Toon posts:

HDMI naar 5.1 met studio 17 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede dag,

Ik probeer al een tijdje met mijn laptop (een dell studio 17 met ATI redeon 4650) 5.1 te krijgen zodat ik dit kan afspelen met mijn bose set.

Ik heb veel dingen gevonden op internet maar niets heeft me geholpen.
Ik heb realtek hdmi gedownload en geistalleerd. gebeurde niets
vanalles geprobeerd maar ik zie altijd nog maar 2 speakers.
Wel kan ik van mijn 2 kop telefoon uitgangen en me mic ingang een 5.1 maken maar ik wil het via HDMI naar mijn TV en die heb ik dan weer aangesloten op mijn Bose set.

iemand een oplossing ?

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Gaat waarschijnlijk niet lukken.

Je wilt:

NOTEBOOK > [HDMI] > TV > [HDMI] > BOSE

Er zal waarschijnlijk wel een digitaal surround audiosignaal met de HDMI kabel meegaan vanaf je laptop, maar de TV zal dit waarschijnlijk niet door kunnen sturen (passthrough) naar de Bose.
Kan je de HDMI kabel vanaf de notebook niet in de Bose set prikken (HDMI in), die zal waarschijnlijk (als je wat meer info geeft over je randapparatuur kunnen we dit vaststellen) wel een surround audiosignaal kunnen waarnemen en weergeven.

Anders een A/V receiver ertussen en daar je boxen achter :P

Ohja, waarschijnlijk zijn het ook nog allemaal "éénrichtings verkeer" situaties. De Bose stuurt een signaal UIT naar de TV. Jouw notebook stuurt ook een signaal UIT naar je TV. En vanuit je TV gaat er helemaal niets uit.

Op de meeste (fatsoenlijke) laptops is één van die 3,5mm een voorzien van een SPDIF (optische) aansluiting. Je kan dan een 3,5mm naar TOSLINK adapter halen, en dan een optische kabel trekken voor het geluid van je notebook naar de optische ingang van je Bose set. Het beeld laat je dan enkel via HDMI gaan (rechtstreeks naar de TV).
Maargoed, tot zover ik kon vinden heeft de Dell Studio 17 niet een dergelijke jackpoort

[ Voor 36% gewijzigd door Yellowneck op 24-08-2010 17:43 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat mijn Bose ook geen hdmi aansluiting heeft en dat ik niet voor een optie kan kiezen dat ik 5.1 meestuur met me HDMI kabel. ik kan alleen maar kiezen voor 2 luidsprekers als ik kies om het geluid via HDMI mee te zenden.