Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Onmogelijk om (game) servers te hosten?

Pagina: 1
Acties:

• bloblub
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-11 22:06
Hallo Tweakers,

Ik heb het volgende probleem al een tijdje, en vond het nu toch tijd om de vraag bij jullie neer te leggen.

Als ik een game server host, dan kan ik er zelf makkelijk inkomen door `localhost´ en mijn locale IP adres te gebruiken (192.168.xxx.xxx). Maar als ik probeer een connectie te leggen met mijn externe IP (82.xx.192.xx) dan lukt het me gewoonweg niet. En zo kunnen andere mensen ook geen connectie maken.

Ditzelfde probleem had ik toen ik met Remote Desktop wou beginnen. Thuis kon ik makkelijk via mijn lokale IP verbinding maken. Maar wanneer ik thuis of op stage mijn externe IP invulde kreeg ik geen verbinding. (Ik heb genoeg tutorials gevolgd om er zeker van te zijn dat ik alle instellingen betreft Remote Desktop goed had.)

Ik heb zo vaak geprobeerd om de Firewall uit te zetten en de juiste poorten open te zetten (Komen ook als "open" bij een port checker) Maar niemand kan een connectie leggen naar mijn externe IP.

Ik denk dat dit bij de beveiliging van mijn router (Emintent EM4040) zit?

P.S Mijn router geeft bij "WAN Ip Addres" hetzelfde adres als het IP addres dat http://www.whatismyip.com/ mij geeft. Betekend dit dat alle computers die verbinding hebben met de router, hetzelfde IP adres hebben? Het adres wat http://www.whatismyip.com/ mij geeft is ook het adres waar ik verbinding naar wil leggen.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen? Mijn IP is gewoon onbereikbaar buiten huis!

Bij voorbaad Dank!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:23
Ik denk dat je dit verhaal eens moet gaan lezen: Het Grote Poortmappingsverhaal

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• bloblub
De juiste poorten heb ik altijd open staan wanneer ik een game server probeer te hosten.

En de default poorten voor Remote Desktop had ik ook geopend voor alle zekerheid, Geen succes!

Als voorbeeld: Zo gebruikt UTorrent bij mij een bepaalde poort die ik open heb staan. Utorrent geeft dus ook groen aan bij de test! Hier ligt het probleem dus niet.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
bloblub schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 23:45:
De juiste poorten heb ik altijd open staan wanneer ik een game server probeer te hosten.

En de default poorten voor Remote Desktop had ik ook geopend voor alle zekerheid, Geen succes!

Als voorbeeld: Zo gebruikt UTorrent bij mij een bepaalde poort die ik open heb staan. Utorrent geeft dus ook groen aan bij de test! Hier ligt het probleem dus niet.
Er zijn 2 soorten poorten: UDP en TCP. µTorrent test mogelijk maar 1 soort en zou ik persoonlijk niet echt als representatieve test beschouwen.

edit:
eventjes getest: µtorrent test alleen TCP, niet UDP.

[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 23-08-2010 23:48 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

om je eigen gameserver te kunnen benaderen over je externe ip adres moet je router een loopback functie ondersteunen.
De meeste el-cheapo routers doen dit sowieso niet.

If you choose to criticise you choose your enemies

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

uTorrent gebruikt daar U-PnP voor, die zelf dus de poorten open zet. Dat moet je voor een server dus handmatig doen.

Als uTorrent het kan, kan jij het dus ook. Simpel.

Maar jij zal het ongetwijfeld verkeerd doen, dus laat maar eens zien wat je nu hebt staan.

Ey!! Macarena \o/

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
RaZ schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 23:49:
uTorrent gebruikt daar U-PnP voor, die zelf dus de poorten open zet. Dat moet je voor een server dus handmatig doen.

Als uTorrent het kan, kan jij het dus ook. Simpel.

Maar jij zal het ongetwijfeld verkeerd doen, dus laat maar eens zien wat je nu hebt staan.
Dat klopt niet helemaal. Ik weet niet precies hoe het zit met µtorrent's gebruik van UPnP, maar ik weet wel dat het gaat zeuren als je 1 poort niet open hebt staan, en deze poort wordt niet geopend via UPnP. Als je deze poort niet open hebt gaan je downloads langzamer, maar gaan ze wel. Weet niet precies wat de rede erachter is, maar die ene poort gaat dus niet automatisch open via UPnP. Die µtorrent port-check doet dan ook een goede controle of de betreffende TCP poort correct ge'forward wordt of niet.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• bloblub
U-PnP heb ik uitstaan. Ik heb zelf een poort gekozen in uTorrent, en deze ook toegevoegd aan mijn port forwarding lijst in mijn router.

Dit doe ik dus ook met de gameservers die ik wil hosten. Ik zoek uit welke poort het gebruikt, en open deze daarna in mijn router.

Ik gebruikte uTorrent enkel even als voorbeeld dat de juiste poorten wel open staan. Ik weet hoe ik poorten moet openen, en heb dus ook altijd de juiste geopent wanneer ik een server wil hosten.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als de portforward goed staat, en mensen kunnen niet vanaf internet connecten, dan moet je het zoeken in je firewall.

En inderdaad zoals al is aangegeven, dit niet zelfs testen door je WAN ip in te tikken vaniut je eigen netwerk, maar iemand even laten proberen.

@Gamebuster: Ik forward niks, en alles gaat via U-PnP, en uTorrent draaid zonder te mokken met een groen icoontje hoor ;)

Ey!! Macarena \o/

• abhaas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-11 16:58
Het kan misschien ook zo zijn dat je isp die poorten blokkeerd. lukt een webserver en/of ftpserver wel?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat staat er voor die Emintent EM4040? Veel adslmodems zijn ook router namelijk.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1