Toon posts:

Outlook 2010 Handtekening onjuiste weergave

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik gebruik een Windows 7 Business (HP Elite 7100) computer met Outlook 2010. Binnen Outlook heb ik een handtekening gedefinieerd met het logo en een aantal links.

Als ik nu een e-mail verzend, ziet de handtekening er bij mij goed uit maar de ontvanger ziet mijn handtekening geheel anders. Sommige delen van teksten zijn verdwenen, sommige delen hebben een andere stijl of er staat HTML code tussen de tekst. In Outlook 2003, op een Win XP machine ziet de handtekening er goed uit.

Ik heb verschillende dingen geprobeerd:
- Handtekening 'uitgekleed' tot minimale regels (logo eruit etc) maar stijl behouden
- In een HTML editor de handtekening nagemaakt
- Vanaf leeg sjabloon in Outlook 2010 de handtekening nagemaakt

Geen van dit gaf het juiste resultaat. Het lijkt erop dat Outlook 2010 niet met links in de handtekening kan omgaan.

Heeft iemand hier ervaring mee en is wellicht tot een oplossing gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Hoe heb je de handtekening gemaakt ?
Mijn gok is dat je hem hebt gekopieerd en in een nieuwe handtekening hebt geplakt.

Probeer is het .htm bestand te openen in Word, daar te bewerken en dan op te slaan.
Bron

[ Voor 47% gewijzigd door Yippie op 24-08-2010 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat voor mail client gebruikt de ontvanger? Heb je dat alleen bij die ontvanger of bij alle?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de handtekening op verschillende manieren gemaakt, zoals in mijn eerste bericht is weergegeven. De clients die ik geprobeerd heb betreffen verschillende versies van Outlook. Zelfs als je naar jezelf stuurt ziet het verzonden bericht er goed uit maar het ontvangen bericht is weer 'krom'.

Ik heb, zoals je bron weergeeft, ook de handtekening in Word ingezien maar daar ziet het er prima uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2010 23:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat dit topic gesloten kan worden. Het lijkt erop dat ik te maken heb met de render engine van Word die niet spoort. Zie fixoutlook.org.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:20
Out topic, maar ik heb vrjiwel exact hezelfde probleem. Sinds we van Outlook 2007 zijn overgegaan naar 2010, komt email corrupt aan. Het lijkt hem te liggen in inderdaad de HTML opmaak en daarbij een smarthost die het niet goed kan verwerken.

Misschien dat iemand ondertussen al een oplossing heeft kunnen vinden?

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Vaak worden dit soort opmaak problemen veroorzaakt door virus scanners (op de client of op de server) die het bericht aanpassen door er een "gescanned door..." regel aan toe te voegen. Zeker AVG gaat hier nog vaak mee in de fout.

Het uitschakelen van de optie geeft vaak geen oplossing aangezien het bericht dan toch nog wordt aangepast, maar dan een lege regel erin plaatst. Schakel dit mail integratie component compleet uit en probeer het opnieuw.

Zie ook; Disable virus scanner integration?

Dit "fixoutlook.org" heeft geen betrekking op dit topic aangezien dit betrekking heeft op een aantal style elementen waarvoor bepaalde mensen graag ondersteuning zien. Zonder ondersteuning van deze style elementen kan je email er anders uitzien maar zal nooit een email corrupt aankomen met kapotte links of zichtbare HTML code.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Roady81 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:41:
Het uitschakelen van de optie geeft vaak geen oplossing aangezien het bericht dan toch nog wordt aangepast, maar dan een lege regel erin plaatst. Schakel dit mail integratie component compleet uit en probeer het opnieuw.
In het geval van bijvoorbeeld AVG werkt het uitvinken van die optie wel prima :P Maar mijn eerste gok zou idd ook een virusscanner zijn :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1