Toon posts:

vraagjes over reciever

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb eens een paar vraagjes

ik ben van plan om mijn lg cinema setje weg te doen en overstappen naar iets serieuzers .
nu kan ik tweedehands een harman kardon 630 kopen voor 250 euro is dit verstandig of kan ik beter de harman kardon avr 155 met hdmi aansluitingen kopen deze ligt rond de zelfde prijs klasse.

en een vraagje over de hdmi aansluitingen op de recievers wat is daar precies de functie van vervangt deze de optische aansluiting of zie ik het nu verkeerd .

wat de boxen betreft ben ik er al uit eerst komen er de jamo s 608 en later komt de rest zoals center en rear speakers.

ik ben nog niet zo thuis in al deze technische dingen maar dat komt nog wel

ik hoop dat jullie mij antwoorden kunnen geven op deze vragen

gr triekus

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-01 20:46
volgens mij is die 630 een stereo bak, en die avr 155 een surround-set. Als je met rear en centerspeakers aan de gang gaat lijkt mij een surround-set wel aanbovolen.....

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik denk dat hij de AVR 630 bedoelt. Dat is wel een multi channel receiver.

En HDMI

Ga eerst eens na wat je er allemaal op wilt aansluiten.
Nu en misschien in de toekomst.

[ Voor 58% gewijzigd door DeeJee op 24-08-2010 15:31 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
ja ik bedoel inderdaad de avr 630 .

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-01 20:46
DeeJee schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:27:
Ik denk dat hij de AVR 630 bedoelt. Dat is wel een multi channel receiver.
ah, dat stond er niet bij.

avr 630 review:

http://reviews.cnet.com/a...1707-6466_7-30648765.html

avr 155:

http://www.kieskeurig.nl/...n/avr_155/reviews/277786/

persoonlijk: als je nu al 2 hdmi apparaten hebt (Ps3, en HD-mediabox bijvoorbeeld) brengt een versterker met hdmi-imput je wel een hoop gebruiksgemak...

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

Meester_J schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:35:
[...]persoonlijk: als je nu al 2 hdmi apparaten hebt (Ps3, en HD-mediabox bijvoorbeeld) brengt een versterker met hdmi-imput je wel een hoop gebruiksgemak...
Alleen heb je met HDMI alleen voordeel als de receiver over HDMI Processing beschikt en niet over HDMI Switching, helaas heeft de AVR 155 HDMI Switching en moet je dus alsnog een optische kabel trekken voor het geluid. Harman Kardon wordt pas leuk vanaf de AVR 160 of AVR 255 indien je ook converting wilt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik het goed begrijp moet ik bij de HK AVR 155 met hdmi nog steeds de optische kabel gebruiken
dus als ik de HK AVR 630 neem en ik gebruik daar de optische kabel is het geluid kwaliteit hetzelfde .

op mijn tv zitten 4 hdmi aansluitingen waar ik al mijn aparatuur in heb zitten dus als ik mijn aparatuur dan met de optische kabels in de hk 630 steek dan komt dat toch overeen .of zie ik dit verkeerd
Pagina: 1