Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding aan zonder moederbord

Pagina: 1
Acties:

• rnenator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11 12:30
Voor het aansluiten van wat extra ventilatoren, heb ik een oude voeding gepakt. Ik wil dat de voeding aan gaat zonder dat het aangesloten zit aan het moederbord.

Nou heb ik 2 voedingen liggen, maar het lukt me bij beide niet om ze aan te krijgen. Ik heb een 20 pin ATX voeding en een 24 pin voeding van compaq.

Ik heb via Google al wat rond gezocht en via een jumper heb ik de 14e pin (power on) met een COM of ground pin verbonden. Dit heb ik gedaan. Maar hij gaat niet aan.

Bij de 24 pin versie weet ik niet precies welke pins ik moet verbinden, omdat er geen draadje aangesloten zit bij de PWR ON. Hier heb ik zowel een groen draad als een grijs draad verbonden maar er gebeurd wederom niets.

Ik heb bij het aanzetten van de voeding een tweetal 3 pin ventilator aangesloten via een 4 naar 3 pin adapter.

Beide voedingen werken wel als ze aangesloten zijn op een moederbord.

Afbeeldingslocatie: http://img510.imageshack.us/img510/6133/20pin24pinconnectoroe2.jpg

Wat doe ik fout?

[ Voor 3% gewijzigd door rnenator op 24-08-2010 00:48 ]

PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)

• SlowDown
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-11 16:47
Voedingen willen vaak een minimale belasting zien.
Ik denk dat 1 of twee fans toch te weinig vermogen vragen, hang er voor het testen
eens een HD aan.

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:00
Ik zou niet weten wat je fout doet, dus je hebt wel gewoon een groen draadje met een zwarte gevonden? En als je een paperclip gebruikt, is die niet geverfd / gecoat waardoor hij niet meer goed geleid?

Overigens is jouw 2e plaatje kapot, er word gemeld dat je bandbreedte aan het stelen bent. Je kan een plaatje hosten via Imageshack, photobucket en wel meer diensten. Eventueel wil ik hem ook wel voor jou hosten. (DM)

EDIT: Het kan ook door te weinig belasting komen, om het te testen zal je iets aan moeten sluiten wat veel stroom verbruikt en werkt op 12v

EDIT2: spuit 11

[ Voor 15% gewijzigd door marcop23 op 23-08-2010 20:42 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Controlleer de pinout eens van de Compaqvoeding. Als die afwijkt van standaard ATX (wil helaas nog wel eens voorkomen), dan gaat het niet werken met die pinnen, maar moet je kijken wat wel de poweron is en die kortsluiten.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:40
Groen en grijs was het toch?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nee, groen (poweron) en een zwarte (ground).

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:50
Terw_Dan schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:06:
Nee, groen (poweron) en een zwarte (ground).
en officieel zijn dat pin 4 en 5 ;)

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:11
Is een oude AT voeding niet meer iets voor je? Dan hoef je niet te knutselen met een ATX voeding :) Meestal zijn ze wel ergens gratis op te halen .....

[ Voor 20% gewijzigd door muppet99 op 24-08-2010 15:13 ]

Carpe Diem

Pagina: 1