Resolutie TV probleem.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat menig tweaker ook wel eens de mediamarkt folder openslaat, en daar wellicht deze week een 24inch fullHD LED TV zag staan voor 2xx euro op zich leuk voor die prijs en dat dacht ik dus ook.

Ik dit scherm gehaalt lekker voor op me bureau tv kijken en computeren wat wil je nog meer.

Alleen een probleem kwam ik tegen, als ik de resolutie op de 1920*1080 zet verdwijnt een deel van me beeld buiten het scherm, waardoor ik gedwongen word om op 1360*768 te werken....

Ik heb de tv verbonden met mijn laptop doormiddel van een VGA of DVI sorry haal deze twee altijd doorelkaar.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet of mij kan uitleggen waarom dit gebeurt, ik heb al een hele tijd op gegoogled maar zonder goed resultaat..

Met vriendelijke groet,

Remko Dijksma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Om te beginnen: Welke TV Gaat dit over :+ ...
Ten 2e: 1368x768 duid op HD ready. dus 1920x1080 KAN je TV gewoon niet.

Edit: Ik denk dat het "Full LED" was, en niet "Full HD" In de trend van: "Full LED HDTV"

[ Voor 30% gewijzigd door D4NG3R op 24-08-2010 04:25 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Om welk scherm gaat het dan? Zonder ook maar enige details te geven is het alleen maar raden naar wat het probleem is...

De flyer van MM verschilt overigens per regio, in de flyer van de MM in Utrecht kan ik die monitor niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als de tv niet full HD was kon ik de resolutie niet op 1920*1080 zetten want windows detecteert automatisch de maximum resolutie, volgens windows is dit ook de aanbevolen resolutie.

Op de doos staat ook duidelijk dat het gaat om een fullHD tv met een resolutie van 1920*1080.

Het gaat hier om een tv van het merk Bluetech.

Specificaties:

(diagonal 60cm)
RESOLUTION:1920x1080 pixels
16 700 000 colours
viewing 16:9/4:3

DVB-T TUNER
PVR TUNER
USB PORT
HDMI PORT: very high definition of image

EPG FUNCTION: Electronic Program Guide MULTI LANGUAGE OSD (Internal Menu)
RESPONSE TIME : 5ms
CONTRAST: 1000:1
BRIGHTNESS: 250 cd/m2

CONNECTORS:
HDMI CONNECTOR + SCART CONNECTOR
VGA CONNECTOR (PC INPUT)
AUDIO/VIDEO/AERIAL INPUT
HEADSET OUTPUT

POWER:
AC 110-240V 50/60hz/DC12V/4A

INCLUDED:
1 REMOTE CONTROLL
1 TABLE STAND
1 USER GUIDE
1 POWER CORD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je het ding via VGA aangesloten of via HDMI?
Veel TVs, met name de goedkopere, kunnen via VGA maar 1366*768 doen ipv de daadwerkelijke fullHD reso. Sluit het ding dan eens aan op HDMI en kijk of het dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke ja ik heb hem via de VGA maar dan moet ik denk ik eerst even een VGA - HDM kabel gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:43

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:08:
Oke ja ik heb hem via de VGA maar dan moet ik denk ik eerst even een VGA - HDM kabel gaan halen.
Die ga je niet vinden. VGA is een analoog signaal, terwijl HDMI een digitaal signaal is.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 15:42
Een DVI --> HDMI kabel of verloopje is handiger, dan hoeft er geen signaal geconverteerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

@TS: zit er op je laptop wel een HDMI of DVI uitgang?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maarja ik gebruik mijn laptop hier op zit alleen een VGA aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan kun je niet naar HDMI gaan. Grote kans dat je dan niet 1920*1080 kan halen via de VGA aansluiting, maar het moet doen met 1366*768.
Staat er niets van in de manual wat de max reso via VGA is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat is je probleem precies. Je meldt dat een gedeelte van het scherm buiten beeld verdwijnt. Als dat echt een stukje van de buitenste randen is, dan klinkt dat als overscan. Je hebt dan twee opties:
  • 1:1 pixelmapping aanzetten op je tv (dat kan iets anders heten). Let even op dat niet elke tv dit ondersteunt
  • Een aanpassing doorvoeren in je display-driver om overscan tegen te gaan. Ik weet dat zowel ATI als NVidea hier opties voor hebben in de drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb even een paar fotootjes gemaakt misschien is het nu wat duidelijker.

http://mediatechweb.nl/~mt12508/resprobleem/1.jpg - Er moeten nog 4 icoontjes links naast filezilla en start moet er nog naast.
http://mediatechweb.nl/~mt12508/resprobleem/2.jpg
http://mediatechweb.nl/~mt12508/resprobleem/3.jpg

------------

Ik geloof niet dat deze tv Pixelmapping ondersteunt ik heb het hele menu doorgespit.
Ik kan ook nergens instellingen vinden in de nvidia drivers( ik draai een 9300MGS in me laptop, de drivers zijn als ik me goed herinner automatisch gedownload door windows 7)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Als in de door Win 7 geinstalleerde drivers geen Nvidia control panel zit zou je ook de drivers rechtstreeks van hun site kunnen proberen, echter werkt dat niet op elke laptop en dien je soms de drivers van de site van de notebook fabrikant te halen. Zit alleen even te twijfelen of de overscan compensatie misschien alleen verschijnt bij gebruik van de hdmi uitgang. Geef verder even aan wat er in de handleiding van de tv staat welke resoluties de tv op de vga-ingang verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik maakte een typo ik bedoelde dat ik nergens de overscan instellingen kan vinden ik heb wel een nvidia controlpanel maar dies erg beperkt denk ik, het gaat hier om een Dell laptop.

http://mediatechweb.nl/~mt12508/resprobleem/4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
En je hebt Advanced Settings al geselecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja het is maar een kleine verandering tot niks tussen advanced en standard....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Je kunt anders ook gebruik maken van Powerstrip. Dit is een tool waarmee overscan ook te compenseren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb met powerstrip gespeelt maar als ik het beeld zegmaar in de breedte ga verkleinen dan op een gegeven moment vervormen de kleuren heel erg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:00

FlyEragon

Alien Monkeys

Had ik laatst ook met mijn nieuwe tv, in de menu kon ik ook niks vinden. Blijkt dat er op de afstandbediening een knopje zit om de beeldverhouding en weergave aan te passen, dat moet je zien te vinden denk ik. Kan me niet voorstellen dat een Full HD scherm dat niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:13:
ik heb met powerstrip gespeelt maar als ik het beeld zegmaar in de breedte ga verkleinen dan op een gegeven moment vervormen de kleuren heel erg...
Je moet het beeld ook niet verkleinen, maar een custom resolutie gaan aanmaken.

Eliminating overscan with the custom resolution designer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dankjewel mark ik ga het proberen als ik thuiskom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het geprobeerd een custom resolutie te maken maar dat werkt ook niet, ik denk dat ik dan toch maar zon kabeltje moet kopen.

In iedergeval bedankt.
Pagina: 1