phillips az1007 aux inbouwen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 10:31

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

Topicstarter
ik heb hier een oude cd speller gekregen en die wil ik ombouwen zo dat er een aux kanaal op kan.

dit wil ik gaan doen door middel van de oude cassete speler?

is er iemand die er ervaring mee heeft?

ik wil het zo gaan maken dat er een 3mm plug uit de radio ergens komt en dat ik dat de mp3 speler daar op kan aansluiten.

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-10 09:47

StapelPanda

PB0MV

(jarig!)
Ja, dit kan, dan heb je het volgende nodig: http://www.bol.com/nl/p/e...00000005736512/index.html
of hier zoeken naar cassette, daar kost het 4 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Laatst online: 07-10 10:31

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

Topicstarter
dat vindt ik te simpel wil er ook nog wat aan knutselen

heb de cassete speler er al uit gesloopt

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-10 16:25
FM zendertje aan de mp3 speler en gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Als je de schema's erbij hebt is het wellicht te doen. Maar veel kans geef ik je niet dat je dat vindt...

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10 08:14
uhm, je hebt een cd speler die je wilt ombouwen en daarvoor heb je de cassette speler eruit gesloopt, sinds wanneer leest een cd speler cassettebandjes?

maar ik meen een keer gelezen te hebben dat er na de cassettelezer een versterkertje zit om het geluidsignaal van de casettes te versterken naar lijnniveau. hier zit vast een ic achter oid, misschien dat je jouw draadjes daarachter kan aansluiten.

• harold65
  • Laatst online: 25-12-2022

harold65

Slimme meter:

Neem een kabeltje met aan 1 kant een 3.5 mm plug. De andere kant van het kabeltje laat je via een gaatje je radio in komen.
Je kan het kabeltje direct op de volumeregelaar van de radio solderen.
De volumeregelaar heeft normaal 6 aansluitingen. 3 voor links en 3 voor het rechterkanaal.
Twee pinnen zitten waarschijnlijk aan elkaar. Dat is de massa van beide kanalen. Soldeer hier de afscherming van je kabeltje op.
De andere twee pinnen (per kanaal) zijn de in- en uitgang van de volumeregelaar. Je moet even proberen welke pin je moet hebben. Als je de verkeerde kiest werkt de volumeregelaar niet en komt maximaal geluid uit je speakers. Heb je de goede te pakken, dan werkt de volumeregelaar ook.

[ Voor 9% gewijzigd door harold65 op 26-08-2010 10:56 ]

Perfection is achieved not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:54
je moet zoeken naar het voorversterkertje, dat zit waarschijnlijk in de buurt van het casette ding, die moet je onklaarmaken en daarachter soldeer je dan de 3.5 mm jack.

Ik denk dat een ander het beter uit kan leggen gezien ik niet weet hoe je zoon voorversterkertje kan herkennen

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-12-2024

hoyvoy

Prutser

De meeste CD spelers zoals die van jou, bestaan uit een paar delen. Je hebt verschillende printjes voor bijv. de CD- Speler functie, De Cassette functie, Radio functie enz. Je hebt ook een printje waarop de schakelaar zit om daartussen te schakelen. Op dat printje zit vaak ook de volume knop, Bass en Treble regelaar + een versterker. Als je die functie-schakelaar nou eens aanpast dat er nóg een functie bij kan (jouw AUX), dan zou het toch ook moeten werken. En dan hoef je jouw casette er ook niet uit te slopen toch...
Ik heb hetzelfde (AUX erbij) ook met mijn CD speler gedaan en bij mij werkte dat perfect, en doet je volume regelaar het ook!

Je hoeft alleen een andere of een externe schakelaar erop te maken en een gaatje in de CD Speler te boren simpel! (of je laat de AUX gewoon uit het batterij-doosje komen)!
Je zei dat je eraan wilde knutselen... ;) :Y
Pagina: 1