Toon posts:

Laptop nodig voor mijn studie. Heb tips nodig.

Pagina: 1
Acties:
  • 499 views

Verwijderd

Topicstarter
He Tweakers.net,

Volgende week begin ik aan mijn studie Mediatechnologie. Voor deze studie heb ik een laptop nodig die aan de volgende eisen voldoet:
- Photoshop, dreamweaver, flash en dergelijke vloeiend moeten kunnen draaien. (Zeer belangrijk)
- 600-800 euro kosten.

Wat niet nodig is:
- Games, ik heb een goede desktop en heb dit niet hierop nodig.
- Groot scherm, overbodig en vaak onhandig voor een laptop.

Als het kan hoef ik er geen software bij te hebben, dus Windows en dergelijke zijn niet nodig. Ik snap dat dit vaak bij een laptop zit inbegrepen, maar als het kan: Liever niet.

Ik heb zelf niet veel verstand van laptops en ben benieuwd wat jullie er van kunnen maken.

Voor vragen sta ik altijd open.

Alvast bedankt,

Simon

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:42
Hey RSNLér,

Op Tweakers verwachten we dat je eerst zelf gaat onderzoeken wat je nodig hebt.

Bekijk de pricewatch maar.

Tot op RSNL.

Verwijderd

Topicstarter
He ThinClientQ,

Uiteraard heb ik al wel gekeken naar een paar laptops, zo lui ben ik nou ook weer niet.
Maar ik denk dat mensen hier er meer verstand van hebben dan ik zelf en ben benieuwd waar zij mee kunnen komen.

Als je wilt kan ik wel een paar laptops laten zien waar ik naar aan het kijken was?

Simon

Verwijderd

Studie: dan is de primaire vraag hoeveel en hoevaak je hem nodig hebt. Als je afhankelijk van dat ding bent dan zijn de specificaties minder interessant dan de degelijkheid en de garantie. Verder: zie de Best Buy Guides en pricewatch. Overigens de eisen die je geeft: niet erg spannend. Kunnen de meeste/alle 4GB/Core i laptops wel aan tot zekere hoogte.

Verwijderd

Welke laptops heb je zelf al gevonden en waarom passen deze bij je wensen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan de laptop dagelijks te gebruiken. Zowel voor notities, huiswerk en alles wat met de genoemde software te maken heeft. De school heeft zelf ook wel computers, maar het word over het algmeen aangeraden zelf een laptop te kopen. Het is dus ook de bedoeling dat de laptop een aardige tijd mee gaat. (Als het kan de hele studie van 4 jaar, maar ik snap dat dat vrij lang is.)

Ik heb veel verschillende laptops gezien. Deze pasten bij mijn wensen door de 4GB RAM en goede processor (zoals Core i5).

Waar ik totaal niks van weet is degelijkheid en garantie. Ik hoopte dat mensen hier tips konden geven over laptops die voor mij geschikt zouden zijn.

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Lowko, lees even hier: *LET OP* - Wat moet ik kopen

Het CSL Beleid geeft de gebruikers ruimte om ervaringen met systemen of notebooks te delen en eventueel de community te raadplegen bij eventuele vragen. Hierbij is het echter niet de bedoeling om zomaar een nieuw topic aan te maken. In eerste instantie zijn hier centrale topics voor, bestaande uit:

1. BBG Aanschaf-topics voor systemen die in de BBG worden behandeld;
2. NBBG Aanschaf-topics voor notebooks;
3. Non-(N)BBG discussietopics.

[ Voor 75% gewijzigd door Philflow op 24-08-2010 21:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een voorbeeld van een laptop waar ik naar gekeken heb:
http://www.campusshop.nl/...tDetails.aspx?en=80000121

EDIT:
Oh ik zie nu dat dit soort topis helemaal niet mogen. Jammer...
Ik zou het prettig vinden als hij open kon blijven, maar als dat tegen de forum principes in gaat... Balen.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 21:21 ]

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Je kunt je vraag om advies gewoon posten in een van de daarvoor bestemde topics.

Tip: doe eerst je voor bereidende werk, zoals beschreven in *LET OP* - Wat moet ik kopen

[ Voor 33% gewijzigd door Philflow op 24-08-2010 21:23 ]

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:57

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:12:
Studie: dan is de primaire vraag hoeveel en hoevaak je hem nodig hebt. Als je afhankelijk van dat ding bent dan zijn de specificaties minder interessant dan de degelijkheid en de garantie. Verder: zie de Best Buy Guides en pricewatch. Overigens de eisen die je geeft: niet erg spannend. Kunnen de meeste/alle 4GB/Core i laptops wel aan tot zekere hoogte.
Inderdaad en ik ga doorverwijzen naar rapture in "Laptop voor ICT"

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-12 08:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica