Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoosKieper
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 09:13
Voor mijn XFX 9600 GT heb ik destijds een Accelero S1 rev2 van Arctic Cooling aangeschaft en tot groot genoegen gebruikt, totdat ik erachter kwam dat de GPU "van die serie" was. Kaart omgeruild, nadat ik de custom koeling vervangen had door die van de fabrikant.
Nu wil ik binnenkort een GT240 aanschaffen waar deze koeling ook op zou moeten passen, maar bij de grote koperen heatsink met aluminium vinnen zitten ook nog 8 kleine alu blokjes met vinnen die destijds met dun dubbelzijdig tape vastgezet moesten worden op de geheugen chipjes. Deze tape zat al op de blokjes, maar plakt niet echt meer aan de kant van de chips.
Weet iemand waar ik dit soort tape kan krijgen die zo dun is dat ie nog gewoon de hitte doorlaat naar de heatsink?
Of is er een lijm/koelpasta die dit soort lichte blokjes kan vasthouden en hitte door kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 11:16
Zalman heeft Thermal Adhesive. Oftewel lijm die hitte goed geleid. Het is wel spul dat zeer goed vast zit, dus heatsinks verwijderen gaat niet meer. Er zijn ook setjes heatsinks los te krijgen van Zalman en Scythe. Die zijn ongeveer hetzelfde als de blokjes van de Accelero.

Addicted to silent computing