[Wireless] Adapter wil niet Enablen

Pagina: 1
Acties:

• Faloude
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-02 20:09
Hello Tweakers,

Ik heb een hardnekkig probleempje met mijn draadloze ontvanger, hij wil namelijk niet enablen.

Ik heb een oude Wireless ontvanger (ik geloof Sitecom 575) gekregen van een vriend. Na het installeren van de correcte drivers kreeg ik hem niet enabled (start -> conf -> netwerk centrum -> netwerk adapters -> rechtermuisknop op wireless adapter en enablen). Ik krijg de melding 'enabing..... enabled!' maar het icoontjes blijft gewoon grijs en ik kan dus niet naar draadloze netwerken zoeken.

Ik heb een bezoekje afgelegd aan de mediamarkt en heb een iets nieuwere wireless dongle gekocht, ook van sitecom. Ik heb de drivers verwijderd van de oude dongle, nieuwe geinstalleerd, en de dongle voor de zekerheid in een andere USB poort geplugd. En jawel, precies hetzelfde probleem. Hij staat wel goed vermeld, met merk en modelnaam, maar hij enablet gewoonweg niet.

Dit alles op in een win7 ultimate - i7 920 rig met p6t SE moederbord. Bij apparaat beheer staat de dongle netjes vermeld zonder problemen. Ik ben teneinde raad. Heeft iemand nog een tip anders dan een gat boren en een UTP kabel trekken?

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Even een TCP IP reset uitvoeren. Zie Google.

En zorg dat je admin rechten hebt :-)

• Faloude
TCP IP Reset uitgevoerd als volgt:
CMD boxje geopend als administrator -> netsh int ip reset -> reboot

Helaas heeft dit het probleem nog niet verholpen :(

Iemand nog een idee?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je kan bijv een oude cisco driver hebben die het wirless netwerk overneemt, daar zul je dan iets moeten zeggen als, let windows manage my wireless networks

Iperf

• Faloude
fish schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 00:23:
je kan bijv een oude cisco driver hebben die het wirless netwerk overneemt, daar zul je dan iets moeten zeggen als, let windows manage my wireless networks
Bedankt voor je reactie.

Is dat standaard geinstalleerd in Windows? Want ik heb in ieder geval nooit een Cisco driver geinstalleerd. Bovendien staat er in apparaatbeheer duidelijk dat de driver van het draadloos netwerkadapter van Sitecom afkomstig is.

Ik ga eens zoeken naar Cisco sporen dan. Meer ideeën ondertussen zijn meer dan welkom!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:59
@Faloude
Heb je bij die dongle vanaf de CD nog wat geïnstalleerd?
Is er na / tijdens installatie nog een icoontje bijgeplaatst in de taakbalk? (en dan bedoel ik het gedeelte waar actieve programma's e.d. staan, rechtsonderin)

Bij verreweg de meeste adapters zit op de cd een stukje software, waarmee je (zonder de Windows default beheerder) je netwerkverbinding kan instellen. Bij sitecom is dit ook het geval, daar zit ook een utility bij. Deze schakelen (doen ze zelf) vaak het windows netwerk verbinding gebeuren uit.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Faloude schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 05:10:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Is dat standaard geinstalleerd in Windows? Want ik heb in ieder geval nooit een Cisco driver geinstalleerd. Bovendien staat er in apparaatbeheer duidelijk dat de driver van het draadloos netwerkadapter van Sitecom afkomstig is.

Ik ga eens zoeken naar Cisco sporen dan. Meer ideeën ondertussen zijn meer dan welkom!
Nee het was maar een voorbeeld, als je oudere drivers hebt van een wireless netwerkkaart wil die de boel wel eens overnemen. dat kan en is normaal. maar als die drivers de nieuwe kaart niet kennen. sja dan werkt het niet.

OM het nog leuker te maken. ik heb dus zelf een cisco driver als ik de kaart uitzet weigert de drivers gui bepaalde functies. dus ik moet eerst de kaart aanzetten, dan pas kan ik weer wifi teruggeven aan windows

kijk hier eens
http://www.bukisa.com/art...-network-connection-in-xp

Iperf

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
Hoe heb je de installatie gedaan, echt de CD gedraaid of via nieuwe apparaat toevoegen. Meestal komt er als je de CD draait een stuk software bij die alles van Windows overneemt en echt slecht is. Dus best is die te verwijderen en het apparaat door Windows allen de drivers te laten installeren.

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Pagina: 1