Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke providers blokkeren welke diensten??

Pagina: 1
Acties:

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11 07:49
Is er ergens op dit internet een lijst / site te vinden met alle providers en hun eventuele beperkingen??

De reden hiervoor is dat Tele2 sinds kort poort 25 heeft geblokkeerd, en ik dus geen mail meer kan versturen via mijn eigen domeinen.
Zo schijnen er andere providers poort 110 te blokkeren

Gezien de providers dergelijke informatie niet echt rondstrooien is het dus een onmogelijke opdracht zonder een dergelijke lijst/site.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Bij mij weten is er niet ergens een duidelijk overzicht.

Overigens is het mijns inzies wel de hoogste tijd dat er zo een lijst komt.
En dat providers veel opener zijn over de beperkingen.

Er zijn namelijk heel veel providers welke poort 25 blokkeren maar daar helemaal niets over communicaren (bijv. Ziggo)

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:45
Hebben ze ook geen mailrelay of iets dergelijks? Vroeger had planet dat wel, dan kon je dus nog wel mail versturen maar als je er dan (al dan niet bewust) misbruik van maakte konden ze je alsnog dichtzetten.

Roomba E5 te koop

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:03
sig69 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:55:
Hebben ze ook geen mailrelay of iets dergelijks? Vroeger had planet dat wel, dan kon je dus nog wel mail versturen maar als je er dan (al dan niet bewust) misbruik van maakte konden ze je alsnog dichtzetten.
Poort 25 zit inbound dicht, dus je kunt geen mail ontvangen op je mailserver. Dat is gedaan omdat sommige mensen geen mailservers kunnen configureren en gewoon mail doorsturen voor elke ontvanger (open relay). Om dat probleem op te lossen kun je een account nemen bij (bijvoorbeeld) rollernet.us. Dit is niet gratis, trouwens. Het werkt door je MX- records in te stellen op de mailservers van RollerNet en RollerNet stuurt dan je email door naar een andere poort (bijvoorbeeld 2525) op je server, waar je je mailserver op laat luisteren. Op die manier kun je wel mail ontvangen.

Je kunt wel mail versturen via poort 25, maar dat is niet aan te raden. Mail die direct afkomstig is van jouw mailserver zal waarschijnlijk getagged worden als spam (de private ranges van veel ISP's staan op spam blocklists zoals sorbs en spamhaus). Die mail kun je het beste relayen naar de mailserver van je ISP, door die als 'smart host' in te stellen.

[ Voor 18% gewijzigd door Jaap-Jan op 24-08-2010 14:04 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-11 15:16

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Ik zou ook geen lijst weten.
Wel zet KPN op hun consumentenlijnen meestal VPN dicht op de door hun gemanagede routers (met name internetplusbellen), dit kan wel weer opengezet worden door ze te bellen

Taru tossing moet een olympische sport worden

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-11 15:48

eagle00789

Est. November 2005

Ik heb zojuist de aanzet gemaakt tot een lijst: Welke provider blokkeert welke poort(en)

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:01

Rmg

misschien is het interessant om er bij te zetten of het inbound of outbound is

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-11 15:48

eagle00789

Est. November 2005

ga ik al doen...

• Zilverdael80