[Win7] Foutmelding tijdens installatie.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02
Hallo,

Ik ben bezig met het installeren van Windows Ultimate 7 64bit op mijn nieuwe pc.
Maar hij blijft telkens in de installatie vast hangen.

De hardware die ik gebruik is als volgt:
Mobo: Asrock 880GMH/USB3
Processor: AMD Athlon II X3 440
Corsair XMS3 2x, 4gb
Samsung Spinoint HD103UJ

Het gaat als volgt fout:

Ik begin met de installatie. Ik partitioneer en formateer men schijf. Vervolgens druk ik op volgende en begint hij met bestanden kopiëren. Zodra hij daarmee klaar is krijg ik de volgende melding:

"Kan benodigde bestanden niet installeren. Het bestand is mogelijk beschadigd of dit ontbreken. Zorg ervoor dat alle bestanden die voor de installatie nodig zijn, beschikbaar zijn en start vervolgens de installatie opnieuw. Fout: 0x80070570."

Nu lees ik op internet dat mensen die fout hebben, maar bij deze mensen betreft het een dvd die zij zelf gebrand hebben.

Ik heb gewoon een originele dvd die ik ook op een andere pc heb kunnen installeren.

Is er iemand die dit probleem herkent en hoe ik et krijg opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
Probeer het eens met een andere dvd brander dan of met een usb stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens het copieëren in de Windows setup wordt er veel ram geheugen gebruikt, bij de meeste van desbetreffende meldingen is dan ook 1 (of meerdere) geheugen bankje en/of slot niet helemaal 100%. (meer)

In de andere gevallen zal het de dvd of drive zijn die niet helemaal lekker is, maar je kan het eens testen door wat met de geheugenbankjes te "spelen". (1 eruit, ander slot, etc,etc)

Mijn ervaring is dat bij 9 van de 10 gevallen (met soort gelijke fouten tijdens een windows installatie) het gaat om brak geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Ik heb 2 dvd drives een uit mijn andere pc welke perfect werkt en dan een nieuwe.

Het geheugen is nieuw. Ik heb niet veel ervaring met het bouwen van pc's, maar komt het vaak voor dat geheugen bij aankoop al stuk is?

Ik ben nu memtest aan het uitvoeren, ik las dat ik hiermee kan controleren of het geheugen defect is.
Hoe zie ik in dit programma welke van de 2 strips defect is?

[ Voor 3% gewijzigd door Ccc op 23-08-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ccc schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 23:12:
Ik heb 2 dvd drives een uit mijn andere pc welke perfect werkt en dan een nieuwe.

Het geheugen is nieuw. Ik heb niet veel ervaring met het bouwen van pc's, maar komt het vaak voor dat geheugen bij aankoop al stuk is?

Ik ben nu memtest aan het uitvoeren, ik las dat ik hiermee kan controleren of het geheugen defect is.
Hoe zie ik in dit programma welke van de 2 strips defect is?
Het korte antwoord op je memtest-vraag: zodra je rood op je scherm ziet :+

't Is overigens inderdaad een courant verschijnsel dat ofwel aan een defect installatiemedium ligt ofwel aan defecte RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Oke het slaat dus volledig rood uit. Schijnbaar is er dus iets goed mis met men geheugen. Helaas.
Pagina: 1