Tip voor Wireless router met Alice Confort + Copperjet modem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-01-2023
Hi,

Ik wil mijn huidige vaste internet verbinding uitbreiden zodat ik ook gebruik kan maken van Wifi in huis.

Huidige set up:
Modem staat op zolder met vaste ethernetkabel naar pc.
Alice Comfort met Alice bellen.

Doel:
Ik zou graag via wifi via mijn laptop (Acer Aspire One D150-BTb) kunnen internetten op dat netwerk.
Ik zou graag via wifi via mijn smartphone (HTC Desire) kunnen internetten op dat netwerk.
Ik zou graag via wifi via mijn Wii gebruik kunnen maken van dat netwerk.

Aannames na enig uitpluiswerk:
- Alice levert geen Wireless modems.
- Gebruik een Wireless router (N?) die geen modem is.
- Aangezien mijn huis redelijk goed geïsoleerd is, gebruik een modem die een sterk signaal afgeeft.

Ik ben een redelijke noob. Ik geef liever extra geld uit voor enig gebruikers gemak dan dat ik zelf veel moet tweaken.

Hebben jullie een tip welke wireless router ik het beste kan aanschaffen hiervoor? Waar moet ik op letten bij het implementeren ervan?

Alvast bedankt

[ Voor 10% gewijzigd door Mirage010 op 24-08-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
Ik heb het nog even gechecked bij Alice. Onder geen voorwaarde en via geen enkele mogelijkheid heb ik ze zover gekregen om ook maar iets te zeggen over mogelijk geschikte wifi routers. Ze moesten zich wringen in de vreemdste bochten en hun taalgebruik kende vreemde kronkels, maar ik kon geen enkele tip uit ze krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb zelf ook al een jaar of 2 Alice (gebruiker van het eerste uur zo'n beetje) en heb na een drietal wireless N-routers getest te hebben een Linksys WRT160N gekocht.
pricewatch: Linksys WRT160N Wireless-N Broadband Router

Bevalt mij prima, heb ook een Acer laptop en een HTC Desire die het er allebei goed op doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan toch gewoon een wireless router achter je modem zetten? Dan heb je alleen 2 kastjes staan.. Maar weet niet of je dat een probleem vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
Thanks Joyr1d3r. Dat klinkt goed.

BasRose. Een Wireless Router erachter zetten is inderdaad mijn bedoeling. Ik heb momenteel echter geen Wireless router staan en moet er dus een gaan kopen. Aangezien sommige routers lastig in te stellen blijken of zelfs helemaal niet compatibel zijn mey het Alice modem, vroeg ik me af of mensen tips hadden. (zoals Joyr1d3r).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CountFilipp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-08 14:24
Mirage010, ik zit met precies hetzelfde probleem - andere laptop en Wildfire ipv Desire. Zelf heb ik de Linksys WRT320 op het oog vanwege gigabit ethernet. Ik heb namelijk ook nog een server en een htpc op het bedrade netwerk. Ben benieuwd wat je gaat doen met de aanschaf en of het allemaal een beetje makkelijk werkt. Ik zie wel veel negatieve verhalen bij de reviews over de Linksys routers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
Hi CountFilip,

Is het jou inmiddels al gelukt? Bij mij was de noodzaak voor een draadloos netwerk op korte termijn weg.

Was nog wel benieuwd of het jou nog gelukt is?

Gr.
Mirage0101
Pagina: 1