Verhuizing van isdn telefoon en adsl.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunTycho
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-05-2023
Hey,

Sinds kort leef ik op verschillende plaatsen. ik heb een bedrijf en een loods met een contract voor 3 jaar.
mijn oude huis met ISDN en ADSL aansluiting wil ik graag afsluiten of overzetten. naar de loods dit word dan mijn kantoor. nu heb ik met kpn gebeld en die beweerden dat ik alleen een internet aansluiting in die loods kan krijgen als daar ook een telefoon lijn zit. maar is dit eigenlijk wel zo.

is het niet gewoon mogelijk om die hele zooi in het oude huis op te zeggen. want ik gebruik die vaste tel en fax niet ik gebruik alleen me 06. en dan in die loods alleen internet. de vaste tel en fax kan ik per sep opzeggen het adsl abbo loopt tot mei 2011.

any idea's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je loods geen telefoonlijn heeft (de physieke aansluiting dus) wordt het aansluiten van ADSL erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Ze kunnen wel internet, maar geen telefoon aanleggen.. Terwijl dit normaliter over hetzelfde draadje gaat...?

Is het niet makkelijker om een Mobiel + Abbo te nemen, lijkt me ook makkelijker IVM je eigen bedrijf. Zo ben je altijd berijkbaar. Ook in die loods.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunTycho
Ja ik vond het ook al een vreemd verhaal van de kpn heb ook wel 8 mensen aan de lijn gehad. maar ik moet dan als ik alleen internet wil het bedrag tot mei in 1 keer betalen. zon 300 euro + het omzetten van de netlijn van isdn naar analoog ? ook 300 euro. terwijl als ik het vaste tel nr behoud het me 150 euro kost dat is incl een modem + monteur. maar waarom kan er niet alleen internet aan worden gesloten en die tel en fax gewoon afgesloten.

er is overigens alleen in de loods een kpn kastje met een grote blauwe buis met 24 aansluitingen waar ik niets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel vreemd verhaal van KPN-kant, ja, misschien proberen om bij de loods een nieuwe aanvraag te plaatsen voor adsl ipv een verhuizing? Het was met niet helemaal duidelijk uit de oorspronkelijke post of je dat al nagevraagd had.
Anders zou je het zelf via de kpn-site kunnen proberen aan te vragen om te zien wat je krijgt als je de postcode en huisnummer van de loods invult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Neem dan alleen internet en porteer je nummer naar een voipprovider. Dan kan je het in die loods gebruiken en thuis.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunTycho
Marzman schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 17:18:
Neem dan alleen internet en porteer je nummer naar een voipprovider. Dan kan je het in die loods gebruiken en thuis.
Maar ik heb geen thuis zeg maar. ik leef elke maand ergens anders.!
beetje lang verhaal en persoonlijk omdat uit te leggen.

maar het kantoor is de loods. en bedrijf. in 1
en een dongle heb ik ook naar gekeken maar heb geen bereik in de loods.
maar kan het zijn omdat in het oude huis ( waar ik niet meer woon ) ISDN is en in de loods dat analoog moet worden dat het daarom zo duur is om iets te verhuizen. ( 300 euro ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je moet het gewoon niet verhuizen als dat zo duur is. Je vraagt internet aan in die loods, gewoon een particuliere lijn (anders vond je 300 euro ook niet duur, als je naar zakelijke dingen keek) en dan zoek je een voipprovider die je over die lijn laat lopen (of je neemt dat erbij bij het internet, die internet + bellen abo's) en porteer je het hoofdisdn nummer daar naartoe en zeg je daarna de isdn lijn op (of misschien gaat dat wel vanzelf na de portering, maar dat moet je dan bij kpn navragen)

En niet te veel praten over loods en zakelijk. Dan gaan ze met niet standaard oplossingen komen en dat is altijd duurder :)

[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 23-08-2010 18:14 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 11:19
Vraag inderdaad een nieuwe analoge lijn aan (zonder nummer) voor ADSL. Boel op je oude locatie opzeggen ;) Je zal wel met lijnhuur komen te zitten. Misschien kun je kijken naar Online ofzo, die rekenen geen kosten als je nog geen actieve telefoonlijn hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja, Online of Telfort of Alice. Als je er telefonie bij neemt zit je op 30 euro per maand ongeveer (kan goedkoper maar zou ik jou geval niet doen) inclusief lijnhuur en kan je opgeven dat je het ISDN nummer wilt meenemen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:06
En je loods heeft geen alarmlijn, pinlijn, brandmeldinstallatie oid? In al die gevallen heb je vaak toch een analoge of isdn lijn nodig (of je moet een recente centrale hebben die IP ondersteunt)

En wat voor bedrijfje is het? Ik (en velen met mij denk ik) vinden een bedrijfje met alleen een 06nr vaak amateuristisch overkomen. En hoe wou je faxen versturen? Zakelijk soms wel handig ivm bewijslast enz.

ik zou gewoon de meuk verhuizen en je isdn lijn houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 19:52
Uit je verhaal blijkt niet echt welke ISP je hebt. Ik lees wel dat je met KPN hebt gebeld over de verhuizing en dat zij zeggen dat ADSL zonder telefoon niet mogelijk is... Mogelijk Zakelijk ADSL van KPN [dat is niet mogelijk zonder telefoonlijn]. Ik zie ook dat je stelt dat er 24 aderparen mogelijk zijn. Dan is het moeilijk om het exacte aansluitpaar vast te stellen. Bij telefonie van KPN zijn ze dan verplicht om een monteur langs te sturen [zeker bij ISDN].

Verder als ik je verhaal zo lees wordt er gesteld dat ADSL niet mogelijk is zonder telefonie, niet dat telefonie niet mogelijk is maar ADSL wel zoals door sommigen geïnsinueerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Oh, is dat zijn vraag :) Nu ik het nog eens lees zie ik het ook zo ja. In dat geval klopt het antwoord bij KPN omdat je ook een koperlijn nodig hebt en daarover transportkosten moet betalen (net als bij energie). Bij sommige providers (Alice, Telfort, Online) zit dit in de prijs, bij anderen (KPN Zakelijk?) niet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunTycho
Het is een 1 mans zaak waar ik mijn brood mee verdien het is idd geen multi million business, maar dat terzijde.
het is ook maar voor 3 jaar totdat ik weer ergens vast ga wonen. dan word het bedrijf weer in huis gerund
maar ik denk dat de beste en goedkoopste oplossing is om de isdn lijn met adsl ( alle twee van KPN ) te verhuizen naar de loods. dat kost ong 150 euro.

Morgen krijg ik wellicht meer te horen van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 11:19
Johny_B schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 19:27:
Uit je verhaal blijkt niet echt welke ISP je hebt. Ik lees wel dat je met KPN hebt gebeld over de verhuizing en dat zij zeggen dat ADSL zonder telefoon niet mogelijk is... Mogelijk Zakelijk ADSL van KPN [dat is niet mogelijk zonder telefoonlijn]. Ik zie ook dat je stelt dat er 24 aderparen mogelijk zijn. Dan is het moeilijk om het exacte aansluitpaar vast te stellen. Bij telefonie van KPN zijn ze dan verplicht om een monteur langs te sturen [zeker bij ISDN].

Verder als ik je verhaal zo lees wordt er gesteld dat ADSL niet mogelijk is zonder telefonie, niet dat telefonie niet mogelijk is maar ADSL wel zoals door sommigen geïnsinueerd.
Tja, vaststellen is niet zo moeilijk. Dat kan KPN gewoon aan je doorgeven op welk paar ze hem doorgezet hebben, en desnoods kan je het zelf door een multimeter te pakken. ISDN is een volt of 90 en analoog 40-45 ofzo. Veel meer doet zo'n KPN monteur (lees: ingehuurde ZZP'er) ook niet, want dat zijn van die lui die bij wijze van spreken betaald krijgen per bezoekje, dus dit zo kort mogelijk houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:34
Maar je zit tot mei 2011 vast aan een contract. Je kan je nummer wel laten overhevelen en dergelijke maar je zult wel de resterende maanden voor dat product wat je hebt getekend moeten betalen.

Zo begrijp ik alles uit dit verhaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:38

KrazyJay

Advies: Laat alles verhuizen, verhuiskosten worden maar 1x berekend. Zeg telefoon op zodra verhuizing rond is. Is makkelijker voor KPN om verbinding te leveren, en binnenkort kan de verhuizing alleen maar plaatsvinden met verhuizing van alle diensten op de te verhuizen aansluiting. Onderdelen opzeggen/achterlaten kan dan niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 19:52
No offense maar; consumenten ADSL van KPN is mogelijk zonder telefoonlijn [bij een verhuizing is en blijft de mogelijkheid om telefonie achter te laten/ op te zeggen ook mogelijk]. Zakelijk ADSL is niet mogelijk zonder telefoonlijn. Als TS met telefoonlijn verhuisd en telefonie op laat heffen, dan krijgt hij evengoed nog een boete voor contractbreuk ADSL. TS kan eigenlijk alleen maar alles verhuizen en alles aanhouden tot einddatum contract ADSL of alles nu opzeggen en de boete te betalen. Dan heb je immers ook geen verhuiskosten of abokosten tot mei 2010.

Het wordt een rekensommetje. Of verhuizen [met kosten] en de abokosten doorbetalen tot mei 2011 óf opzeggen, boete voor lief nemen en ergens een ADSL lijntje voor 20 euri in de maand afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:38

KrazyJay

Zeer binnenkort (mark my words) kan je telefonie niet meer achterlaten en moet de hele aansluiting mee. Verhuizen kost evenveel als het aansluiten van een nieuwe verbinding bij KPN. Je moet hoe dan ook voor de resterende termijnen van je contract betalen. De afkoopsom (boete) is gelijk aan alle resterende abonnementskosten. Het is dus onmogelijk goedkoper uit te zijn door het betalen van een boete en het aanvragen van een ander contract ergens anders, want KPN moet je toch betalen. Verhuis de aansluiting dus maar, met vaste telefonie. Vaste telefonie kan er altijd nog af als je contract afgelopen is. Als je wilt overstappen van internet, zeg pas op zodra het kan qua contractstermijn (vergeet de opzegtermijn niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunTycho
Dank iedereen voor het nadenken en jullie ideeën. ik heb de hele boel laten verhuizen. heb binnenkort een afspraak met de monteur.
U hoort verder van mij wanneer het zaakje is afgerond.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Technerd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:31:
[...]

Zeer binnenkort (mark my words) kan je telefonie niet meer achterlaten en moet de hele aansluiting mee. Verhuizen kost evenveel als het aansluiten van een nieuwe verbinding bij KPN. Je moet hoe dan ook voor de resterende termijnen van je contract betalen. De afkoopsom (boete) is gelijk aan alle resterende abonnementskosten. Het is dus onmogelijk goedkoper uit te zijn door het betalen van een boete en het aanvragen van een ander contract ergens anders, want KPN moet je toch betalen. Verhuis de aansluiting dus maar, met vaste telefonie. Vaste telefonie kan er altijd nog af als je contract afgelopen is. Als je wilt overstappen van internet, zeg pas op zodra het kan qua contractstermijn (vergeet de opzegtermijn niet).
Dan moet je zorgen dat je niet verhuist binnen het eerste jaar (wat bij veel providers een minimale termijn is, bij sommigen kan je wel per maand opzeggen) en gewoon een nieuwe verbinding aanvragen zonder telefonie. Dat is sowieso goedkoper omdat je weer een nieuw modem er bij krijgt en vaak een paar maanden korting. Aansluitkosten heb je ook vaak niet omdat er altijd wel ergens een actie mee is.

/▌

Pagina: 1