Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 06:25
Ik heb hier een Asrock core i3 systeem, windows 7 x64 (intel hd grapics) waar ik media player classic HT op draai met dxva geactiveerd, (dit staat ook onder in de mediabalk) bij 4-10% cpu belasting stotteren films, niet op een manier dat je het ziet bij actie scenes, maar wel bij draaiende of langzaam bewegende beelden. Bijvoorbeeld de aarde die draaid in planet earth serie. Dit gebeurd altijd zowel bij 1080p als 720p films.
Ik heb hier een Asrock core i3 systeem, windows 7 x64 (intel hd grapics) waar ik media player classic HT op draai met dxva geactiveerd, (dit staat ook onder in de mediabalk) bij 4-10% cpu belasting stotteren films, niet op een manier dat je het ziet bij actie scenes, maar wel bij draaiende of langzaam bewegende beelden. Bijvoorbeeld de aarde die draaid in planet earth serie. Dit gebeurd altijd zowel bij 1080p als 720p films.

Dit geldt overigens ook voor de x86 versie, beide getest En ook voor een systeem acer 3810tz (su4200 met intel hd),

Wanneer ik geen dxva gebruik bv met Haali splitter onder windows media player 12 is dit al een stuk minder zichtbaar, echter dan is het gebruik van subtitles en sommige codecs soms te zwaar voor het systeem.

Op mijn i5 laptop met nvidea g330 lopen deze films wel goed.

Weet iemand waar hier de crux zit. Kunnen meer mensen bevestigen dat er mogelijk problemen zijn met dxva en intel grapics
Dit geldt overigens ook voor de x86 versie, beide getest En ook voor een systeem acer 3810tz (su4200 met intel hd),

Wanneer ik geen dxva gebruik bv met Haali splitter onder windows media player 12 is dit al een stuk minder zichtbaar, echter dan is het gebruik van subtitles en sommige codecs soms te zwaar voor het systeem.

Op mijn i5 laptop met nvidea g330 lopen deze films wel goed.

Weet iemand waar hier de crux zit. Kunnen meer mensen bevestigen dat er mogelijk problemen zijn met dxva en intel grapics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-05 19:24
Kunnen meer mensen bevestigen dat er mogelijk problemen zijn met dxva en intel grapics
ik kan alleen bevestigen dat ik hier op mijn i3 (met gigabyte bordje) en intel graphics geen problemen ondervind.
alles loopt soepel, zelfs tijdens parren en unrarren.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
Webjunkie schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:10:
[...]

ik kan alleen bevestigen dat ik hier op mijn i3 (met gigabyte bordje) en intel graphics geen problemen ondervind.
alles loopt soepel, zelfs tijdens parren en unrarren.
Kun je wat meer informatie gegeven over je systeem en gebruikte software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-05 19:24
dit is het systeem:
gallery: Webjunkie (de htpc)

daar op draait W7 x64 ultimate
om af te spelen gebruik ik XBMC 9.11 en MPC HT x64 1.3.1249.0
met beide geen problemen.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

dit klinkt als motion judder. Het probleem bij het langzaam pannen of langzame beelden dat 24 frames eigenlijk te weinig is. Normaal heb je hier niet al te vaak last van. Als dat wel is dan is er misschien een probleem met de sync van de refresh rate.
Heb je alternative vsync al eens geprobeerd ? Bij ati en intel lost dit soms dit soort problemen op.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:03

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Eens met Kain, met de aanvulling dat het afspelen van 24p materiaal op Intel gpu's al sinds de G45 een probleem is. Intel heeft dit nog steeds niet gefixed. ATi en NVidia hebben hier geen last van; vandaar dat het op je laptop wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Nvidia heeft er volgens mij alleen last van als je echt iets verkeerd hebt ingesteld.
Maar ik weet dat sommige Ati kaarten of Ati drivers er ook out-of-the-box last van kunnen hebben.
Media Player Classic Home Cinema heeft onder de gpu instellingen dan ook een paar opties om het te counteren. Alternative vsync is dat ook een oplossing voor sommige problemen bij Ati.
Hoe het zit met Intel weet ik niet. Maar ik zou eens zoeken op je gpu naam + mottion judder en kijken wat je vind voor oplossingen. Jij hebt een H55 chipset met een hdmi poort op toch ?
Er zijn meerdere topics te vinden op internet met dit probleem. Ik weet zeker dat MPC-HC er een oplossing voor heeft maar ik moet het even vinden.
Ik moet je wel zeggen dat die chipset niet zo krachtig is als een goede htpc ati kaart zoals de 54xx serie. Je kunt altijd voor een euro of 50 - 70 een ati kaartje bijkopen.
Ik zelf heb een perfecte htpc die alles afspeelt met een E6600 en deze kaart --> pricewatch: Club3D HD 5450 512MB Noiseless Edition

[ Voor 37% gewijzigd door Kain_niaK op 24-08-2010 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
Edmin schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:50:
Eens met Kain, met de aanvulling dat het afspelen van 24p materiaal op Intel gpu's al sinds de G45 een probleem is. Intel heeft dit nog steeds niet gefixed. ATi en NVidia hebben hier geen last van; vandaar dat het op je laptop wel goed werkt.
Inderdaad ook al naar gekeken, maar dat kan het eigenlijk niet zijn, met CoreAVC dus geen dxva heb ik hier geen last van. Het lijkt dus op een DXVA bug. Kaartje bij plaatsen is in dit systeem trouwens niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:03

Edmin

Crew Council

get on my horse!

fortfort schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:45:
[...]

Inderdaad ook al naar gekeken, maar dat kan het eigenlijk niet zijn, met CoreAVC dus geen dxva heb ik hier geen last van. Het lijkt dus op een DXVA bug.
Dat is juist een aanwijzing dat het hier om de 24p issue gaat. Dat wordt namelijk veroorzaakt onder hardwareversnelling door de gpu. Zodra je CoreAVC aan het werk zet en alle playback door de cpu laat uitvoeren, omzeil je die issue dus. ;)
Kaartje bij plaatsen is in dit systeem trouwens niet mogelijk
Correct, het is een laptop platform in een desktopjasje:
http://www.anandtech.com/...o-the-mainstream-market/3

Uit de conclusie van die review:
Cons

1. HM55 chipset limitations doesn't allow for full performance from USB 3.0 ports when using external SSDs
2. Needs some overclocking / disabling of C-States and SpeedStep in the BIOS to handle DPC latency issues and some complicated video encodes
3. Noise levels go up from the 25dB at idle to 55dB when the system is under full load.
4. No PCI-E expansion slots inside, ruling out the possibility of an internal TV tuner
5. Monitor resolutions higher than 1920x1080 aren't supported
6. Intel's drivers aren't up to the mark (Absence of 23.976fps support, absence of support for good deinterlacing and noise reduction, no ability to perform skin tone correction)
7. Absence of a unified interface to handle all types of media because of limited support for open source software developers (MPC-HC / VLC) from Intel

[ Voor 37% gewijzigd door Edmin op 24-08-2010 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
Edmin schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:14:
[...]

Dat is juist een aanwijzing dat het hier om de 24p issue gaat. Dat wordt namelijk veroorzaakt onder hardwareversnelling door de gpu. Zodra je CoreAVC aan het werk zet en alle playback door de cpu laat uitvoeren, omzeil je die issue dus. ;)

[...]

Correct, het is een laptop platform in een desktopjasje:
http://www.anandtech.com/...o-the-mainstream-market/3

Uit de conclusie van die review:

[...]
Wow das nog eens een revieuw, raar dat ik die niet gevonden hebt. Wachten op intel drivers dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Maar ik weet zeker dat ik dit probleem ooit op een forum ben tegen gekomen. Doom9 of zo.
Ging over motion judder op een intel platform en er was een oplossing voor met MPC-HC.
Ik vind het alleen niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Signature

Pagina: 1