Hi,
Ik wil mijn huidige vaste internet verbinding uitbreiden zodat ik ook gebruik kan maken van Wifi in huis.
Huidige set up:
Modem staat op zolder met vaste ethernetkabel naar pc.
Alice Comfort met Alice bellen.
Doel:
Ik zou graag via wifi via mijn laptop (Acer Aspire One D150-BTb) kunnen internetten op dat netwerk.
Ik zou graag via wifi via mijn smartphone (HTC Desire) kunnen internetten op dat netwerk.
Ik zou graag via wifi via mijn Wii gebruik kunnen maken van dat netwerk.
Aannames na enig uitpluiswerk:
- Alice levert geen Wireless modems.
- Gebruik een Wireless router (N?) die geen modem is.
- Aangezien mijn huis redelijk goed geïsoleerd is, gebruik een modem die een sterk signaal afgeeft.
Ik ben een redelijke noob. Ik geef liever extra geld uit voor enig gebruikers gemak dan dat ik zelf veel moet tweaken.
Hebben jullie een tip welke wireless router ik het beste kan aanschaffen hiervoor? Waar moet ik op letten bij het implementeren ervan?
Alvast bedankt
Ik wil mijn huidige vaste internet verbinding uitbreiden zodat ik ook gebruik kan maken van Wifi in huis.
Huidige set up:
Modem staat op zolder met vaste ethernetkabel naar pc.
Alice Comfort met Alice bellen.
Doel:
Ik zou graag via wifi via mijn laptop (Acer Aspire One D150-BTb) kunnen internetten op dat netwerk.
Ik zou graag via wifi via mijn smartphone (HTC Desire) kunnen internetten op dat netwerk.
Ik zou graag via wifi via mijn Wii gebruik kunnen maken van dat netwerk.
Aannames na enig uitpluiswerk:
- Alice levert geen Wireless modems.
- Gebruik een Wireless router (N?) die geen modem is.
- Aangezien mijn huis redelijk goed geïsoleerd is, gebruik een modem die een sterk signaal afgeeft.
Ik ben een redelijke noob. Ik geef liever extra geld uit voor enig gebruikers gemak dan dat ik zelf veel moet tweaken.
Hebben jullie een tip welke wireless router ik het beste kan aanschaffen hiervoor? Waar moet ik op letten bij het implementeren ervan?
Alvast bedankt
[ Voor 10% gewijzigd door Mirage010 op 24-08-2010 16:48 ]