Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo :P ,

Ik heb op dit moment een Samsung Galaxy S.

Alleen is het probleem dat ik geen ontvangst heb hier binnen.

Kan iemand mij vertellen waarom mijn Samsung Galaxy S enorm schommelt qua signaal sterkte?

Van 4 streepjes naar 0, dan weer naar 2-3 en dan weer 1.. dan weer 4 en 1 en 0...

Zo gaat het CONSTANT door...

Tips/tricks?

Is er een bepaalde fix die het bereik wellicht kan vergroten / veranderen? (Update of iets dergelijks?)

Gr

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:55

m0nk

16-09-2003 15.15

Welke rom gebruik je? En in welk gebied zit je? Waarbinnen? Welke provider? Je geeft een beetje weinig info waar we iets mee kunnen..
offtopic:
Zit je "Enter" toets vast geplakt? :P

[ Voor 3% gewijzigd door m0nk op 24-08-2010 09:54 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een newb ;x

Hoe kan ik zien welke rom?
Gebied: Gelderland
Waarbinnen: Huis ;D (voorheen nooit last gehad met een Sony Ericsson)
Provider: Hi (had ik hiervoor ook met de SE)
firmware: 2.1
Eclair.

EDIT: Ook hoor ik een 3G-netwerk te hebben.. het icoontje zie ik alleen HEEEEEL af en toe.. voor de rest alleen maar het G icoontje.. hoort dit?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 09:58 ]

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-11 21:26
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:56:

EDIT: Ook hoor ik een 3G-netwerk te hebben.. het icoontje zie ik alleen HEEEEEL af en toe.. voor de rest alleen maar het G icoontje.. hoort dit?
Als je in een uithoek woont kan dit kloppen.
Ik woon zelf in Den Haag, maar zelf heb in mijn huis binnen ook enkel G verbinding. Ik woon waarschijnlijk in een soort bunker ofzo :p
Zodra ik buiten kom heb ik 3G of H verbinding.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Haha oké goed om te horen dat ik niet de enige ben.

Iemand een oplossing voor mijn signaal probleem? Om steeds naar buiten te lopen (waar het bereik overigens wel goed is) heb ik geen zin in als ik telefoon krijg..

Ook gebeurt het zodra ik wel een beetje bereik heb (zoals nu, ik heb de telefoon neergezet tegen een nietmachine en plakband automaat haha) heb ik 2 streepjes verbinding. Zodra ik de telefoon oppak is dat ook meteen weg. (Death grip zal ook van toepassing zijn op de Galaxy S). Toch is het erg irritant dat ik binnenhuis dus geen ontvangst heb.

Hiervoor met de sony ericson heb ik daar nooit last van gehad!

Verwijderd

Galaxy kiest afhankelijk van het signaal zelf of die op 2g of 3g gaat, heb het thuis ook.

om hem op 3g te forceren:

ga naar instellingen->draadloos en netwerk->mobiele netwerken->netwerkmodus

dis staat op GSM/WCDMA, verander deze naar WCDMA only en hij zal alleen van het 3g netwerk gebruik maken.

Misschien verklaart dit ook je schommelingen, af entoe probeert de galaxy naar het 3g netwerk te schakelen (minder streepjes), maar merkt dat het gsm netwerk stabieler is en schakelt terug naar 2g->meer streepjes.

maar als het signaal binnen te zwak is voor 3g is het wellicht beter om gewoon binnen op GSM te gaan en wireless te gebruiken?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 10:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Hogreb,

Ik ga het even proberen.
maar als het signaal binnen te zwak is voor 3g is het wellicht beter om gewoon binnen op GSM te gaan en wireless te gebruiken?
Dus zodra ik binnen ben alleen het toestel op GSM te zeggen i.p.v GSM/WCDMA ?

EDIT:
In het kopje "Instellingen mobiel netwerk" heb ik alleen

Roaming (uit)
Namen toegangspunten
Alleen 2G-netwerken gebruiken
Netwerkoperators.

Welke moet ik? ;x

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 10:26 ]

Verwijderd

ja als het signaal nog steeds instabiel is als je het op wcdma gezet hebt, zou ik hem daarna een tijdje op gsm only zetten om te testen of dat beter is.

EDIT :P : schijnt dat mijn firmware er een iets andere naam aan geeft, welke opties krijg je als je op alleen 2g-netwerken gebruiken klikt?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 10:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen WCDMA :x .. (lees mijn edit hierboven ;-))

Verwijderd

Topicstarter
Iemand? ;x
Pagina: 1