Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

NumLock probleem bij extern numpad op laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een laptop (zonder apart numeriek gedeelte).
Ik heb een extern usb numpad aangesloten, dat werkt.

Maar als ik NumLock op het extern numpad inschakel, wordt ook NumLock op mijn laptop klavier ingeschakeld, waardoor ik een aantal letters niet meer kan intypen.

Kan ik ergens instellen dat mijn extern numpad apart werkt, i.p.v. samen met het laptop klavier?

Ik heb eens gekeken naar het programmaatje KeyTweak, maar daar kan ik dit niet instellen voor zo ver ik weet...?

Iemand ervaring hiermee?

Dankuwel!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Zoals dat ding werkt, werkt het zoals ie hoort te werken. Een numpad voor bijvoorbeeld linkshandige.

Wat jij zoekt is een enkel het nummerieke gedeelte van een toestenbord (wat dus onafhankelijk van de numlock werkt), in de lay-out van een numpad.

Je hebt nu gewoon het verkeerde ding gekocht.

Edit: Misschien kan je met software/drivers/firmware dat ding wel aanpassen, maar zonder meer info kunnen wij daar ook niks mee. Handleiding ook al gelezen?

[ Voor 21% gewijzigd door RaZ op 23-08-2010 18:20 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Heb op de website van de fabrikant van mijn numpad (Sweex) gezocht naar drivers, maar voor mijn apparaat stond er: "no drivers available"

Dus dat biedt al geen oplossing..

En "het verkeerde ding gekocht", bestaan er dan usb numpads die wel apart werken, zoals ik wil?

Handleiding was enkel uitleg over plug&play en garantie.. en op de site is er geen handleiding beschikbaar.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je nu eens wat meer exacte informatie geeft? Merk + Type + windowsversie laptop, typenummer van extern numpad, etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 18:52:
Als je nu eens wat meer exacte informatie geeft? Merk + Type + windowsversie laptop, typenummer van extern numpad, etc.
naam: Sweex portable usb keypad with retractable cable
typenummer: KP003
S/N: 003090101393

Windows 7 Ultimate 64bit

Acer Aspire 6935G

Ik betwijfel of je er iets aan hebt...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE:

Ik heb deze sleutelwaarden toegevoegd aan het register (zonder --------------) als bestand 'numpad.reg' :
---------------------------
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout]
"Scancode Map"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,0c,00,00,00,02,00,4f,00,03,00,50,00,\
04,00,51,00,05,00,4b,00,06,00,4c,00,07,00,4d,00,08,00,47,00,09,00,48,00,0a,\
00,49,00,0b,00,52,00,34,00,53,00,00,00,00,00
----------------------------

Hierdoor werken mijn numpad getallen hetzelfde als de speciale tekens boven het alfanumeriek gedeelte van mijn laptoptoetsenbord, wat dus BIJNA goed is.... :9

Als ik dus 1 indruk op mijn usb numpad, krijg ik het symbool dat bij 1 op het toetsenbord staat, het teken & dus... en als ik dan NumLock probeer, verandert er niets..

Ik heb dit gevonden op een ander forum, maar dat staat ondertussen gearchiveerd, dus ik kan het daar niet vragen om dit te veranderen.
Weet iemand hoe ik die speciale tekens moet vervangen door echte getallen? (zonder capslock :P )

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 19:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand?
Pagina: 1