Ati 4870x2 (waarschijnlijk) kapot

Pagina: 1
Acties:

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:25
Mijn vader heeft iets meer dan een jaar geleden de volgende pc gekocht

1 x Coolermaster 690 Black (noPSU)
1 x LG GGW-H20L Blu-ray Retail
1 x Corsair 6GB DDR3 1333Mhz XMS3 Tripple Channel
3 x Seagate Barracuda 1TB 16MB SATA 3250410AS
1 x Asus Rampage II Extreme
1 x Coolermaster Real Power M700 Watt Modulair
1 x Intel Core i7 920 Boxed (i7920)
1 x Sapphire 2048MB HD4870 X2 PCI-E
1 x Microsoft Windows Vista Ultimate 64-bit NL

Een maandje geleden, startte hij zijn pc op en kwamen er allemaal rode stippen (in een lijn) op de monitor (ik heb geen idee hoe je het zou moeten noemen)
Hij rebooten, zelfde probleem. En het probleem deed zich ook voor in de veilige modus.

Toen hebben we de kaart maar vervangen met een kaart uit een andere pc, en alles deed het weer normaal.

De 4870X2 was behoorlijk warm, toen we hem er uithaalde. Zeg maar heet. Ik heb zelf geen idee wat er precies mee moet gebeuren. En volgens mij maakt het mijn vader niet zoveel uit.
Maar ik ben zelf wel nieuwsgierig naar de oorzaak :)

Terugbrengen naar de winkel wordt lastig aangezien we hem besteld hebben bij de pcmegastore, maar die is ondertussen failliet gegaan.

• Dramatic
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
kan je in windows komen? zo ja, wat zijn de temps?

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:25
We konden in windows komen. Maar daar waren we niet zo mee bezig allemaal. Mijn pa had meer zo iets van, wat gebeurd er nu weer.

Voor zo ver ik mij kan herinneren, draaide de fans niet van de kaart.
Ik kan proberen de kaart weer in de pc te stoppen en kijken of het weer gebeurd. En als het probleem zich weer voor doet, inderdaad naar de temps kijken. Maar dat wordt dan pas waarschijnlijk van het weekend.

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-12-2025
heb je ook beiden dvi outputs getest? andere kabel? is de streep ook zichtbaar als je in de bios zit?

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Zeara schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:12:
We konden in windows komen. Maar daar waren we niet zo mee bezig allemaal. Mijn pa had meer zo iets van, wat gebeurd er nu weer.

Voor zo ver ik mij kan herinneren, draaide de fans niet van de kaart.
Ik kan proberen de kaart weer in de pc te stoppen en kijken of het weer gebeurd. En als het probleem zich weer voor doet, inderdaad naar de temps kijken. Maar dat wordt dan pas waarschijnlijk van het weekend.
Als de fans niet draaien is de kaart oververhit geraakt.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dat 'ie heet aanvoelt zegt niet heel veel, een high-end kaart mag best 90 graden worden, en "heet" kan 70 graden zijn (= heel koel voor zo'n kaart) of 120 graden (= niet best).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 20:30

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Heb je de kaart ook in een ander systeem getest? Zijn de strepen er ook in de BIOS(was al gevraagd)
Pagina: 1