Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwner
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 19:45
Hallo,

Ik heb een vraagje kan je op een AM2 moederbord een am3 processor zetten? Ik heb wel wat gelezen maar ben er nog niet helemaal achter misschien dat iemand mij wat meer zou kunnen vertellen.

Moederbord: ALiveNF5-eSATA2+

Alvast Bedankt,

Pwner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 07:04
Heb je je moederbord al gegoogled??

Let op: NSFW!! | Altijd handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:32

Sebazzz

3dp

Theoretisch is het socket backwards compatible, maar de kans is aanzienlijk dat je moederbord niet genoeg energie kan leveren aan de processor of dat de processor te krachtig is voor je moederbord en/of geheugen en niet goed uit de verf komt.

[ Voor 11% gewijzigd door Sebazzz op 23-08-2010 22:06 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwner
Kwam hier wat tegen: http://www.asrock.com/mb/...?Model=ALIVENF5-ESATA2%2B

*If you use AM3 / AM2+ CPU on AM2 chipset motherboard, the system bus speed will downgrade from HT3.0 (5200 MT/s) to HT1.0 (2000 MT/s), but the CPU frequency will not be influenced.

Welke invloed heeft dit op de prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
  • Laatst online: 17-06 07:04
Volgens de website zou hij het moeten doen, alleen je moet wel letten op watvoor proc je erin propt:

CPU - Support for Socket AM2+* / AM2 processors: AMD Phenom™ FX / Phenom / Athlon 64 FX / Athlon 64 X2 Dual-Core / Athlon X2 Dual-Core / Athlon 64 / Sempron processor
- AMD LIVE!™ Ready
- Supports AMD's Cool 'n' Quiet Technology
- FSB 1000 MHz (2.0 GT/s)
- Supports Untied Overclocking Technology
- Supports Hyper-Transport Technology

*If you use AM3 / AM2+ CPU on AM2 chipset motherboard, the system bus speed will downgrade from HT3.0 (5200 MT/s) to HT1.0 (2000 MT/s), but the CPU frequency will not be influenced.

In principe vrij veel, je snelheid van je proc naar je werkgeheugen wordt meer dan gehalveerd...

[ Voor 7% gewijzigd door Macchill op 23-08-2010 22:07 ]

Let op: NSFW!! | Altijd handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwner
Oke, bedankt voor jullie hulp, Mijn vraag is hier bij beantwoord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Even voor de duidelijkheid, op de site van asrock staat gewoon een CPU-support list waar je kan zien welke CPU's erop kunnen en welke BIOS-versie er voor een CPU nodig is. De phenom II/athlon II's staan er niet tussen dus worden niet officieel ondersteund. Soms werkt het dus wel, je kan googelen of iemand op dit mobo wel een modernere CPU aan de praat heeft gekregen of je kan het zelf proberen, maar dan weet je van tevoren dus niet of het gaat werken. Passen doet het sowieso dus je beschadigt er niets mee of zo.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwner
bwerg schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:51:
Even voor de duidelijkheid, op de site van asrock staat gewoon een CPU-support list waar je kan zien welke CPU's erop kunnen en welke BIOS-versie er voor een CPU nodig is. De phenom II/athlon II's staan er niet tussen dus worden niet officieel ondersteund. Soms werkt het dus wel, je kan googelen of iemand op dit mobo wel een modernere CPU aan de praat heeft gekregen of je kan het zelf proberen, maar dan weet je van tevoren dus niet of het gaat werken. Passen doet het sowieso dus je beschadigt er niets mee of zo.
Dit zal best ook wel kunnen maar dan kan ik beter een AM3 moederbord kopen want als mijn Werkgeheugen hierdoor gehalveerd wordt koop ik liever nog een AM3 moederbordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Pwner schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:44:
[...]

Dit zal best ook wel kunnen maar dan kan ik beter een AM3 moederbord kopen want als mijn Werkgeheugen hierdoor gehalveerd wordt koop ik liever nog een AM3 moederbordje.
Je werkgeheugen wordt niet gehalveerd maar de snelheid waarmee je processor communiceert met je geheugen.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwner
Xenomorphh schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:31:
[...]

Je werkgeheugen wordt niet gehalveerd maar de snelheid waarmee je processor communiceert met je geheugen.
En heeft dit gevolgen voor de prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
iteraard, is het veel loss? ws niet
Pagina: 1