Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziporah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-07 18:37
Voor mijn home automation project ben ik op zoek naar een maxim ds2423 ic'tje
Vroeger kon je die gewoon samplen bij maxim, maar omdat hij discontinued is, kan ik hem blijkbaar nergens meer vinden. Er is wel een site in Amerika, waar ik een setje kan bestellen, maar ik wou toch eerst een keertje informeren of er toevallig niemand nog een of twee ongebruikte ic'tjes in zijn lade had liggen.
Dus simpele vraag : toevallig iemand nog een sample'tje liggen of kennis van een zaak/site binnen europa waar ze er nog op stock hebben ?

Ziporah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 06:44

Sprite_tm

Semi-Chinees

Waar heb je 'm voor nodig? Volgens de overlevering (nja, de Maxim-site) zou je als je de counter-functie niet gebruikt de DS2433 ook moeten kunnen gebruiken.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziporah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-07 18:37
Het is nu net de counter die ik nodig heb.
Ik wil het verbruik van de meterkast en watermeter uitlezen met dit ic'tje en een kleine schakeling, die dan via 1-wire gekoppeld wordt naar men server. Er zijn tal van schakelingen te vinden op het net, die blijkbaar allemaal gebruik maken van dit ic.

Bijvoorbeeld:
http://www.hekkers.net/domotica/HowToMonitorWaterUsage.aspx

Ziporah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 06:44

Sprite_tm

Semi-Chinees

Hmmm, lijkt erop dat je niet de enige bent die dit IC zoekt... Ik hoop dat je er inderdaad nog 1 of 2 kan vinden, anders zou je kunnen denken aan bijvoorbeeld een ATTiny om het gedrag van het chipje te emuleren.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-10 12:34

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Ik heb even in de garage gekeken, en ik heb er nog 2 over.
Ik wilde ze voor hetzelfde doel als jij gebruiken, maar ben nooit zover gekomen.
Ziporah, als je even contact met me opneemt kunnen we wel wat regelen.

If you don’t have enough time, stop watching TV.