Ik heb een scooterframe staan waar ik vanaf wil. Maar omdat de koper op zaterdagen niet kan en doordeweeks moet werken, kunnen we hem niet overschrijven. Twee keer langskomen is geen optie omdat het te ver is en eerst (een deel) betalen waarna ik de papieren per aangetekende post opstuur vertrouwt de koper niet. Dus dan blijft er over dat de koper het frame en de papieren ophaalt, overschrijft en dan het vrijwaringsbewijs naar mij opstuurt. Maar als hij hem niet overschrijft en met het frame gaat rijden en een boete of een ongeluk krijgt ben ik mooi de Sjaak. Dus dacht ik aan een contract waarin hij verklaart het frame te hebben gekocht. Maar nu vroeg ik mij af: wat moet hierin komen te staan? Ik heb al wat gegoogeld maar ik kon niets vinden, maar het is dan ook niet echt een standaard gevalletje.
Zo'n contractje gaat je niet helpen, je krijgt nog steeds de sores bij een kwaadwillende koper. Als deze het frame graag wil hebben komt hij echt wel langs op zaterdag, en anders kun je overwegen vrij te nemen of het op een vrije dag te laten vallen.
(IANAL)
(IANAL)
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
wat valt hier niet aan te vertrouwen? Aangetekend en verzekerd versturen.... raakt het kwijt (kans is klein) kan je altijd nieuwe papieren bij de RDW aanvragenKrentenbol schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 19:04:
eerst (een deel) betalen waarna ik de papieren per aangetekende post opstuur vertrouwt de koper niet.
Ik zou zelf niet het verkopen meegeven en erop hopen dat het wordt overgeschreven
Contract kan wel maar dan moet je dus NADAT er 'misbruik' van gemaakt is in de rechtzaal aantonen dat er een contract is ondertekend etc...
Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI
Lijkt me ook niet optimaal, want stel dat het CVOM je bezwaar niet accepteert (waarschijlijk want het is jouw voertuig), dan moet je alsnog naar de rechtbank om je gelijk te halen en dat kost je ook weer tijd en moeite en dan hopen dat een rechter ermee akkoord gaat, terwijl je eigenlijk wel weet dat je een vrijwaringsbewijs nodig hebt.
Daarnaast de koper vertrouwt jou niet met het versturen van de papieren, maar jij moet de koper wel vertrouwen dat hij alles netjes opstuurt...
Daarnaast de koper vertrouwt jou niet met het versturen van de papieren, maar jij moet de koper wel vertrouwen dat hij alles netjes opstuurt...
[ Voor 19% gewijzigd door Cadezo op 23-08-2010 19:26 ]
Hij vertrouwt er niet op dat ik het opstuurteh_twisted schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 19:10:
[...]
wat valt hier niet aan te vertrouwen? Aangetekend en verzekerd versturen.... raakt het kwijt (kans is klein) kan je altijd nieuwe papieren bij de RDW aanvragen
Maar als je in zo'n contract alles exact omschrijft en dan ondertekent is het toch gewoon rechtsgeldig?
Dat maakt niet uit; dan moet jij de schade betalen, en het daarna gaan verhalen op de ander. Denk je echt dat de RDW achter de ander aangaat gebaseerd op een contract welke betwist, vervalst etc kan zijn?Krentenbol schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 19:20:
Maar als je in zo'n contract alles exact omschrijft en dan ondertekent is het toch gewoon rechtsgeldig?
Een van jullie zal zich aan moeten passen en of gedurende de week, of de zaterdag vrij moeten nemen. Alles anders is een lapmiddel welke problemen niet zal voorkomen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Tsja, als de verkoper jouw niet vertrouwt om het op te sturen dan zal hij waarschijnlijk zelf ook niet al te betrouwbaar zijn. Als hij dan óók nog eens alleen op onmogelijke dagen van onmogelijk ver moet komen, dan denk ik dat je er het verstandigste aan doet om een andere koper te zoeken
Hij is dus degene die niet tijdens openingstijden van het postkantoor kan, niet ik. Maar als ik het goed zie, zit het er dus niet in.
[ Voor 23% gewijzigd door Krentenbol op 23-08-2010 19:56 ]
Ik zeg altijd: Eerst geld en vrijwaring. Daarna pas afgeven.
Als de koper aan een van die verkoopvoorwaarden NIET wil/kan voldoen (wat BS is, want je kunt best een keer een zaterdagochtend vrijmaken voor zoiets), is er gewoon geen deal mogelijk.
Zolang het frame op jouw naam staat blijf je verantwoordelijk.
Als de koper aan een van die verkoopvoorwaarden NIET wil/kan voldoen (wat BS is, want je kunt best een keer een zaterdagochtend vrijmaken voor zoiets), is er gewoon geen deal mogelijk.
Zolang het frame op jouw naam staat blijf je verantwoordelijk.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Wat een ongeduldig mannetje: na 4 uur niet gereageerd te hebben om te bedenken wat ik ga doen vroeg hij mijn bankgegevens
Niet geven, afspraak maken. Overschrijven, betalen, en hem het frame helpen inladen in zn auto/bus/fietstas/whatever
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Wel gedaan. Hij schrijft het geld over en ik stuur de papieren aangetekend op naar hem, waarna hij het frame komt halen en mij het vrijwaringsbewijs geeft. In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken.
@ Hieronder: daarom
@ Hieronder: daarom
[ Voor 5% gewijzigd door Krentenbol op 23-08-2010 23:24 ]
Enige 'veilige' manierKrentenbol schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 23:14:
Wel gedaan. Hij schrijft het geld over en ik stuur de papieren aangetekend op naar hem, waarna hij het frame komt halen en mij het vrijwaringsbewijs geeft. In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken.
Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI
Pagina: 1