Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goedkoopste legale manier om aan Windows 7 te komen?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.284 views

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
Ik wil nu toch eens updaten van Vista naar windows 7. Ik denk dat ik de professional versie moet hebben vanwege de ondersteuning van sommige oude XP programma's. Ook neem ik aan dat inmiddels de 64 bit versie de betere keus is.

Via mijn werk kan ik deze bestellen voor een eurotje of 130 dacht ik, maar ik vroeg mij af of er andere goedkopere legale manieren zijn. Op marktplaats staan ze voor 10 euro, maar kan mij niet voorstellen dat het voor die prijs legaal kan.

Ik wil gewoon zeker weten dat ik geen gedonder krijg met de activatie of in de toekomst met updates.

Dus, zijn er goedkopere manieren om dit te realiseren?

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:01
Koop een onderdeel voor je pc en koop daar OEM bij. Dat is de goedkoopste manier denk ik....

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Paultje3181 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:17:
Koop een onderdeel voor je pc en koop daar OEM bij. Dat is de goedkoopste manier denk ik....
Niet legaal, maar werkt wel om geen gedonder met WGA te krijgen.

4015Wp west (Dordrecht)

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-11 17:50
Niet toevallig kinderen die sturen en via school aan een update kunnen komen?
ik kan namelijk voor €53,- aan een update komen... (via slim.nl)

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Je kan gewoon een OEM DVD kopen hoor. Bijvoorbeeld bij MyCom. Heb ik 2 weken nog gedaan voor mijn 3 jaar oude laptop.

pricewatch: Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:36

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Paultje3181 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:17:
Daar hoef je geen onderdeel bij te kopen, je kan de OEM gewoon los kopen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
ja, OEM of retail vind ik geen probleem, maar als het nog goedkoper kan heel graag. I

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 18:12
Je vraagt een legale manier maar vind illegaal geen probleem (OEM bijvoorbeeld).

Als je dat geen probleem vind waarom download je dan gewoon niet :?

• Saven
  • Laatst online: 19:46

Saven

Administrator

Zoek iemand die een MS Technet account heeft ;)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

RedHat schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:34:
Je vraagt een legale manier maar vind illegaal geen probleem (OEM bijvoorbeeld).

Omdat er toch wel een fors verschil zit tussen illegaal downloaden en een OEM licentie kopen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

Misschien dat je hier voor 65 euro een licentie kunt kopen? Je moet wel een student zijn of er eentje kennen, denk ik.
http://www.edupartner.be/...oducts_id/119/language/nl

[ Voor 17% gewijzigd door Gamo op 24-08-2010 19:39 ]

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Zeker in de zin van geen gezeik met WGA krijgen.
Een OEM versie kopen is misschien niet wat microsoft wil maar het word gedoogt.
Het is semi-legaal. Je krijgt er altijd problemen mee als je je moederbord vervangt of het op een andere computer probeert te installeren. En ik vind het ook eerlijk. Microsoft is rijk genoeg. Je betaalt er voor, misschien niet de volle pot. Maar toch genoeg.

Gewoon via de pricewatch dus de goedkoopste Windows 7 Ultimate 64 bit versie zoeken, betalen en laten opsturen.

Ik heb van het begin de beta gebruikt en toen ik daarna actievatie meldingen kreeg heb ik een oem versie gekocht en met die code geactiveerd. Nooit problemen mee gehad. :P
Ik maak regelmatig een image aan van mijn OS partitie, dus die kan ik altijd terug zetten als ik ergens problemen mee heb.

Als ik ooit weer een nieuwe computer koop dan zal ik een telefoontje naar microsoft moeten doen om te kunnen activeren. :)

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11 17:19
Tutti-frutti schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:21:
[...]

Niet legaal, maar werkt wel om geen gedonder met WGA te krijgen.
Bios flashen op een speciale manier met een speciale rom ook, nog veel illegaler en bovendien risicovoller dan een OEM zonder onderdelen.

Ik denk dat de goedkoopste manier via slim als dat lukt een upgrade, en anders een nieuwe pc met OEM licentie en dan de pc verkopen die je nu hebt.
je kunt ook een OEM licentie kopen en dan installeren, maar 't mag niet officieel, werken en activeren doet het wel.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Vind een werkgever die je een MSDN account betaalt :+

• SinergyX
  • Laatst online: 21:36

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En wat is er dan precies illegaal aan een OEM?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• brambo123
  • Laatst online: 25-11 17:50
OEM is voor bij een nieuwe pc, niet als je één onderdeel vervangt.
Vind Microsoft liet leuk...

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

brambo123 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:51:
Wanneer ze het echt niet leuk zouden vinden hadden ze er wel wat aan gedaan.
Ze snappen ook wel dat weinig mensen zin hebben om Windows te kopen voor €260,-, terwijl een nieuwe pc waar Windows al op staat voor hetzelfde bedrag te krijgen is. Als ze de losse OEM verkoop zouden stoppen zouden meer mensen een illegale downloaden dan dat ze de retail gaan kopen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:46

beany

Meeheheheheh

Wat een ongelovelijke debiele reden :X

Ze zien me al aankomen bij de kassa van Albert Heijn :D

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-11 23:09
OEM mag je best zelf kopen, maar je moet dan jezelf wel tot system-builder promoveren. Het nadeel is dat je daarna zelf je eigen ondersteuning moet leveren aan het systeem, maar dat is voor de meeste mensen toch geen probleem.

Dit wordt gewoon geaccepteerd en is niet in strijd met de licentie. Wel mag je het maar op 1 systeem installeren.

[ Voor 13% gewijzigd door FireWood op 24-08-2010 23:18 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• Haaglander
  • Niet online
brambo123 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:51:
Waarom kan ik dan bij een bekende PC-keten als Mycom een OEM DVD kopen zonder hardware?
Dat is daar al jaren mogelijk, lijkt mij sterk dat MS daar niet van af weet

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-11 19:38

Of OEM legaal is of niet, ze worden voorlopig gewoon nog verkocht en MS gaat dat (nog) niet aan banden leggen
Enigszins oud nieuws: http://tweakers.net/nieuw...ws-7-niet-aan-banden.html

• Kain_niaK

Kain_niaK

beany schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:09:
[...]

Wat een ongelovelijke debiele reden :X

Ze zien me al aankomen bij de kassa van Albert Heijn :D
Waarom is dat een debiele reden als het gaat om: Wat is eerlijk?

Iets gekraakt gebruiken wat door een arme ontwikkelaar gemaakt is dat maar 10 euro kost op zijn site.
Dat noem ik oneerlijk. Een OEM versie gebruiken van een bedrijf dat eigenlijk net zo goed kan stoppen en genoeg geld heeft om al zijn werknemers 100 jaar door te betalen vind ik wel eerlijk.

• Jessez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:14
Kain_niaK schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 00:55:
[...]

Iets gekraakt gebruiken wat door een arme ontwikkelaar gemaakt is dat maar 10 euro kost op zijn site.
Dat noem ik oneerlijk. Een OEM versie gebruiken van een bedrijf dat eigenlijk net zo goed kan stoppen en genoeg geld heeft om al zijn werknemers 100 jaar door te betalen vind ik wel eerlijk.
Dus als jij voor mij zou werken en ik vindt dat je te rijk bent hoef ik jou niet te betalen want dat is een zelfde debiele redennen.

Maar ik wil je wel aannemen voor nop geen probleem :P

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Is een upgradeversie niet een mogelijkheid? OEM is ja het goedkoopste maar ik denk dat een upgrade een legalere oplossing is. Ik zag laatst dat de HP UPG even duur was als de OEM. Toeval waarschijnlijk. Ik zou dan voor upgrade gaan ipv OEM als je bang bent voor problemen. Hoe vaak ik MS heb gebeld (toch flauw dat ze dat gratis nr voor mobiel niet meer doen) omdat ik vanwege een legale reden een moederbord moest vervangen. Dan is het bellen idd maar het mag. Als je de hele pc gaat vervangen nee dan is het geen optie.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:09
h.edink schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:17:
(..)

Wel mag je het maar op 1 systeem installeren.
Mag je een retaillicentie dan op méér computer tegelijktijdig geïnstalleerd hebben? Of bedoel je dat je hem niet mag overzetten op een ander systeem?

En het goedkoopst is inderdaad studerende kinderen, dan heb je voor ongeveer 50 euro een 'eeuwigdurende' licentie die je ook mag blijven gebruiken nadat de kinderen zijn afgestudeerd. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Jaap-Jan op 25-08-2010 01:35 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Dick
  • Niet online
Kain_niaK schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 00:55:
[...]

Met eerlijk heeft dat natuurlijk helemaal niets te maken. Of de verkoper/fabrikant nu goed bij kas zit of straatarm is doet er niet toe, in jouw optiek mag je dus ook stelen van de rijken 'want die hebben toch al genoeg'?!

Enneh... je weet dat microsoft zo'n 90.000 werknemers heeft? Je opmerking over 100 jaar door betalen is compleet onzinnig.

Ontopic: Goedkoopste manier lijkt mij surfspot oid, maar zoals gezegd moet je dan wel een student kennen die dat even voor je wil regelen. De andere optie is een OEM versie maar dat gaat dan weinig schelen met de (retail?) versie die je via je werk kan kopen.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Enneh... je weet dat microsoft zo'n 90.000 werknemers heeft? Je opmerking over 100 jaar door betalen is compleet onzinnig.
Microsoft was in 2009 al ongeveer 97 miljard dollar waard.
97 000 000 000/90 000 = 1 077 778 gedeeld door 100 = 10 778 afgerond.
Dat kunnen ze 90 000 werknemers dus 100 jaar lang elke jaar betalen.

Hoezo onzinnig?

En denk eens na over wat ik zeg. Ik zeg dat ik een OEM versie kopen niet oneerlijk vind.
Ik heb het helemaal niet over stelen of wat dank ook. Gewoon over minder betalen voor een product als dat mogelijk is ZONDER het te stelen. Vind jij een OEM versie kopen dan stelen van Microsoft ?
Dat is pas absurd.

[ Voor 32% gewijzigd door Kain_niaK op 25-08-2010 01:48 ]

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-11 19:42
Jessez schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 01:05:
[...]

Dus als jij voor mij zou werken en ik vindt dat je te rijk bent hoef ik jou niet te betalen want dat is een zelfde debiele redennen.

Maar ik wil je wel aannemen voor nop geen probleem :P
Nee het is oneerlijk omdat ze gewoon een absurd hoog bedrag voor een besturings systeem vragen. 50 euro retail versie is ook genoeg, ik wil wel eens weten hoeveel winst MS maakt op elk verkochte W7, ik denk wel meer dan de helft.

Een bedrijf dat miljarden omzet maakt en daarvan dus ook miljarden winst per jaar dat is gewoon pure uitmelkerij. "Ja mensen betalen het ervoor dus waarom zou het voor minder moeten" Ik vind het best dat ze winst maken om uit te breiden, maar om zulke gigantische bedragen binnen te harken is gewoon belachelijk.
Alleen de basis rente van hun vermogen kunnen ze al in hun leven niet op krijgen. (320 miljoen per maand aan rente met 4%)

• Kain_niaK

Kain_niaK

Kijk eindelijk iemand die het begrijpt.
Daarom is het ook heel iets anders als bijvoorbeeld een zelfstandige ontwikkelaar afrippen door zijn software te kopiëren waar hij nauwelijks geld voor vraagt maar het wel hard nodig heeft.
En nu moet dat gezeik hier over maar stoppen. Als een OEM versie kopen al gezien word als een vorm van diefstal of oneerlijk. Waarschijnlijk hebben de mensen die hier zo op reageren zelf niet eens een legale windows. En ja ik heb een OEM versie en ik beschouw die als legaal.

• Dick
  • Niet online
Kain_niaK schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 01:46:
[...]

Microsoft was in 2009 al ongeveer 97 miljard dollar waard.
97 000 000 000/90 000 = 1 077 778 gedeeld door 100 = 10 778 afgerond.
Dat kunnen ze 90 000 werknemers dus 100 jaar lang elke jaar betalen.

Hoezo onzinnig?

En denk eens na over wat ik zeg. Ik zeg dat ik een OEM versie kopen niet oneerlijk vind.
Ik heb het helemaal niet over stelen of wat dank ook. Gewoon over minder betalen voor een product als dat mogelijk is ZONDER het te stelen. Vind jij een OEM versie kopen dan stelen van Microsoft ?
Dat is pas absurd.
Ik vind een OEM versie kopen niet stelen van Microsoft nee, maar 'eerlijk' is het niet. Het is duidelijk dat deze bedoeld is voor bij een nieuw (of gedeeltelijk nieuw?) systeem, de voorwaarden waar dit instaat accepteer je. Ga je de OEM versie dan toch gebruiken voor een oudere pc dan is dat niet eerlijk tov Microsoft met wie jij afgesproken hebt dit niet te doen. En of je die afspraak nu hebt met een kleine staatarme ontwikkelaar of met een grote multinational veranderd daar niet zoveel aan. Al is het in dat laatste geval natuurlijk (voor jezelf) wel makkelijke goed te praten dan in het eerst geval. Overigens ben ik zelf wat dat betreft zeker geen heilig boontje, ik gebruik een illegale versie en als ik een versie zou 'moeten' kopen zou dat waarschijnlijk een OEM zijn. Puur met het oog op mijn eigen portemonnee.

En het 100 jaar doorbetalen van de werknemers blijft gewoon onzinnig. De waarde van het bedrijf zegt vrijwl niets over het vermogen dat het bedrijf zelf daadwerkelijk heeft. Dit is maar een fractie van dat bedrag, zie bijv. hier: http://www.microsoft.com/...cast/FY10/Q4/default.aspx
En zelfs al hadden ze wel die 97miljard ter beschikking om personeel van te gaan betalen is $ 11.000 is wel een heel mager loontje.

[ Voor 17% gewijzigd door Dick op 25-08-2010 02:30 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kain_niaK schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 02:11:
Nee, iemand die het met jou eens is. Dat zegt niets over begrip, want je hebt niet het absolute gelijk ;)
Daarom is het ook heel iets anders als bijvoorbeeld een zelfstandige ontwikkelaar afrippen door zijn software te kopiëren waar hij nauwelijks geld voor vraagt maar het wel hard nodig heeft.
En nu moet dat gezeik hier over maar stoppen. Als een OEM versie kopen al gezien word als een vorm van diefstal of oneerlijk. Waarschijnlijk hebben de mensen die hier zo op reageren zelf niet eens een legale windows. En ja ik heb een OEM versie en ik beschouw die als legaal.
Het is als de aloude mop van de man die een vrouw vraagt of ze voor een miljoen euro met hem naar bed gaat. Ze zegt ja, waarop hij vraag: en voor vijf euro? klap in gezicht, en ze schreeuwt: Wat denk je wel dat ik ben, een prostituee. Antwoord man: ja, alleen onderhandelen we nog over de prijs.

Er is geen principieel verschil tussen het afrippen van een zelfstandige softwareontwikkelaar en Microsoft. Je wilt het allen rationaliseren door te claimen dat Microsoft teveel geld wil hebben voor de software, maar in jouw woorden mag je bij de Albert Heijn wel een product meenemen voor de helft van de prijs, maar is het diefstal als je dat bij een kleine kruidenier of een marktkoopman doet. de keuze die je hebt is om de software niet te gebruiken.

Of iemand zelf een legale Windows heeft maakt niets uit voor de discussie. Die mensen claimen niet zich aan de licentievoorwaarden te houden, iets wat jij wel doet en rationaliseert doordat het "stelen" van een multinational is die teveel geld wil hebben voor een product.

Getikt op een laptop met een legale XP, legale Office 2003 and 2007, want het instituut vind dat een stuk prettiger

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Opteronx4
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Ex ceo Gates was de rijkste man op aarde , en om hem nou rijker te gaan maken voor die bloatware, toegegeven win7 is wel beter dan vista, etc
Edit AH is ook te duur, zoals het meeste in Europa..

[ Voor 16% gewijzigd door Opteronx4 op 25-08-2010 02:43 ]

Acoustat Audio Note Cyrus Nuforce Kelvin Labs

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dick schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 02:24:
[...]

Ik vind een OEM versie kopen niet stelen van Microsoft nee, maar 'eerlijk' is het niet. Het is duidelijk dat deze bedoeld is voor bij een nieuw (of gedeeltelijk nieuw?) systeem, de voorwaarden waar dit instaat accepteer je. Ga je de OEM versie dan toch gebruiken voor een oudere pc dan is dat niet eerlijk tov Microsoft met wie jij afgesproken hebt dit niet te doen. [...]
Afspraak vs. eerlijk zijn natuurlijk twee andere dingen. Je kunt wel afspreken met je klant dat hij drie keer zoveel moet betalen als ie later zijn OS wil aanschaffen, maar eerlijk is het niet. Want het is gewoon onzin dat een retail versie zoveel duurder is dan een OEM. De enige beperking is wel dat de OEM direct vastroest aan de PC waarop hij geïnstalleerd wordt. De Retail blijft los en kan mee naar de volgende PC, waar je anders een nieuwe OEM licentie voor moest kopen.
Maar ik vind Windows erg duur.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• SuperNull
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Kain_niaK schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:42:
Zeker in de zin van geen gezeik met WGA krijgen.
Een OEM versie kopen is misschien niet wat microsoft wil maar het word gedoogt.
Het is semi-legaal. Je krijgt er altijd problemen mee als je je moederbord vervangt of het op een andere computer probeert te installeren. [...]
Als ik ooit weer een nieuwe computer koop dan zal ik een telefoontje naar microsoft moeten doen om te kunnen activeren. :)
En dit is overigens geen enkel probleem, naar mijn ervaring.
Je moet een nummer intoetsen en uiteindelijk krijg je een persoon aan de lijn.
Doen alsof je dom bent en iemand anders je computer heeft geupgrade, en je hebt zo een key.van ze.

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:40
Dick schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 02:24:
[...]
Ik vind een OEM versie kopen niet stelen van Microsoft nee, maar 'eerlijk' is het niet.
Twee zaken: zolang het niet illegaal is, zie ik geen reden om niet een OEM te kopen. Bovendien zijn de prijzen die Microsoft hanteert woekerprijzen.

Ik gebruik Windows voor games en niets meer. Als ik ooit mijn PC ga upgraden, betaal ik met alle liefde en plezier voor een OEM-licentie, maar de volle mep voor een OS vind ik bezopen veel voor die twee spelletjes die ik onder Windows doe. Ik ben hypocriet genoeg om hetzelfde te redeneren als ik Windows als belangrijkste OS zou gebruiken. O-)

[ Voor 0% gewijzigd door der_joachim op 25-08-2010 08:47 . Reden: typo's d'oh! ]

Entropy isn't what it used to be

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Saven schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:34:
Zoek iemand die een MS Technet account heeft ;)
Dat is alles behalve legaal lijkt me.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-11 11:39
Opteronx4 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 02:41:
Ex ceo Gates was de rijkste man op aarde , en om hem nou rijker te gaan maken voor die bloatware, toegegeven win7 is wel beter dan vista, etc
Tja, als iedereen zo zou redeneren zou hij niet de rijkste man ter wereld geworden zijn :). En als je wilt dat je PC een beetje fijn werkt in de gemiddelde omstandigheden kun je toch bijna niet om die 'bloatware' heen.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-11 15:40
Opteronx4 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 02:41:
Bill Gates geeft wel een groot gedeelte van zijn vermogen uit aan liefdadigheid..(volgens mij de helft) en de AH is al lang niet meer de duurste. Ze zitten meer ergens in de middenmoot.

• uzafun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-11 19:56
dat mensen windows zo duur vinden begrijp ik soms niet hoor,
een spelletje kopen van 40 euro dat je na 6 maanden zat ben is geen probleem....
maar een OS van 100 euro waar je min. 3 jaar gebruik van maakt (XP heb ik zo'n 5 jaar gebruikt) is wel een probleem ?

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 07:04
uzafun schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 09:03:
dat mensen windows zo duur vinden begrijp ik soms niet hoor,
een spelletje kopen van 40 euro dat je na 6 maanden zat ben is geen probleem....
maar een OS van 100 euro waar je min. 3 jaar gebruik van maakt (XP heb ik zo'n 5 jaar gebruikt) is wel een probleem ?
ken je het gezegde met de volgende woorden: 'Kwartje' en 'Voorste rij' ? _O-

Let op: NSFW!! | Altijd handig

• uzafun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-11 19:56
Macchill schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 09:05:
[...]

er begint een heel klein spaarlampje te branden ;)

• Haaglander
  • Niet online
Macchill schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 09:05:
[...]

Nee, die ken ik niet. Ik ken wel:
- Voor een dubbeltje op de 1e rij/rang zitten
- Als je als dubbeltje geboren bent, word je nooit een kwartje.

• speedhaste
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 19:15
Zoals de eerder genoemde student via slim of surfspot is een redelijk toegangkelijke manier voor een voordelige licentie. Via personeel thuisgebruik licenties is zelfs nog voordeliger. Ik werk op een school die via Slim licenties voor personeel beschikbaar heeft en dan kost een Windows 7 Professional of Ultimate Upgrade €17 op fysieke media.

• 418O2
  • Laatst online: 22:57
Nee, maar ik denk niemand :+

wel iets met een dubbeltje.

Maar MS doet heel veel meer dan een OS maken. Daarbij worden er zo achterlijk veel verkocht dat de winst per verkochte versie wel meevalt.

En ga lekker linux draaien als je geen geld aan je OS wil uitgeven.

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 07:04
/afgang-mode-aan
Damn, ik was al bang dat ik em zelf ook niet wist.. :$

daarom vroeg ik het aan jullie... :')

/afgang-mode-uit

[ Voor 16% gewijzigd door Macchill op 25-08-2010 09:12 ]

Let op: NSFW!! | Altijd handig

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:46

beany

Meeheheheheh

Kain_niaK schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 02:11:
Als een fabrikant een voorwaarde stelt voor het aankopen/gebruik van zijn product, dien je je daar aan te houden. Anders is het schending van hun licentie voorwaarden.

Microsoft mag dan wel genoeg geld hebben om vanaf nu zijn medewerkers 100 jaar te betalen... Maar je vergeet dat Microsoft ENORM veel geld pompt in research & development. Daar gaan echt lettelijk vele miljarden in. Heb je enig idee wat het kost om een Windows te ontwikkelen? En dan nog de marketing eroverheen... kost bizar veel geld. En jij roept dan heel simpel, op basis van de beurswaarde, 'ach, ze zijn rijk... ik vind dat ik niet het volledige bedrag hoef te betalen' |:(

En je mag dan wel vinden dat je het product te duur vindt, je hoeft het niet te kopen he! Er zijn alternatieven. Zoals Linux of de Mac.

Ik ben zelf softwareontwikkelaar, en word een beetje moe dat mensen denken software zomaar te kunnen gebruiken zonder te voldoen aan alle financiele verplichtingen. En ja, ik heb Win7 gekocht. Net zoals mijn Office en andere applicaties die ik gebruik. En ja, zelfs de games die ik speel koop ik stuk voor stuk legaal. Omdat die mensen er voor gewerkt hebben en ook een boterham moeten kunnen eten.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Okeeeee....

Zo is het leuk geweest met alle Robin Hood figuurtjes hier.

De vraag van de TS was vrij duidelijk, en zeker niet gesteld om een filosofische discussie over welvaartsverdeling te houden.

[ Voor 46% gewijzigd door alt-92 op 25-08-2010 09:40 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.