Sinds ik mijn pc opnieuw heb geinstalleerd krijg ik met geen mogelijkheid een draadloze verbinding met mijn router.
Draadloze router instellingen:
Wireless Network Name (SSID): wlnet
Pre-Shared Key: mypassword
De D-Link DWA-140 RangeBooster N USB-adapter staat netjes in het rijtje van apparaten onder netwerkadapters in apparaatbeheer.
De adapterinstellingen (ip, subnetmasker, dns etc) staan goed.
Ik klik rechts beneden in mijn taakbalk op de wireless-netwerk icoon. Dan geeft hij de melding: Er zijn verbindingen beschikbaar. Ik zie mijn draadloze verbinding staan: wlnet. Zodra ik erop klik vraagt hij om de netwerkbeveiligingssleutel. Deze typ ik in (mypassword) en klik daarna op OK.
Melding: Er kan geen verbinding worden gemaakt met: wlnet
Wat ik heb geprobeerd:
- adapter meerdere keren opnieuw geinstalleerd
- software van D-Link gebruikt
- netwerkbeveiligingssleutel veranderd
- systeemherstel voordat ik de adapter had geinstalleerd
- diverse topics doorgelezen
Extra info:
- Hiervoor zag ik altijd meerdere draadloze netwerken als optie (buren etc). Nu zie ik echter alleen maar mijn eigen router (wlnet).
Ik begin er langzamerhand een punthoofd van te krijgen , wie kan mij helpen?
EDIT: Ik heb zojuist de beveiligings mode uitgezet (waarom kom ik daar nu pas op) en ik kan nu wel connectie maken en internetten. De beveiliging heeft altijd gewerkt.
Draadloze router instellingen:
Wireless Network Name (SSID): wlnet
Pre-Shared Key: mypassword
De D-Link DWA-140 RangeBooster N USB-adapter staat netjes in het rijtje van apparaten onder netwerkadapters in apparaatbeheer.
De adapterinstellingen (ip, subnetmasker, dns etc) staan goed.
Ik klik rechts beneden in mijn taakbalk op de wireless-netwerk icoon. Dan geeft hij de melding: Er zijn verbindingen beschikbaar. Ik zie mijn draadloze verbinding staan: wlnet. Zodra ik erop klik vraagt hij om de netwerkbeveiligingssleutel. Deze typ ik in (mypassword) en klik daarna op OK.
Melding: Er kan geen verbinding worden gemaakt met: wlnet
Wat ik heb geprobeerd:
- adapter meerdere keren opnieuw geinstalleerd
- software van D-Link gebruikt
- netwerkbeveiligingssleutel veranderd
- systeemherstel voordat ik de adapter had geinstalleerd
- diverse topics doorgelezen
Extra info:
- Hiervoor zag ik altijd meerdere draadloze netwerken als optie (buren etc). Nu zie ik echter alleen maar mijn eigen router (wlnet).
Ik begin er langzamerhand een punthoofd van te krijgen , wie kan mij helpen?
EDIT: Ik heb zojuist de beveiligings mode uitgezet (waarom kom ik daar nu pas op) en ik kan nu wel connectie maken en internetten. De beveiliging heeft altijd gewerkt.
[ Voor 6% gewijzigd door Resinman op 24-08-2010 11:46 ]