[C#] Word ComAddIn bereikt OnStartupComplete event niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik heb een redelijk simpele Comaddin gemaakt, hiervoor heb ik deze tutorial gevolgd:
How to build an Office COM add-in by using Visual C# .NET

Nu zit ik met het volgende probleem.
Op mijn ontwikkelmachine werkt alles zonder problemen (.NET 2.0, Windows XP, Office 2003)
Op mijn testmachine werkt niet alles (Windows XP, Office 2003). Mijn eigen gemaakte toolbars worden niet weergegeven.

Het Loadbehavior van mijn Addin blijft op 0x03 staan, daaruit concludeer ik dat deze niet crasht tijdens het laden.
Daarom heb ik in het begin en eind van elk event een MsgBox staan.

Op mijn devmachine bereikt hij tijdens het opstarten op een gegeven moment de functie OnStartupComplete. In deze functie maakt hij mijn toolbars e.d.

Op mijn testmachine is de laatste functie die hij bereikt OnAddInsUpdate, en daarna komt hij niet bij OnStartupComplete. Ik snap er niks van, want dit is gewoon een standaard interface die je gebruikt toch?
Bij het afsluiten van Word bereikt hij wel OnBeginShutdown ... dus hij heeft wel het 'gevoel' dat hij geladen is... ik kom er niet meer uit. Dit is een beetje moeilijk om uit te leggen, maar ik hoop dat jullie het snappen. Als er vragen zijn hoor ik het vast wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:45

Hoogie2004

Whohooooo

Ik vind het klinken als een addin die niet geregistreerd staat om te laden bij word startup. (maar ik kan er compleet naast zitten, het is een hele tijd geleden voor mij en het was in Office 2007).

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Face_-_LeSS
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik meen me iets te herinneren dat de VSTO runtime geïnstalleerd moet zijn op de pc waar je addin moet komen te draaien.

Zie external links voor de downloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar in Word laad hij wel OnConnect / OnAddinsUpdate / OnBeginShutdown en dergelijk, dus mijn Addin word wel degelijk geladen.

VSTO is volgens mij alleen van toepassing op Office 2007 en hoger.
Heb nu op de testmachine VS.NET geinstalleerd, morgen debuggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Face_-_LeSS
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:34:
...

VSTO is volgens mij alleen van toepassing op Office 2007 en hoger.
Heb nu op de testmachine VS.NET geinstalleerd, morgen debuggen :)
"VSTO 2.0 SE (VS 2005) Runtime for Office 2003 and Office 2007"

Bij mij heeft het ooit (volgens mij exact) het zelfde probleem opgelost dus het proberen waard misschien?

[ Voor 42% gewijzigd door Face_-_LeSS op 24-08-2010 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Face_-_LeSS schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:46:
[...]

"VSTO 2.0 SE (VS 2005) Runtime for Office 2003 and Office 2007"

Bij mij heeft het ooit (volgens mij exact) het zelfde probleem opgelost dus het proberen waard misschien?
Staat er al op geïnstalleerd, mocht niet baten ....
Pagina: 1