Gereedschap?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Nu is het maar net dat ik hier even aan dacht, deze producten tref je natuurlijk niet aan bij de meeste (computer) hardware winkels, maar ik kon in de pricewatch geen product categorie vinden die overeen komt met gereedschap.

Denk dan aan zaken zoals:
  • Schroevendraaiers (flat-blade / phillips-head / torx)
  • Magneten
  • Tangen
  • Kabel knip/strip tangen
  • Van die spuitbussen met gecompresseerde lucht
  • Compacte sterke zaklampen
  • Multimeters
Zie ik iets over het hoofd of is dit totaal niet interresant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Elke doe-het-zelf-zaak heeft dat. Heeft verder weinig met elektronica te maken (iig, het ís geen elektronica, op multimeters na), denk dat het daarom niet in de Pricewatch staat ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Hahn op 24-08-2010 11:51 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
Het idee is best grappig, maar lastig uitvoerbaar.

Als winkels het al aanbieden, dan is het vaak een volledig onbekend of een eigen merk. Dit betekent dat zij de enige aanbieder zullen zijn en we dan bijvoorbeeld 10x een kruiskopschroevendraaier nr.2 moeten aanmaken.

Oftewel; te weinig aanbod en te gecompliceerd.

Daarnaast lijken het me spullen die je 'meebestelt'. Je gaat immers geen 5 tot 10 euro verzendkosten betalen voor een schroevendraaier of een spuitbus. Het is dus misschien meer een goede tip aan retailers om dit soort zaken duidelijk op hun site aan te bieden. Als er dan een bezoekje vanuit de PW in een verkoop resulteert, is dit een goede service naar jou als klant (en natuurlijk extra inkomsten).
Een aantal winkels doet dit al heel pro-actief door relevante gereedschappen en kleine materialen aan te raden wanneer je iets in je winkelmandje gooit.

En mocht je om alléén een stuk gereedschap verlegen zitten, dan kan ik me niet voorstellen dat je dat bestellen gaat in plaats van even naar de bouwmarkt te rijden. :-)

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

* real[B]art geeft ouwe koei mond-op-mond beademing

Multimeters lijken mij een eigen categorie waard. Meningen?

pro:
- goede multimeters (dus niet de € 5 exemplaren in de grabbelton naast de kassa bij je plaatselijke bouwmarkt) zijn prijzig, duur of zelfs heel duur en dus de moeite van het vergelijken waard.
- er zijn heel veel toepassingsgebieden en dus ook heel veel specs om op te selecteren (meetwaarden, meetbereiken, merken, prijsklassen, etc.).
- het is naar mijn mening een typisch tweaker-product

con:
- het is gericht op een behoorlijk specifieke doelgroep (met name denk ik dan aan de categorie Tweaking op GoT)
- hoewel de prijs vergelijkbaar of zelfs (veel) hoger dan een mobiele telefoon kan zijn, is er wellicht veel minder belangstelling voor (multimeters gaan langer mee dan de gemiddelde telefoon en zijn zoals gezegd bij voorbaat al gericht op een kleinere doelgroep)
- iemand die een fatsoenlijke multimeter verkiest boven de € 5 apparaatjes heeft doorgaans al genoeg kennis om zelf een goede keuze te kunnen maken

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
  • Je hebt een boormachine nodig om je muurbeugel op te hangen.
  • Een auto is ook handig om je gekocht producten op te halen.
  • Water (in welke vorm ook) is nodig voor waterkoeling.
  • Veel Tweakers appreciëren Red Bull, wat ook sterk in prijs verschilt.
  • Veel computergebruikers plaatsen hun desktop en monitor op een meubel.
Flauw, maar je begrijpt vast wat ik bedoel. Er moet ergens een lijn getrokken worden en multimeters liggen ergens achter die lijn (wel dichterbij dan bovenstaande onzin hoor :) ). Een belangrijke con die je overigens vergeet is dat er weinig (eigenlijk maar één) retailers zijn die degelijke multimeters verkoopt. Dan schiet een vergelijking nog niet op.

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?