audio per beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Vandaag heb ik mijn computer aan mijn tv gekoppeld met een S-video stekkertje en voor geluid een stereo amp stekkertje. Nu heb ik het probleem dat ik graag zou hebben dat voor het ene scherm (mijn tv-scherm zit nou virtueel links van mijn computerscherm) ander geluid zou zijn dan voor het andere scherm. Ofwel, dat wanneer ik film kijk, via de computer, op het beeldscherm van de tv ik daar apart geluid wil hebben (filmgeluid) maar ondertussen op mijn andere scherm (computerscherm) gewoon geluid wil hebben van bijvoorbeeld een game die ik aan het spelen ben. Is dit mogelijk?

groeten,
Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:19:
Beste Tweakers,

Vandaag heb ik mijn computer aan mijn tv gekoppeld met een S-video stekkertje en voor geluid een stereo amp stekkertje. Nu heb ik het probleem dat ik graag zou hebben dat voor het ene scherm (mijn tv-scherm zit nou virtueel links van mijn computerscherm) ander geluid zou zijn dan voor het andere scherm. Ofwel, dat wanneer ik film kijk, via de computer, op het beeldscherm van de tv ik daar apart geluid wil hebben (filmgeluid) maar ondertussen op mijn andere scherm (computerscherm) gewoon geluid wil hebben van bijvoorbeeld een game die ik aan het spelen ben. Is dit mogelijk?

groeten,
Henk
Dit moet wel mogelijk zijn door gebruik te maken van 2 geluidskaarten en dan per bron te selecteren welke geluidskaart je wil gebruiken. Dit kan tenslotte ook met virtual dj software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:52
Dit is mogelijk met een dubbele geluidskaart. Je kunt in de meeste afspeel-programma's een specifieke geluidskaart instellen. Een 5.1 geluidskaartje heb je al vanaf 10 euro.