Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 22:02
Ik heb een nieuwe pc waarop ik geen windows 7 krijg geinstalleerd.

Nu ben ik het geheugen gaan testen en via memtest krijg ik dus allemaal rode errors.

Ik heb er 2x Corsair XMS3 in zitten.

Nu dacht ik laat ik uitzoeken welke van de 2 kapot is of dat ze beiden stuk zijn.

Het rare is dus als ik ze allebei los test dan krijg ik geen error en krijg ik de melding, Test pass.

Is dit normaal? Doe ik iets fout of moet ik toch gewoon contact opnemen met de winkel voor nieuw geheugen.(Want ik neem aan dat dit gewoon garantie is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

Specs van de pc? Staan de timings van het geheugen goed? Voltage van het geheugen correct ingesteld? En niet onbelangrijk: hoe lang heb je memtest gedraaid?

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 263284 op 24-08-2010 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Mobo: Asrock 880GMH/USB3
Processor: AMD Athlon II X3 440
Corsair XMS3 2x, 4gb
Samsung Spinoint HD103UJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 09:00
Ccc schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:42:
Mobo: Asrock 880GMH/USB3
Processor: AMD Athlon II X3 440
Corsair XMS3 2x, 4gb
Samsung Spinoint HD103UJ
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
goede toevoeging..... 8)7

on-topic:
staat het geheugen op de QVL van ASrock?

zoals E65 zegt, staan je instellingen goed? het zou voor ons beeld ook wel handig zijn als je het exacte typenr geeft van het geheugen.. XMS3 zegt niets, frequentie en timings willen we hebben.
verder kun je even proberen of je VNB en NB voltage een klein tikje hoger zetten wil helpen aan stabiliteit.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 09:00
Haha ja de TS geeft ook lekker veel info mbt Voltages, Timings etc..

Ben benieuwd hoe die settings staan..

• Ccc
Ehm dit is de qvl van asrock van mijn moederbord.
http://www.asrock.com/mb/memory/880GMHUSB3.pdf

Als ik het goed heb is het de 12e bij DDR3-1333

Sorry dat ik niets van timings of voltage heb geplaatst zoveel verstand heb ik er niet van.
Ik heb memtest nu open staan, maar zie niets van deze gegevens. Waar kan ik deze vinden?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kijk op het geheugen op hoeveel volt ze moeten draaien. Kijk in je BIOS op welk voltage het nu staat en zet het indien nodig goed. Als het geheugen op een te laag voltage draait krijg je deze problemen.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:14
Bij het afzonderlijk testen van het RAM zet je ze dan om beurten in het zelfde slot of zet je de modules in het slot waar je ze ook hebt zitten wanneer je beide tegelijk test.
Kan namelijk ook wezen dat 1 bankje van je moederbord niet lekker is ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Anoniem: 372347

draai anders CPU-Z dat kan ook helpen ;)

• pvg103
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-05 23:05
cpu-z zal hij niet kunnen draaien aangezien hij windows niet geinstalleerd krijgt. als je de corsair xms3 1333 hebt, dan moeten de timings zo uit mn hoofd op: 9-9-9-24-2t staan. het voltage van de corsair modules zijn vaak 1.6v. vaak zet de bios de timings automatisch op 7-7-7-20 (spd) als je gebruik maakt van corsair modules. bij veel moederborden moet je de timings goedzetten, anders krijg je instabiliteits problemen, als je de modules tegelijk test, dan zal dual channel wel actief zijn, waardoor de eventuele strakkere timings problemen geeft. als je toch strakkere timings wilt draaien, dan zul je het voltage een tikje moeten verhogen (1.7 ofzo).

groetjes
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Nou ik heb het afgelopen weekend nog een en ander geprobeerd, maar hij blijft errors aan geven.

Nu heb ik bovenstaande willen proberen, het aanpassen van de timings, maar ik kom hier geen wijs uit.
Waar pas ik dit aan die 9-9-9-24-2t?

Ik heb de handleiding erbij, maar ook daar kom ik niet verder mee.
http://europe.asrock.com/manual/880GMHUSB3.pdf Op pagina 43 praat men over memory timing.

Misschien kan iemand mij vertellen hoe ik dit aanpas?

(Pas ik dit aan bij CAS Latency?)

[ Voor 3% gewijzigd door Ccc op 30-08-2010 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvg103
in de bios kun je de timings aanpassen. ik keek net in je handleiding. je gaat in bios naar oc tweaker. dan ga je naar mem timings zoals op pagina 43 is aangegeven, daar kun je dus de cas latencys aanpassen. zoals op 9-9-9-24 zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nou ik heb het afgelopen weekend nog een en ander geprobeerd
Geef dan even aan wat dat precies is geweest. Nu weten we bijvoorbeeld nog niet of je uberhaupt het voltage goed hebt staan. Zeggen dat je wat dingen geprobeerd hebt heeft niemand iets aan als je niet exact aangeeft wat.

Edit: Als alle settings 100% zeker goed staan, moet of het geheugen kapot zijn, of je moederbord. Maar zorg er dan eerst voor dat je zeker weet dat alle settings goed staan. Als dat zo is kan je gaan testen of het geheugen kapot is of je moederbord.

[ Voor 35% gewijzigd door PilatuS op 30-08-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvg103
ja precies, het voltage is zeker net zo belangrijk. zo uit mn hoofd moeten de corsair ddr3 modules op 1.6 volt staan. voor de zekerheid op de website kijken.

• Ccc
Ik had gister de voltage op 1.5 gezet(dit staat op de module) en de timings aangepast, maar nog bleef hij in het rood.

Ik ben zojuist langs de computerboer geweest en ze gingen ze testen. Morgen vroeg weet ik meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Vrijdag mijn geheugen gaan halen en ze zijn tot de conclusie gekomen dat er iets mis mee was.

Zojuist het nieuwe setje dat ik heb mee gekregen getest in Memtest en hij gaf 0 fouten.

Iedereen bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvg103
mooi dat het opgelost is:)
Pagina: 1