If water polo was easy, it would be called football
Ja, dit kan, dan heb je het volgende nodig: http://www.bol.com/nl/p/e...00000005736512/index.html
of hier zoeken naar cassette, daar kost het 4 euro.
of hier zoeken naar cassette, daar kost het 4 euro.
dat vindt ik te simpel wil er ook nog wat aan knutselen
heb de cassete speler er al uit gesloopt
heb de cassete speler er al uit gesloopt
If water polo was easy, it would be called football
FM zendertje aan de mp3 speler en gaan?
Als je de schema's erbij hebt is het wellicht te doen. Maar veel kans geef ik je niet dat je dat vindt...
uhm, je hebt een cd speler die je wilt ombouwen en daarvoor heb je de cassette speler eruit gesloopt, sinds wanneer leest een cd speler cassettebandjes?
maar ik meen een keer gelezen te hebben dat er na de cassettelezer een versterkertje zit om het geluidsignaal van de casettes te versterken naar lijnniveau. hier zit vast een ic achter oid, misschien dat je jouw draadjes daarachter kan aansluiten.
maar ik meen een keer gelezen te hebben dat er na de cassettelezer een versterkertje zit om het geluidsignaal van de casettes te versterken naar lijnniveau. hier zit vast een ic achter oid, misschien dat je jouw draadjes daarachter kan aansluiten.
Neem een kabeltje met aan 1 kant een 3.5 mm plug. De andere kant van het kabeltje laat je via een gaatje je radio in komen.
Je kan het kabeltje direct op de volumeregelaar van de radio solderen.
De volumeregelaar heeft normaal 6 aansluitingen. 3 voor links en 3 voor het rechterkanaal.
Twee pinnen zitten waarschijnlijk aan elkaar. Dat is de massa van beide kanalen. Soldeer hier de afscherming van je kabeltje op.
De andere twee pinnen (per kanaal) zijn de in- en uitgang van de volumeregelaar. Je moet even proberen welke pin je moet hebben. Als je de verkeerde kiest werkt de volumeregelaar niet en komt maximaal geluid uit je speakers. Heb je de goede te pakken, dan werkt de volumeregelaar ook.
Je kan het kabeltje direct op de volumeregelaar van de radio solderen.
De volumeregelaar heeft normaal 6 aansluitingen. 3 voor links en 3 voor het rechterkanaal.
Twee pinnen zitten waarschijnlijk aan elkaar. Dat is de massa van beide kanalen. Soldeer hier de afscherming van je kabeltje op.
De andere twee pinnen (per kanaal) zijn de in- en uitgang van de volumeregelaar. Je moet even proberen welke pin je moet hebben. Als je de verkeerde kiest werkt de volumeregelaar niet en komt maximaal geluid uit je speakers. Heb je de goede te pakken, dan werkt de volumeregelaar ook.
[ Voor 9% gewijzigd door harold65 op 26-08-2010 10:56 ]
Perfection is achieved not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away
je moet zoeken naar het voorversterkertje, dat zit waarschijnlijk in de buurt van het casette ding, die moet je onklaarmaken en daarachter soldeer je dan de 3.5 mm jack.
Ik denk dat een ander het beter uit kan leggen gezien ik niet weet hoe je zoon voorversterkertje kan herkennen
Ik denk dat een ander het beter uit kan leggen gezien ik niet weet hoe je zoon voorversterkertje kan herkennen
Heel veel lurken, heel weinig posten..
De meeste CD spelers zoals die van jou, bestaan uit een paar delen. Je hebt verschillende printjes voor bijv. de CD- Speler functie, De Cassette functie, Radio functie enz. Je hebt ook een printje waarop de schakelaar zit om daartussen te schakelen. Op dat printje zit vaak ook de volume knop, Bass en Treble regelaar + een versterker. Als je die functie-schakelaar nou eens aanpast dat er nóg een functie bij kan (jouw AUX), dan zou het toch ook moeten werken. En dan hoef je jouw casette er ook niet uit te slopen toch...
Ik heb hetzelfde (AUX erbij) ook met mijn CD speler gedaan en bij mij werkte dat perfect, en doet je volume regelaar het ook!
Je hoeft alleen een andere of een externe schakelaar erop te maken en een gaatje in de CD Speler te boren simpel! (of je laat de AUX gewoon uit het batterij-doosje komen)!
Je zei dat je eraan wilde knutselen...
Ik heb hetzelfde (AUX erbij) ook met mijn CD speler gedaan en bij mij werkte dat perfect, en doet je volume regelaar het ook!
Je hoeft alleen een andere of een externe schakelaar erop te maken en een gaatje in de CD Speler te boren simpel! (of je laat de AUX gewoon uit het batterij-doosje komen)!
Je zei dat je eraan wilde knutselen...

Pagina: 1