[Win7] Toetsenbord taal 'vast zetten'

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:53
Ik heb windows 7 pro en een US international keyboard. Nu spring windows 7 heel de tijd over naar het Nederlandse toetsenbord. Dat is super vervelend omdat je dan ± ipv : krijgt.

Uiteraard heb ik de sneltoets shift + alt om de taal terug te veranderen naar het Engels, maar het is gewoon vervelend omdat het iedere 2 minuten gebeurd ofzo.
Ok heb ik het vinkje: Auto Adjust uitgezet. Maar dit heeft ook geen positief effect.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat windows mijn toetsenbord taal niet veranderd, behalve als ik zelf shift+alt toets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gewoon de Nederlandse indeling weggooien uit je regionale settings (zo fix ik dat in XP, zal in 7 ook wel zo zijn).

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

RaZ schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 20:33:
Gewoon de Nederlandse indeling weggooien uit je regionale settings (zo fix ik dat in XP, zal in 7 ook wel zo zijn).
Tenzij hij beiden wil natuurlijk (gezien hij zegt "behalve wanneer ik zelf..."). In dat geval is de oplossing de juiste keyboard layout als default in te stellen (onder Regional Settings).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasVa
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-03-2021
Ik heb hetzelfde op een Packard Bell i4621, met W7 Home. Wat ik ook probeer, weggooi of herinstaleer, spontaan springt het toetsenbord na enige tijd weer terug naar Nederlandse indeling. Het gebeurt ook met een ander toetsenbord, en ook als er geen speciale toetsen (ctrl, alt etc) werden gebruikt.
Als iemand weet hoe ik het echt vast moet leggen? Graag....

m.vr.gr Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://erwinvandenbos.nl/downloads/killnl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasVa
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-03-2021
Dank voor de jip en janneke uitleg, zal het nog eens proberen.
Laat het je wel weten.
Pagina: 1