moederbord bevat 2x pci-e 2.0 16x en een x4 modus

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een nieuwe computer aan het samenstellen en ben daarbij op zoek naar een moederbord waar ik in de toekomst 2 videokaarten in kan doen. Nu ben ik dus op zoek naar 2 pci-e 16x 2.0 sloten. Nou heb ik deze wel gevonden maar dan staat er het volgende achter bij de uitbreidingsslots:

1 PCI Express 2.0 x16
1 PCI Express 2.0 x16 ( x4-modus )
1 PCI Express 2.0 x1
1 PCI ( 3.3 V/ 5 V )

http://azerty.nl/8-1225-2...ord-m.html?tab=tech_specs

betekend dit als ik een 2e videokaart er in doe dat deze op 4x draait? daar heb ik dan uiteraard weinig aan, ik wil het maximale...

ik ben op dit moment wel 1 tegen gekomen die wel volgens mij voldoet aan wat ik wil http://azerty.nl/8-1225-2...rbord.html?tab=tech_specs

zover ik nu begrijp is die x4 modus als je de kaart crossfire aansluit.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2010 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGrand
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-05 17:44
Het maximale is in het geval van een 1156 setup 2 sloten die op x8 draaien (er zijn er maar 16 beschikbaar voor de grafische kaarten). En ja bij dit bord zal het tweede slot op x4 lopen.

Die pro is prcies hetzelfde verhaal. Check de website van de maker als je zekerheid wil. In het geval van asrock kom je dan uit op de extreme of deluxe borden.

http://www.asrock.com/news/events/2009P55/index.asp?c=Models

Wil je echt de max dan moet je aan een 1366 systeem gaan denken, die heeft het dubbele aan pci-e bandbreedte.

D3 armory: DeGrand-2382

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:33
Bedenk je zelf wel dat het verschil tussen 2x16 lanes en 2x8 lanes wel eens niet zo groot kon zijn als je zou denken:

HardOPC artikel x16/x16 v. x8/x8

Als je een SLI//CFX configuratie op een 1156 moederbord wil draaien, dan is de kans groot dat het geen GTX480/HD5890's zullen zijn. Een mid-range P55 moederbord met 1x 16 lanes of 2x 8 lanes volstaat dan vrijwel altijd - het verschil voor de ultra high-end is blijkbaar niet eens zo heel erg groot...

[ Voor 37% gewijzigd door Helixes op 24-08-2010 14:57 ]

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wil je daadwerkelijk 2x x16 lanes dan zul je een x58 moeten pakken, de P55 kan niet overweg met zo'n config (te weinig lanes). In praktijk voldoet 2x x8 ook prima, zoals in veel benchmarks terug te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:03

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

en blijkbaar hebben de highend kaartjes van ATi er minder last van dan de Nividia counterparts, of is dit ondertussen achterhaald?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:33
Pak dat artikeltje van HardOPC er maar eens bij :)

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
super bedankt... ik kwam nog een ander artikel tegen van 16x vs 8x en toen zag ik ook dat er wel wat performance vermindering is, maar niet veel. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een ASrock p55 extreme4.. staat nog niet op pricewatch was splinternieuw op azerty.

hoor nuw eer dat asrock wat minder kan zijn, ach ja. het is net als een wasmachine, je kan een goede hebben of een slechte hebben. ik ben er tevreden mee ;-)

heb nu besteld: sapphire 5770 1gb videokaart, i5 760, 4gb geheugen met mooie snelheid, en uiteraard de standaard componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52

Verwijderd

Topicstarter
Dat leek mij ook, meteen het nieuwste wat er verkrijgbaar was. Overigens heb ik alles bij Azerty aangeschaft, een order van 1161 euro. Het meest rare was de 1 euro bijbetaling van i-deal, dit zou eigenlijk niet mogen. Heb er overigens wel een mail hierover gestuurd, wellicht hoor ik wat! ;) Er wordt sowieso al aangeraden om i-deal niet in de kosten mee te nemen en bij mijn order al helemaal niet nodig :'( .
Pagina: 1