Toon posts:

Algemene monitor vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste

Gelieve mijn gebrek aan monitor-kennis te vergeven.
Ik ben op zoek naar een monitor om aan te sluiten op mijn laptop.
Na het lezen van het grote topic ben ik weinig wijzer i.v.m. aansluiten op laptops.
Vandaar enkele vraagjes:

1) Is de beeldkwaliteit hiervan goed? Als ik de ITers op het werk bekijk is die kwaliteit prima. Als ik in de winkels kijk lijkt de kwaliteit nergens naar (wazig beeld). Waaraan ligt dit?
2) Wat is naar jullie gevoel een goede grootte als externe monitor voor een laptop? Ik dacht aan 22 inch.

Na wat opzoekwerk ben ik op de E2220HD mij een interessante deal.

Nu ik verwacht uiteraard niet dat jullie het opzoekwerk in mijn plaats gaan doen maar ik had wel graag een antwoord op de eerste 2 algemene vraagjes.

Met vriendelijke groeten

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1. Of de kwaliteit goed is hangt natuurlijk af van de monitor, de bekabeling, de instellingen en de aansluiting op je notebook. Daar is zo dus niet zo heel veel zinnigs over te zeggen.

2. Dat is helemaal persoonlijk. Ik zelf heb het liefste een zo groot mogelijke monitor eraan hangen, dat via HDMI geeft prima beeld. Helaas ben ik dan wel beperkt tot 1920*1200, maar het is beter dan niets.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:23

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:09:
1) Is de beeldkwaliteit hiervan goed?
Hiervan? Waarvan? Van beeldschermen? Ligt eraan welke je kiest. Of bedoel je de beeldkwaliteit in combinatie met een laptop? Als je een laptop hebt met dvi of hdmi aansluiting wordt het beeld digitaal overgebracht en heeft de laptop geen negatieve invloed op de beeldkwaliteit.
2) Wat is naar jullie gevoel een goede grootte als externe monitor voor een laptop? Ik dacht aan 22 inch.
Dat is geheel persoonlijke voorkeur. Waarom 22" wel en 24" niet? Ik hang mijn laptop soms aan mijn 30", wat ook prima gaat. Het enige waarop je moet letten is dat je laptop dezelfde resolutie uit kan sturen als wat het scherm is.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

1: Kwestie van spelen met de instellingen van grafische kaart en monitor.
2: Dat moet je zelf weten. Als jij denkt dat 22"genoeg is, moet je dat doen. Simpel zat.

Vooral punt 2 is gewoon persoonlijke smaak. Ik gebruik thuis niets anders dan een netbook met een 10,6"scherm, en dat is meer dan zat voor mail en de ActiveTopics te F5'en :P

Ey!! Macarena \o/