Nas als externe HDD te gebruiken ?

Pagina: 1
Acties:

• BaseM
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-10-2024
Beste members,

Ik heb even een vraag over het gebruik van een nas aan m'n Dune Prime 1.0.

Is het mogelijk om een nas, met behulp van een usb A-A (of esata) aan te sluiten op mijn prime? Welke tevens in mijn netwerk aan is gesloten. Waarom ik dit wil is: Nu kan ik via mijn pc bestanden op de Nas zetten, en deze afspelen via usb op de prime. Deze heb ik ook via NFS aangesloten maar ik wil m ook via usb aangesloten hebben in verband met het niet steeds wisselen van mijn HDD in de Sharkoon, en het weergeven van Bluray menu's. Bestaan zulke Nas(sen)?

[ Voor 12% gewijzigd door BaseM op 23-08-2010 19:18 ]

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-01 15:26

Plekuz

available in strong mint

Ik snap je verhaal niet helemaal, vooral het Sharkoon stuk niet, maar de Dune Prime heeft toch ook een netwerk poort? Dus waarom hangt niet alles in je netwerk, dan kan je PC met de NAS praten en je NAS met je Dune Prime. Het is wat dat betreft niet nodig om een NAS via USB of iets dergelijks aan je Prime te hangen.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• BaseM
Sorry, ik zal het uitleggen. Ik gebruik nu vooor full br-rips incl. menu de sharkoon, welke via usb aan de dune is verbonden. Dit wil ik niet meer. Ik wil eigenlijk nu een apparaat met usb verbinden aan de dune, waar ik de harde schijf kan benaderen via de pc. Waarom ik de dune via usb wil benaderen en niet via het netwerk is omdat de dune niet de full br-rip incl. menu afspeelt, en dat wil ik eigenlijk wel.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Waarom denk je dat jouwn "dune" (zeg dan gewoon "netwerk media speler") opeens wel bestanden afspeeld als deze via usb worden benaderd?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• BaseM
Sosabowski schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 21:49:
Waarom denk je dat jouwn "dune" (zeg dan gewoon "netwerk media speler") opeens wel bestanden afspeeld als deze via usb worden benaderd?
Aangezien ik dit aangeef met de worden: Ik gebruik nu vooor full br-rips incl. menu de sharkoon, welke via usb aan de dune is verbonden. De Sharkoon is een usb apparaat waar gewone interne hdd ingezet kan worden, zodoende weet ik dus dat deze bestanden wel goed afgespeeld kunnen worden in de netwerkmediaspeler is aangesloten via usb. :)

[ Voor 11% gewijzigd door BaseM op 23-08-2010 22:15 ]

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Da's niet echt logisch. De Dune zorgt voor het coderen en weergeven van menu's, dus of er nu een externe HDD of een NAS aan hangt is niet van belang. De Sharkoon zorgt er niet voor dat je je BR rip op de correcte manier ziet, dat doet de mediaspeler (Dune).

[ Voor 26% gewijzigd door Plekuz op 23-08-2010 22:24 ]

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• BaseM
Weakling schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:23:
Da's niet echt logisch. De Dune zorgt voor het coderen en weergeven van menu's, dus of er nu een externe HDD of een NAS aan hangt is niet van belang. De Sharkoon zorgt er niet voor dat je je BR rip op de correcte manier ziet, dat doet de mediaspeler (Dune).
Inderdaad niet echt logisch, maar wel de enige manier dat de brrip werkt. (zie mijn post dat de brrip vanaf de sharkoon aangesloten met usb wel keurig werkt, maar vanaf het netwerk niet.) Waarschijnlijk een bug in de dune, en zodoende mijn vraag of zoiets mogelijk is. :)

Daarom is,merk ik nu, mijn topic titel niet goed. Er had gestaan moeten hebben : Nas tevens via usb aan te sluiten?

[ Voor 8% gewijzigd door BaseM op 24-08-2010 18:42 ]

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Een Lacie Networkspace kan inderdaad iets dergelijks. Die heeft een standaard share 'USB-share', die je ook via de USB poort kunt bereiken. Let wel, als je de USB kabel aansluit is de share via het netwerk verdwenen, en komt pas terug als je weer disconnect.
Verdere adders: De USB-Share is maximaal +/-500GB op een 1TB schijf. Verder is hij standaard FAT32 geformatteerd (niet erg practisch voor br-rips, denk ik), en ik heb geen idee of je hem nog via het netwerk kunt bereiken als je er een ander filesysteem opzet.
Intern is de USB share een massieve 500GB file, die wordt geloopmount als er geen USB connectie is.

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

BaseM schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:39:
Inderdaad niet echt logisch, maar wel de enige manier dat de brrip werkt. (zie mijn post dat de brrip vanaf de sharkoon aangesloten met usb wel keurig werkt, maar vanaf het netwerk niet.) Waarschijnlijk een bug in de dune, en zodoende mijn vraag of zoiets mogelijk is. :)

Daarom is,merk ik nu, mijn topic titel niet goed. Er had gestaan moeten hebben : Nas tevens via usb aan te sluiten?
Ah okay. Hoe benaderde je trouwens de brrip via het netwerk en welke firmware gebruik je? Ik zat in de release notes van de diverse firmwares te kijken en zag dat daarin diverse problemen met het afspelen van br images zijn opgelost met als footnote dat het spelen van een br image via upnp niet werkt, maar wel als ie als bestand via een network share wordt benaderd.

Pagina: 1