Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik zit hier enorm te twijfelen tussen 2 telefoons.
Dit zijn de Samsung Galaxy Spica nieuw voor ong 200 euro en de HTC Hero die is 2de hands ong 200 euro.
De Galaxy Spica en de Hero draaien allebei op Android 2.1.
Maar de Spica heeft een hogere kloksnelheid dan de Hero en de Hero heeft weer een betere camera dan de Spica.
Nou weet ik dat de Hero heel makkelijk geroot kan worden maar hoe zit dat eigenlijk bij de Spica?
Daarom luidt mijn vraag welke zouden jullie kiezen?
Ik vind allebei de telefoons even mooi dus dat is geen punt van keuze
Thanks!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:53
De spica draait op 1.5 en niet op 2.1 (is alleen mogelijk via rooten)

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik vond de Hero kwalitatief beter en degelijker aanvoelen. Ook het touchscreen reageert beter dan de Spica.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Verwijderd

Topicstarter
Oke dat van dat 2.1 op de spica bedoelde ik ook met rooten.
Maar de hero heeft dus een beter scherm?
En is er een echt groot snelheids verschil tussen de Hero en Spica?

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-11 18:15
http://lmgtfy.com/?q=hero+vs+spica :)

[ Voor 4% gewijzigd door thijsje66 op 24-08-2010 09:09 ]

Ik heb geen leuke ondertitel.

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-11 08:16
Wel een groot verschil: op de Spica is het (tot nu toe) onmogelijk door te gamen, door brakke drivers van Samsung. Er zijn wat mensen op Samdroid.net nieuwe drivers aan het schrijven voor betere performance maar dat kan nog even duren.

Waarom kijk je niet naar de LG GT540 optimus, of de (in semptember uitkomende) Sony Xperia X8. Zitten allebei in de dezelfde prijscategorie.

Ook is de Spica hie in belgië amper verkrijgbaar want de productie van het toestel is stopgezet ergens in mei dacht ik en het toestel is opgevolgd door de (slechtere) samsung i5800 (die ook slechte drivers heeft)

Verwijderd

en wat dacht je van de HTC Wildfire?

Verwijderd

Topicstarter
De LG GT540 heeft toch geen Capacitief scherm?
Of zit daar niet zo'n enorm verschil in?

• Tubbietje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11 15:15

Tubbietje

Illegaal!

Loop anders is een willekeurige KPN Winkel in en vraag of ze nog een Hero hebben.
Dan kunnen ze hem als prepaid aanslaan en kost ie maar € 89,95.

Alleen niet veel winkel hebben hem denk nog :?

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

Verwijderd

Topicstarter
@Tubbietje
Oke hoe kan dat dan zo goedkoop???
Staat dat op hun site dan ofzo want als dat zo is ga ik hem direct halen!

• Thmz159
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:11:
De LG GT540 heeft toch geen Capacitief scherm?
Of zit daar niet zo'n enorm verschil in?
Als je capacitief gewoon bent dan zal je het waarschijnlijk wel merken. Een resistief scherm moet je meer met je nagels/vingertop bedienen en niet met het 'zachte' stuk. Maar hier op Tweakers in het LG GT540 vinden de meesten het toch een responsief schermpje.

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Als 2e hands je niet uitmaakt zou ik voor de hero gaan. anders spica. daarna pas zo'n nieuw budgetmobieltje overwegen met lagere resoluties en slechtere specs.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-11 11:26
Ik zou als ik jou was ook voor een hero gaan, misschien een legend maar ik denk niet dat je die kunt vinden binnen jou budget.

• Thmz159
The_Double schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:49:
Als 2e hands je niet uitmaakt zou ik voor de hero gaan. anders spica. daarna pas zo'n nieuw budgetmobieltje overwegen met lagere resoluties en slechtere specs.
de specs van de LG optimus zijn wel beter als die van de Spica. De grootste reden voor mij is dat je op de Spica geen enkel 3D spel kan spelen en de LG optimus kan bv alles af. Ook de resolutie is hetzelfde. Alleen het scherm is resistief ipv capacitief maar het is wel een goede.
Ik begrijp niet wat iedereen hier voor de Spica heeft? Uiteindelijk is zijn dikke processor niet veel waard door de brakke drivers.

[ Voor 20% gewijzigd door Thmz159 op 24-08-2010 11:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke eigenlijk is mijn keuze nu gemaakt ik ga voor de Hero.
En anders stel hij zou niet beschikbaar of wat dan ook zijn dan ga ik denk ik voor de LG optimus.
Maar dan zou ik alleen nog van Tubbientje willen weten hoe die weet dat de hero zo goedkoop kan zijn bij de kpn winkel?

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-11 18:15
Thmz159 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:20:
[...]

Als je capacitief gewoon bent dan zal je het waarschijnlijk wel merken. Een resistief scherm moet je meer met je nagels/vingertop bedienen en niet met het 'zachte' stuk. Maar hier op Tweakers in het LG GT540 vinden de meesten het toch een responsief schermpje.
Ga dan voor de LG GW620, heb je meteen een fysiek toetsenbord erbij. Maar heeft de TS ooit gehoord van Pricewatch en Google?

Ik heb geen leuke ondertitel.

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
of je geeft iets meer uit en pakt de Acer Liquid

high res scherm, snapdragon processor

weet alleen niet of die dingen te rooten zijn

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

• Tubbietje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11 15:15

Tubbietje

Illegaal!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:10:
Oke eigenlijk is mijn keuze nu gemaakt ik ga voor de Hero.
En anders stel hij zou niet beschikbaar of wat dan ook zijn dan ga ik denk ik voor de LG optimus.
Maar dan zou ik alleen nog van Tubbientje willen weten hoe die weet dat de hero zo goedkoop kan zijn bij de kpn winkel?
Het is een verouderd model en dan worden deze op een gegeven moment gewoon in de uitverkoop gedaan. Meestal is het personeel er al met zo'n telefoon vandoor zo gauw deze in de aanbieding is. (Ik ben dus ook zo'n iemand :)

Maar in de randstad waren ze volgens mij weg uit de meeste filialen een week of twee geleden. In het noorden en zuiden van het land hebben ze ze denk nog wel liggen.

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Hero gekocht!

Topic mag van mij dus gesloten worden!
Bedankt allemaal voor jullie input!! :D

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:47

beany

Meeheheheheh

Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 22:03:
Ik heb een Hero gekocht!

Topic mag van mij dus gesloten worden!
Bedankt allemaal voor jullie input!! :D
Voordat je meer topics aan gaat maken in SM: Topics worden doorgaans niet gesloten, ook al is de discussie afgelopen. Alleen als de regels overtreden worden wordt een topic gesloten. Je topic Topic:Welke Telefoon? mag gesloten worden is dus niet nodig.

Misschien nog even de FAQ's doorlezen? :)

/einde-nep-mod-tekst

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Pagina: 1