Toon posts:

8 gb usb stick

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu wil ik eigenlijks voor zo'n vraag als dit geen topic maken, maar ik weet niet waar ik anders naartoe moet.

Ik heb vandaag een 8 gb usb stick gekocht en ik wil er een film opzetten van 4.37 gb, maar hij zegt dat die vol is, terwijl als je op de rechter muis klikt er nog voor 6,41 gb op kan. Wordt ik nu voor de gek gehouden of snap ik t gewoon niet, want dit is wel heel vervelend.

Verwijderd

2 mogelijkheden:

de stick is nep/stuk: doe duur was ie?
NTFS geformatteerd? dat is namelijk wel de bedoeling, de maximale bestandsgrootte van FAT32 is 2GB 4 dus (goed, 4GB met een grotere clustersize, maar dat zal wel niet het geval zijn)

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 08:52

MrDry

Desperados!

Hoe is die geformatteerd? Fat32 zeker? Kan maximaal bestanden aan van 4 Gb...

Quod licet lovi, non licet bovi

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-02 21:38
Kun je aangeven hoe je de stick geformateerd hebt? FAT32 heeft een maximale bestandsgrootte, maar daar had je vast zelf ook al aan gedacht.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-02 09:20

Barrycade

Through the...

Komt de stick van e-bay soms? Of het een stick van een normaal merk gekocht in de winkel?
En in welk bestandsformaat is de stick geformatteerd? FAT32? Of NTFS?

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat inderdaad op FAT32, had hiervoor een 4 gb en liep dus nooit tegen zulke problemen aan.

Heb hem gekocht bij de kijkshop vanmiddag dus is vast geen neppe. Ik zal het meteen even proberen, alvast super bedankt voor de snelle reacties.

Verwijderd

Topicstarter
Kan trouwens alleen maar kiezen tussen Fat32 of exFat? :S

Verwijderd

Kan het ook niet met het simpele "convert" commando :?

Klik op Start
Klik op Uitvoeren
Typ in dat venster "convert stationsletter: /fs:ntfs" (zonder aanhalingstekens)
Stationsletter dien je te vervangen door de letter van het te converteren station bijvoorbeeld e (convert e: /fs:ntfs)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:17:
Kan trouwens alleen maar kiezen tussen Fat32 of exFat? :S
exFat kiezen ;)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Probeer dit stappenplan eens om hem op NTFS te krijgen? Dat zou moeten werken. Let wel even op de voor- en nadelen die in de tekst genoemd worden!

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Heb snel een manier kunnen vinden waardoor ik paar instellingen moest veranderen via apparaatbeheer en dan rechtermuis op die usb te klikken om vervolgens weer iets aan te klikken en toen opeens kon je wel kiezen voor NTFS.. Waarom staat dat er niet gewoon standaard al tussen vraag ik me dan af...

Reuze bedankt jongens!

edit: Lukte me inderdaad volgens de manier die Reptile post.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 16:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu zit ik met hetvolgende, maar ik ben bang dat dit gewoon niet mogelijk is aangezien ik er al het een en ander over heb opgezocht.

Ik wou een groter gb stickje zodat ik hem op mijn ps3 kon aansluiten, nu gebruik ik nog een 4 gb stick. Het probleem is nu dat de PS3 blijkbaar NTFS niet ondersteund en zowiezo niet wil dat er opslagmedia groter dan 4 gb worden aangesloten op de PS3. Erg jammer dit, maar weten jullie misschien een oplossing of moet ik er vrede mee hebben. Ook een externe harde schijf kun je op deze manier dus niet op je ps3 aansluiten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

NTFS op de PS3 zal sowieso niet gaan werken. Dan zul je toch terugmoeten naar FAT en zorgen dat je files kleiner zijn dan 4GB.
Pagina: 1