PCI Express x16 adapter

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58
Begrijp me niet verkeerd, ik vind PCI Express een geweldige standaard. Maar helaas zijn de ontwerpers van de meeste videokaarten iets vrij belangrijks vergeten: Hete lucht stijgt op. Als je fan dan aan de onderkant zit, dan heeft dat natuurlijk niet veel nut. Volgens Wikipedia is het ooit gedaan om een ISA en een PCI slot tegelijk te gebruiken, maar blijkbaar is dit design blijven hangen.

Daarom zoek ik naar een adapter om mijn PCI Express slot om te draaien, zodat mijn kaart niet meer ondersteboven (of juist wel ;)) hangt, maar dat de hete lucht samen met de lucht van mijn heatsink weer de kast uit wordt geblazen.

Helaas heb ik na wat Google-werk nog steeds niet zo'n soort adapter kunnen vinden. Ik snap dat mijn kaart dan achterstevoren in de kast zit (waarna het tijd is om te gaan casemodden!), maar dat vind ik toch iets minder belangrijk dan iets betere koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe wil je de monitorkabel dan aansluiten?

Denk dat je dit kunt vergeten. Je kunt beter de hete lucht naar buitenblazen door het slot onder de videokaart. Sommige kaarten doen dit standaard door twee sloten in gebruik te hebben (roostertje bij 2de, poorten bij 1ste).

[edit]
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.nl/websites/global/products/mUfimOrLDCnPAFJk/P_500.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

custom case die het mobo aan de andere kant heeft hangen? PCIe riser cable? (je die bestaan, maar ik denk niet dat ze lang genoeg zijn om je kaart geheel om te draaien) Desktop i.p.v. tower model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:07
waarom draai je je moederbord niet 180graden als je de vidcard zo graag andersom wil hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik weet niet hoe nauw het luistert, maar volgens mij moet het mogelijk zijn om met een losse print (voor de connector) en een flatcable met een nieuwe pci-e socket een soort van 'Riser' te maken, waardoor je je kaart alsnog om kunt draaien.

Een andere oplossing, is een koelelement dat zich aan de bovenkant bevindt en via heatpipes de hitte van de onderkant pakt.

Gewoon 'even' puur een gedachtespinsel :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:10
waarom neem je niet gewoon een silverstone fortress 2 of een raven? Daar is het al opgelost voor je.

Zie:
reviews: Silverstone Fortress 2: niet licht, wel luchtig

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:24:
En hoe wil je de monitorkabel dan aansluiten?
Door de voorkant?
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:26:
PCIe riser cable? (je die bestaan, maar ik denk niet dat ze lang genoeg zijn om je kaart geheel om te draaien)
Heb er al naar gekeken, maar de kabels zijn inderdaad vaak niet lang genoeg.
Michael Knight schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:29:
Ik weet niet hoe nauw het luistert, maar volgens mij moet het mogelijk zijn om met een losse print (voor de connector) en een flatcable met een nieuwe pci-e socket een soort van 'Riser' te maken, waardoor je je kaart alsnog om kunt draaien.

Een andere oplossing, is een koelelement dat zich aan de bovenkant bevindt en via heatpipes de hitte van de onderkant pakt.

Gewoon 'even' puur een gedachtespinsel :)
Het probleem is dat de meeste PCIe flat cables niet zo erg lang zijn, waardoor het vrij moeilijk is om ze om te draaien. Of bedoel je dat ik gewoon zelf een omgedraaide PCIe connector op de print neerzet?

De andere oplossing is wel interessant, maar ik denk niet dat het in mijn budget past :(
R.E. schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:31:
waarom neem je niet gewoon een silverstone fortress 2 of een raven? Daar is het al opgelost voor je.
Helaas, ik ben al tevreden met mijn huidige case. Maar bedankt voor het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de thermalright Hr03 is het mogelijk de koeler boven de kaart te monteren, is dat geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:15:
Met de thermalright Hr03 is het mogelijk de koeler boven de kaart te monteren, is dat geen optie?
Ooh, en die is ook niet al te duur. Ik zal er eens naar kijken. Helaas blijft de kaart dan ondersteboven hangen, maar wie weet lossen ze dat op bij de volgende interface (fat chance...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:01

M2M

medicijnman

Zitten in de BTX standaard, de kaarten niet ondersteboven? En daarnaast kun je ook nog altijd gaan voor een flexibele PCI-E riser kaart / kabel. Kost je misschien wel wat moeite om die te vinden, en waarschijnlijk zijn ze ook nog wel prijzig. Eventueel, als je kast niet al te gevuld is, kun je de videokaart ook slechts 90 graden draaien met een standaard riser. Dan kan de warmte alsnog enigszins wegvloeien... Of een full cover waterblock halen en dit soort gekke ideeen uit je hoofd laten ;)

google...: link maar voor een zacht prijsje in NL ergens kunnen vinden... ik schat je kansen op zeer klein. En dealextreme heeft ze helaas ook niet.

eventueel een mailtje sturen naar deze jongens of ze er eentje voor je op kunnen sturen

[ Voor 28% gewijzigd door M2M op 25-08-2010 00:51 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:39
B) Your Honour, I object!
Een fan blaast juist de koele lucht die onderin de kast hangt in de heatspreader van de videokaart.
Omgekeert zou deze juist de hete lucht van bovenin de kast naar beneden zuigen en tegen de heatspreader blazen. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Barleone op 26-08-2010 11:58 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:28
Asus had vroeger een aantal videokaarten met "ReverseCool technology" waarbij de GPU zich aan de andere kant dan normaal bevond. Jammergenoeg doen ze dit tegenwoordig niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:01

M2M

medicijnman

Barleone schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 00:54:
B) Your Honour, I object!
Een fan blaast juist de koele lucht die onderin de kast hangt tegen de heatspreader van de videokaart.
Omgekeert zou deze juist de hete lucht van bovenin de kast naar beneden zuigen en tegen de heatspreader blazen. 8)7
je moet natuurlijk wel het fannetje de andere kant op laten blazen!

-_-

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:39
M2M schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 02:42:
[...]

je moet natuurlijk wel het fannetje de andere kant op laten blazen!
Jaja, ik denk toch dat zo'n fan veel beter lucht de heatspreader IN blaast dan op zijn kop ERUIT zuigt.
Het idee van de TS acht ik overigens al vrij kansloos. Hij kan beter investeren in een videokaart die zijn warmte gelijk naar buiten gooit, of een snellere kaart kopen. (Waarom doet hij anders moeilijk over een beetje warmte als hij hem toch niet overklokt?)

[ Voor 23% gewijzigd door Barleone op 26-08-2010 12:01 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Pagina: 1