Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Komend schooljaar begin ik met de studie Industrieel Ontwerpen aan de TU delft. Hiervoor heb ik een laptop nodig die sterk genoeg is om fatsoenlijk Solidworks te draaien.

Ik zat zelf te denken aan een 15'' Macbook pro met de (dual core) 2.4Ghz i5. Daarnaast bied de TU ook een laptop aan, een HP elitebook met een (quad core) 1.6Ghz i7 met een zeer goede korting.

Ik vind OSX lekkerder werken dan windows, jammer genoeg is solidworks daar niet op te draaien. Dus zal ik met bootcamp/parallels aan de gang moeten. Er lopen geruchten dat er aan een mac versie van Solidworks wordt gewerkt.
Verder is de TU laptop krachtiger dan de mac, ook zit er een videokaart in die is gekeurd voor solidworks (Quadro FX 880M) ipv de Geforce 330M van de mac

Zijn er mensen die zelf ervaring hebben met Solidworks op een mac (hoe verhoud visualisatie zich tot native)? en is de aangeboden TU laptop qua hardware vele malen beter dan de mac?

De specificaties van de TU laptop: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Visualisatie moet je voor dit soort zaken echt niet in je hoofd halen, dus blijft Bootcamp over. Houd je over een overprized laptop qua specs. De HP zal het alleen qua design moeten afleggen vermoed ik, qua prijs zal het elkaar denk ik niet veel ontlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de HP is een workstation van de bovenste klasse (€1800+), feit dat je die kan krijgen voor een luttel bedrag (<€1000) in combinatie met uitstekende garantie zegt wat mij betreft genoeg.

met een mac zal je nooit in de buurt komen van de performance van de elitebook, en om nu €2000 (plusminus het bedrag van een vergelijkbaar performande mac, minus serviceccontracten) neer te leggen voor een mac waar je toch bootcamp op moet draaien? meh.