Ik geef normaal niet vaak commentaar op fotoshoots, maar omdat ik hier wat gemengde gevoelens had wil die even delen.
01) Vind er weinig aan. Ik zie na 3 keer pas waar ik naar kijk. Vooral die pier en hele linker onderkant is nogal storend.
02) Niet bijzonder en ik zie er ook geen Sail aan, hoogstens wat meer bootjes dan normaal.
03) Te druk, muziekgebouw is meer afleiding dan toevoeging. Verder zie ik veel mensen. Verder weer geen idee wat nu de aandacht moet trekken.
04) Te druk en het zijn gewoon mensen. Ze kijken allemaal een andere kant op dus ik heb ook niks om te volgen. Verder is die meneer in het oranje te opvallend en ben je jezelf zo aan het focussen om te kijken of daar nou één of twee mensen bij staan (ik dacht WTF 3 handen), dat je daarna pas iemand op die paal ziet zitten.
05) Te flets en naar mijn mening en geen gecentreerd beeld. Bovenste boot valt er af en de kleine boot staat niet in het midden.
06) Mooie foto, niks op aan te merken.
07) Storend wat mij betreft. Focus ligt op die zeiler en die vrouw erachter en die horen niet bij elkaar. Meisje in de kar staat er nogal ongelukkig en wazig op. Met de focus op de twee "zeilers" zou het er een stuk beter uitzien.
08) Wow!
Daar werd ik om één of andere reden meteen blij van. Niet alleen die flare (die wel net wat té is). Maar vooral omdat daardoor je aandacht meteen naar dat jongetje gaat die als enige tegen de stroom inloopt, lijkt te zoeken naar iets, terwijl er niemand is die hem lijkt op te merken. Erg gaaf. Geeft ook nog een beetje 70's gevoel.
09) Erg geslaagd
10) Hele mooie afsluiting!
Zit zeker vooruitgang in dus

Maar ik hou zelf meer van foto's met een duidelijk onderwerp en dat mis ik hier een beetje.
Behalve dat in de eerste foto's, of alles, of niks, je aandacht trekt en omdat ik nou niet echt het thema Sail doorheb bij de eerste 5-6 foto's.