Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182968

Topicstarter
Beste mensen,

Ik open toch een topic om de input-lag van LCD tvs in kaart te brengen. Ik vind het bijzonder moeilijk goede waarde te vinden van lcd tv's en iedereen raad wat anders aan voor een game tv.

Welke LCD heeft nu de laagste input-lag? Ik zit dus te twijfelen om de LE40C650 van samsung te kopen. Maar op hdtvtest.co.uk wordt gewaarschuwd voor de input-lag. Zijn er mensen die de tv hebben en hier last van hebben?

Volgens HDTVTEST;
Samsung LE40C650 heeft 45ms lag in game mode
Sony KDL40EX503 heeft 60ms lag in game mode
Panasonic TX-L37S20 heeft 35ms lag in game mode
Samsung LE40C580 heeft onmerkbare lag.. ? geen specifieke getallen..

Ik heb dit forum al door gespit en avforum. Sony, Panasonic, LG, Samsung, JVC, Sharp allemaal worden ze benoemd door diverse als beste game tv..

Dus.. Mensen ervaring of input-lag? Welke tv wordt aangeraden? Waarom verschil de C650 en C580 zoveel? En waar is de C580 in nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 20:42

Sm0k3r

cough...cough...

Anoniem: 182968 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:02:
Beste mensen,

Ik open toch een topic om de input-lag van LCD tvs in kaart te brengen. Ik vind het bijzonder moeilijk goede waarde te vinden van lcd tv's en iedereen raad wat anders aan voor een game tv.

Welke LCD heeft nu de laagste input-lag? Ik zit dus te twijfelen om de LE40C650 van samsung te kopen. Maar op hdtvtest.co.uk wordt gewaarschuwd voor de input-lag. Zijn er mensen die de tv hebben en hier last van hebben?

Volgens HDTVTEST;
Samsung LE40C650 heeft 45ms lag in game mode
Sony KDL40EX503 heeft 60ms lag in game mode
Panasonic TX-L37S20 heeft 35ms lag in game mode
Samsung LE40C580 heeft onmerkbare lag.. ? geen specifieke getallen..

Ik heb dit forum al door gespit en avforum. Sony, Panasonic, LG, Samsung, JVC, Sharp allemaal worden ze benoemd door diverse als beste game tv..

Dus.. Mensen ervaring of input-lag? Welke tv wordt aangeraden? Waarom verschil de C650 en C580 zoveel? En waar is de C580 in nederland?
Ik ben al heel lang bezig met het zoeken naar een "uber" LCD TV en er is maar 1 die echt goed is en dat is de SHARP le820 of le920.

Ik heb de 60 inch variant besteld.

5ms input-lag en nee dit is niet de response tijd, response tijd zit op <4ms.

SHARP TV's gebruiken "Vyper drive" speciaal voor gaming, dat is een chip die ervoor zorgt dat het beeld niet ontzettend lelijk wordt na alles uit te hebben gezet in je TV om input-lag zo laag mogelijk te houden:

http://www.sharp.ca/AQUOS/index.asp?cat=30&id=844

Hier heb je een lijst met TV's en de input-lag waardes:

http://www.dday.it/redazi...ing-TV-Test.html#pagina-2

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kijk dat is handige informatie, jammer dat niet alle modellen up to date zijn.. Maar daar kan ik wel wat mee..

Sharp komt inderdaad erg goed uit de tests! Daar ga ik eens meer informatie over zoeken.. :) Maar de philips komen ook erg goed eruit.. had ik niet verwacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:15
Uit het Sony Bravia topic (getest door Undervolter):

De inputlag van de KDL-40EX402 is 31 ms:

Afbeeldingslocatie: http://img256.imageshack.us/img256/6168/inputlag.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja maar dat komt omdat hij geen 100hz techniek heeft.. en ik weet niet of ik dat wil missen op mijn tv.. Bijna alle 100hz hebben hierdoor problemen.. erg jammer..

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:15
100Hz en lage inputlag zijn helaas erg slecht te combineren. Je zult waarschijnlijk een keuze tussen deze twee moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb dus een week geleden gekozen voor de samsung LE40C630 en... ik ga hem omruilen..

Er is niet mee te spelen online met een fps. Het mikken is zo moeilijk door de input lag..

Ik heb van alles geprobeerd en hem vergeleken met de plasma tv die hier thuis staat. Het is gewoon jammer! En erg erg erg slecht dat tv's dit probleem hebben.. Ben benieuwd wat MM gaat zeggen..
:X

PS de tv zelf is echt prima, beeld met hd is waanzinnig mooi.. ik vind dit zo ontzettend jammer..

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 182968 op 04-09-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-05 11:12

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ook via VGA of de HDMI 1 poort (hernoemd naar DVI PC)? Schijnt te kunnen helpen.

ziehier

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je kan ook 100hz uitzetten. Dit zorgt voor de inputlag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05 19:22
Sm0k3r schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 19:53:
[...]

Ik ben al heel lang bezig met het zoeken naar een "uber" LCD TV en er is maar 1 die echt goed is en dat is de SHARP le820 of le920.

Ik heb de 60 inch variant besteld.

5ms input-lag en nee dit is niet de response tijd, response tijd zit op <4ms.

SHARP TV's gebruiken "Vyper drive" speciaal voor gaming, dat is een chip die ervoor zorgt dat het beeld niet ontzettend lelijk wordt na alles uit te hebben gezet in je TV om input-lag zo laag mogelijk te houden:

http://www.sharp.ca/AQUOS/index.asp?cat=30&id=844

Hier heb je een lijst met TV's en de input-lag waardes:

http://www.dday.it/redazi...ing-TV-Test.html#pagina-2
Onzin, de inputlag van de Sharp is 19ms. Nog steeds echt bijzonder goed hoor!!, maar net minder dan 5ms dus.
Response van minder dan 4 ms is niet zo goed, mn plasma doet 0,001 ms.

http://www.hdtvtest.co.uk...c40le821e-20100628755.htm

Wat inputlag betreft een hele goede gametv, maar de motionreso van 650 vind ik veels te laag. Ik ben daar gevoelig voor en mn Pio doet 1080 gelukkig. Dat komt dus door die 0,001 ms. De Pana en Samsung plasma's doen ook 1080 motion reso

Input lag 19ms in “Game” [AV Mode] compared to lag-free CRT

[ Voor 17% gewijzigd door Ferry34 op 04-09-2010 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mr.paaJ schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 15:19:
Ook via VGA of de HDMI 1 poort (hernoemd naar DVI PC)? Schijnt te kunnen helpen.

ziehier
indd! kwam het gisteren ook al elders tegen en het werkt echt! bedankt voor de tip nu is het spelen gewoon normaal met redelijke kwaliteit!

yeah! nou ben ik echt helemaal tevreden met de tv erg nice!
Pagina: 1