Begrijp me niet verkeerd, ik vind PCI Express een geweldige standaard. Maar helaas zijn de ontwerpers van de meeste videokaarten iets vrij belangrijks vergeten: Hete lucht stijgt op. Als je fan dan aan de onderkant zit, dan heeft dat natuurlijk niet veel nut. Volgens Wikipedia is het ooit gedaan om een ISA en een PCI slot tegelijk te gebruiken, maar blijkbaar is dit design blijven hangen.
Daarom zoek ik naar een adapter om mijn PCI Express slot om te draaien, zodat mijn kaart niet meer ondersteboven (of juist wel
) hangt, maar dat de hete lucht samen met de lucht van mijn heatsink weer de kast uit wordt geblazen.
Helaas heb ik na wat Google-werk nog steeds niet zo'n soort adapter kunnen vinden. Ik snap dat mijn kaart dan achterstevoren in de kast zit (waarna het tijd is om te gaan casemodden!), maar dat vind ik toch iets minder belangrijk dan iets betere koeling.
Daarom zoek ik naar een adapter om mijn PCI Express slot om te draaien, zodat mijn kaart niet meer ondersteboven (of juist wel
Helaas heb ik na wat Google-werk nog steeds niet zo'n soort adapter kunnen vinden. Ik snap dat mijn kaart dan achterstevoren in de kast zit (waarna het tijd is om te gaan casemodden!), maar dat vind ik toch iets minder belangrijk dan iets betere koeling.