Op zoek naar een 2,5mm TRS-printdeel met schakelaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
* Kaj. is op zoek naar een specifiek onderdeel. Het zit in een telefoontoestel, en ik heb er een aardig aantal nodig.

Het gaat om een 2,5mm TRS printdeel, stereo, met schakelaar.
Dit ding wordt gebruikt in analoge telefoontoestellen met een headset-aansluiting; het onderdeel in kwestie is voor de headset. :)
Helaas oxideren die aansluitingen als een malle, waardoor het contact slecht wordt en je de gekste geluidseffecten krijgt.

Ik zoek dus een vervanger, waarbij het belangrijk is dat er een schakelaar in zit die onderbroken wordt op het moment dat de plug in wordt gestoken; die schakelaar zorgt namelijk voor het afschakelen van de ingebouwde luidspreker en microfoon. Het is namelijk ook een handsfree telefoon in geval er geen headset in aangesloten.

Ik kan die krengen alleen nergens vinden.

Display, Farnell, RS, Reichelt, Conrad, Distrelec en RS Components kunnen me niet helpen. Iemand hier?
Het boeit niet of de vervanger pin-compatibel is, als hij maar beantwoordt aan de eerdergenoemde voorwaarden.
Ik heb namelijk al eerder via Fakkert in Zwolle tien exemplaren kunnen kopen (gold-plated, dus die gaan langer mee), maar Michel weet niet meer waar hij ze vandaan heeft. Die waren ook niet pin-compatibel, maar die heb ik gewoon dead bug-style op de print gelijmd en met draden op de juiste plaats verbonden.
Die telefoons doen het al twee jaar weer prima.

Wie heeft er een briljant idee? Ze bestaan, ik heb het bewijs hier liggen. Ze zijn echter nergens te vinden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Even checken, dus je zoekt een 3 polige of een 4 polige 2,5mm jack contra voor printmontage?

http://www.reichelt.de/?A...71d344ddc27559dcd63777cdd < misschien niet helemaal hem, maar dit is toch gewoon een 2.5mm geschakeld dingetje?

http://www.reichelt.de/?A...71d344ddc27559dcd63777cdd

Deze is ook geschakeld maar niet voor printmontage.

[ Voor 77% gewijzigd door sebastius op 23-08-2010 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
De eerste die je daar linkt is een vier-polig dingetje zonder schakelaar, de tweede is weliswaar geschakeld, maar mono. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Scheisse :P dacht echt dat ik wat had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:12

Stoney3K

Flatsehats!

Kaj. schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 19:49:
De eerste die je daar linkt is een vier-polig dingetje zonder schakelaar, de tweede is weliswaar geschakeld, maar mono. :)
Is de schakelaar een maak- of een breekcontact?

Als het een maakcontact is dan kun je die 4-polige bus misschien nog wel gebruiken en dan pen 3 als het schakelcontact gebruiken. Bij het insteken van de stekker wordt de laatste pin (binnenste ring) namelijk met aarde verbonden.

Ik weet natuurlijk niet hoe die telefoons intern bedraad zijn, als allebei de pinnen van de schakelaar zwevend zijn of het een breekcontact is dan moet je misschien verder zoeken.

Alle headsets ombouwen en voorzien van 3,5mm stereo geen optie? ;)

Edit: Dit is misschien in de richting:

RS 505-1536

Stereo, 2,5mm, met 2 keer breek. Klinkt als iets wat in een telefoon kan zitten. :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door Stoney3K op 24-08-2010 12:35 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Het schakelaartje verbreekt. Het zijn overigens twee schakelaartjes, want zowel luidspreker als microfoon moeten uitgeschakeld worden op het moment dat je een headset inplugt. :)

Alles ombouwen naar 3,5mm is geen optie, nee, en de speaker/mic permanent uitschakelen zie ik ook niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:12

Stoney3K

Flatsehats!

Damn, was ik net te laat met mijn edit ;)... RS heeft een mooi chassisdeeltje, precies wat je zoekt. Het chassisdeel is wel alleen SMD. Wordt dus weer dead-buggen ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Verdomd, dat is inderdaad wat ik zoek. Wordt inderdaad wel hardcore dead bug-montage, maar ik heb een vaste hand. :P
Even kijken of ik er daar een paar van kan laten komen; uitproberen.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Ff schoppen. :)

Het hierboven aangedragen SMD-printdeel werkt, en het valt nog redelijk te solderen ook. Extra bonus; één van de plastic pinnetjes op de onderzijde past precies in de print, dus hij wordt ook nog eens makkelijker op zijn plaats gehouden.

Helaas is het eentje met verzilverde contacten, dus ook daarmee kun je erop wachten tot dat gaat oxideren. RS heeft helaas niks anders, dus ik blijf zoekende.

Iemand nog een idee?

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-10 21:53
Digikey heeft wel het e.e.a. Heb je die al eens geprobeerd?

http://search.digikey.com...?Detail&name=CP-S2504N-ND

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Daar ben ik nog niet geweest.
De link die jij geeft is helaas niet helemaal wat ik zoek; die heeft maar één schakelaar. :)

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:57
http://www.electrojumble...._013.htm#AUDIO_CONNECTORS

Zie de CON303, 3.5mm Stereo Jack Socket. With 2p 2w Switch. 12 x 20 x 10mm body
9 pin, HTJ-035-08D. part no 116-053508-350.
12mm wide, 11mm high above board, 21mm long.

Dit is wel een 3,5mm, maar misschien kun je achter de fabrikant komen en zo verder zoeken? Of de jackplug misschien vervangen :)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-10 21:53
Even de url aanpassen en wat zoeken op Digikey levert dit op:
http://search.digikey.com...etail&name=MDSMT4BRATR-ND

Zoek bij digikey eens op 2.5mm jack, vul daarna het filter in en kijk of dat is wat je zoekt.

Succes
Pagina: 1