[Testcase] Sail Amsterdam 2010

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

Topicstarter
1.
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/23i75m9.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/scxver.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2n6xnig.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2e2328o.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/35cld3r.jpg

6.
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/332zedf.jpg

7.
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/m7u7eo.jpg

8.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4115/4920508328_451eed7fa2_z.jpg

9.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4123/4919706387_92dfc20d30_z.jpg

10.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4074/4919704533_0ab53a2f77_z.jpg

Graag jullie feedback hierop!

Zijn er overbodige foto's? Geven de foto's een goede sfeerimpressie? Ook heb ik 1 en 5 wat bewerkt qua helderheid en kleuren omdat die beter bij de foto's passen. Maar passen de foto desondanks toch bij de serie of had ik ze niet moeten bewerken?

Alvast bedankt : D

[ Voor 19% gewijzigd door M.E.Amrani op 31-08-2010 02:30 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8 is echt heel tof, al had ie iets wat meer ingeflitst mogen zijn, voorderest een hele nette serie, hier en daar wat veel vignetting. Maar scherpte en kleuren zien er goed uit.

Foto 7 mag van mij eruit. Die haalt het totaalbeeld door elkaar. De vrouw op de achtergrond leidt af en er zit gewoon weinig sfeer in vergeleken de rest.

Foto 1 mag wel wat warmer voor de rest een leuke impressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:00
Zitten mooie foto's tussen. Zelf vind ik bijv. 9 en 10 mooi gelukt. Het effect van nr 8 ook, alleen had het licht van de zon net iets minder overhand moeten hebben.
Verder mooie plaatjes, maar ik vind het geen complete serie.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
!null schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 18:30:
maar ik vind het geen complete serie.
Kun je ook uitleggen waarom je dat vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto 9 en 10 vind ik prachtig!
Welke lens heb je hiervoor exact gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Topicstarter
Bedankt voor de comments!

@ !null: Bedankt : ). Ben het met je eens over foto 8. Wat mist er precies aan de serie?
@ Xforce: De meeste foto's (waaronder 9 en 10) zijn met de canon kitlens gemaakt (18-55mm F/3.5-5.6 dus). Foto's 4,5 en 8 met 70-200mm f/4. En foto 7 met 50mm f/1.8

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 15:48
Ik heb er lang niet zoveel verstand van als jullie maar wilde toch even zeggen dat ik foto 6 en 9 echt prachtig vind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:57
Ik ben zelf tijden sail twee keer op het IJ geweest met de boot en ik heb toch wel het gevoel dat je wel wat interessantere onderwerpen had kunnen schieten. Ik heb het echter niet zelf vanaf de kant gezien dus ik weet niet wat daar allemaal voor de hand lag. Er zitten een aantal mooie platen tussen, maar ik mis iets dat echt boeit.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 11:21

mvh

State Governor

Foto's 9 en 10 vind ik gewoon mooi. Wat betreft foto 8 sluit ik me aan bij wat eerder gezegd is over inflitsen. Zelf heb ik zoiets in de vakantie ook geprobeerd met tegenlicht plus flits, en vaak zie je dan dat de flare (ook als hij bedoeld is) toch overheerst.

Nummer 5 is wat flets. Ook is het jammer dat de boot erachter gehalveerd is. Foto's 1, 2 en 3 zijn 'gewoon' wat foto's van mensen in bootjes. Foto 4 vind ik wel aardig - met name door de persoon op die paal in het water. Wat ik dan jammer vind is dat je hier ledematen hebt geamputeerd - ik zie het zelf ook teveel in mijn eigen foto's dus ik probeer er tegenwoordig goed op te letten dat dingen of mensen niet half in beeld komen. Voor het mooie zou deze foto met meer groothoek of vanuit een lager standpunt zijn gemaakt (door de knieën) en iets meer naar links om alle 'poppetjes' erop te passen.

Wat mij betreft past 7 niet echt in de serie, en foto 6 is niet zozeer een foto van 'Sail' maar meer overzichtsfoto van het IJ (toch?) waar toevallig wat bootjes in drijven.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:00
Sorry, ik zal iets meer toelichting geven. Hoewel het (chrono)logisch is dat de belichting veranderd in de loop van de dag vind ik het door de verschillende belichtingen (van gewoon overdag t/m lage zon) geen bij elkaar horend iets. Maar dit komt ook omdat er overzichtelijke foto's tussen zitten, maar ook foto's van dichtbij, of delen zeer dichtbij. Misschien zeur ik een beetje.
Het is wel duidelijk dat je voor de sfeer bent gegaan en niet voor de mooie tallships etc.

Neemt niet weg dat het over het algemeen gewoon erg geslaagde foto's zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door !null op 23-08-2010 21:40 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veincode
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Mijn feedback:
#1: is dit bewerkt? Ik vind het haast wat.. grauw en flets. Bij wat meer detaillering had ik hem denk ik mooier gevonden.
#2: Is dit vignettering (dat is echt een vraag en geen sarcasme)? Wel sfeervol.
#3: Leuk :) Gezellig veel mensen, een oud bootje, leuke scheiding water - mensen - gebouw
#4: Een mensenfoto, ook leuk.
#5: Weer zo grauw/flets als #1.
#6: Die vind ik echt leuk. Wat mij betreft mag de foto wel iets gedraaid worden (horizon volgens mij niet helemaal recht)
#7: Echt gezellig.
#8: net iets te veel flare, imo. Maar waarschijnlijk moeilijk te controleren, en ik zou hem er zeker inhouden. Dat jongetje is ook fantastisch.
#9: Die zon voorkom je gewoon niet. Verder erg fijne kleuren.
#10: Erg leuk. Imo een van de mooiste :)

Mijn favo's (in die volgorde): #10, #8, #9, #3.

[ Voor 3% gewijzigd door veincode op 23-08-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

offtopic:
als je dit nou had aangekondigd, dan had je even bij m'n vriendin op het dakterras kunnen staan om wat foto's te schieten, had ik je zo opgelaten :P ze woont namelijk aan het ij

[ Voor 8% gewijzigd door Zuurstok op 23-08-2010 22:03 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:16

Klippy

Still Game

Ik geef normaal niet vaak commentaar op fotoshoots, maar omdat ik hier wat gemengde gevoelens had wil die even delen.

01) Vind er weinig aan. Ik zie na 3 keer pas waar ik naar kijk. Vooral die pier en hele linker onderkant is nogal storend.
02) Niet bijzonder en ik zie er ook geen Sail aan, hoogstens wat meer bootjes dan normaal.
03) Te druk, muziekgebouw is meer afleiding dan toevoeging. Verder zie ik veel mensen. Verder weer geen idee wat nu de aandacht moet trekken.
04) Te druk en het zijn gewoon mensen. Ze kijken allemaal een andere kant op dus ik heb ook niks om te volgen. Verder is die meneer in het oranje te opvallend en ben je jezelf zo aan het focussen om te kijken of daar nou één of twee mensen bij staan (ik dacht WTF 3 handen), dat je daarna pas iemand op die paal ziet zitten.
05) Te flets en naar mijn mening en geen gecentreerd beeld. Bovenste boot valt er af en de kleine boot staat niet in het midden.
06) Mooie foto, niks op aan te merken.
07) Storend wat mij betreft. Focus ligt op die zeiler en die vrouw erachter en die horen niet bij elkaar. Meisje in de kar staat er nogal ongelukkig en wazig op. Met de focus op de twee "zeilers" zou het er een stuk beter uitzien.
08) Wow! :)
Daar werd ik om één of andere reden meteen blij van. Niet alleen die flare (die wel net wat té is). Maar vooral omdat daardoor je aandacht meteen naar dat jongetje gaat die als enige tegen de stroom inloopt, lijkt te zoeken naar iets, terwijl er niemand is die hem lijkt op te merken. Erg gaaf. Geeft ook nog een beetje 70's gevoel.
09) Erg geslaagd
10) Hele mooie afsluiting!

Zit zeker vooruitgang in dus :)
Maar ik hou zelf meer van foto's met een duidelijk onderwerp en dat mis ik hier een beetje.
Behalve dat in de eerste foto's, of alles, of niks, je aandacht trekt en omdat ik nou niet echt het thema Sail doorheb bij de eerste 5-6 foto's.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Topicstarter
@ Bobf: Had ik dat maar geweten :D

@ Klippy: Het was meer de bedoeling om Sail als evenement vast te leggen, in plaats van de schepen zelf. Vandaar dat de focus vaak ging naar bezoekers, en dan met bepaalde elementen die met Sail te maken hebben (boten, kostuums etc.). Ik had inderdaad wat meer moeten letten op het juiste moment bij bepaalde foto's. In ieder geval bedankt voor je uitgebreide feedback!!

@ veincode en deblaauwn: Jullie ook bedankt voor de comments. Ik had de vignettering wat aangedikt, vond het namelijk wel passen daarbij. Aan jullie comments te zien zijn de bewerkingen niet heel geslaagd van die 2 foto's. ik let wel vaak op dat de ledematen allemaal in beeld zijn, maar bij foto 4 vond ik dat persoonlijk minder storend. Maar ik had inderdaad wat verder kunnen uitzoomen

instagram - linkedin

Pagina: 1