aanpassen

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 360275 op 24-08-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 11:39
Van de 5 naar de 3 moet je gewoon 2 keer drukken, dat moet nu ook al dus ik zie het verschil niet zo. Het enige verschil is dat je nu omlaag/omhoog drukt ipv twee keer omlaag.

Ik zal die wingman eens bekijken.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-06 07:03

Nik

NickThissen schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:50:
Van de 5 naar de 3 moet je gewoon 2 keer drukken, dat moet nu ook al dus ik zie het verschil niet zo. Het enige verschil is dat je nu omlaag/omhoog drukt ipv twee keer omlaag.

Ik zal die wingman eens bekijken.
Het nadeel met jouw systeem is dat je steeds moet onthouden of moet spieken op je scherm in welke versnelling je nu staat, en welke beweging daar bij hoort. Overigens geef ik de voorkeur aan het "van je af = +1, naar je toe is -1" systeem. Zoals hierboven al omschreven is dit net zoals het in vele geprepareerde racewagens voor komt, dus het is zelfs realistischer dan een H patroon.

Ik vind je systeem verwarrend. Ik heb het hier eens geprobeerd op mijn G27, maar ik kan er maar niet aan wennen. Met een H patroon voel ik welke versnelling ik nu heb, en waar ik heen moet. Via jouw systeem schakel ik voor mijn gevoel steeds verkeerd, en denk ik te veel na over welke handeling ik moet doen.
Pagina: 1