Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SCCM 2007, Client Notification Icon

Pagina: 1
Acties:

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik wil graag "Paint.NET" aanbieden bij iemand op zijn pc en diegene informeren via een 1-malige notification icon in de tray. Verder is het pakket NIET mandatory voor de pc.

- Onder "Advertised Programs Client Agent Properties" - "Notification tab" staat "Display a notification message" aangevinkt.

- Onder "Computer Client Agent Properties" - "Reminders" staan de "Mandatory reminders" op:
> 24 hours - every 8 hours
< 24 hours - every 3 hours
< 1 hour - every 15 minutes.

- Onder "Programs" van de Package "Paint.NET" staat bij "Environment":
* program can run "whether or not a user is logged on" geselecteerd.
* "run with administrative rights" geselecteerd.

- Onder "Programs" van de Package "Paint.NET" staat bij "Advanced":
* "Suppress program notifications" uitgevinkt.

- Onder "Advertisements", Paint.NET properties, "Schedule", staat geen mandatory assignment.

- Onder "Advertisements", Paint.NET properties, "Interaction", staat "Display reminders according to the client agent reminders intervals" aangevinkt.

Voor het testen van de advertisement doe ik het volgende op de client om het pushen sneller te laten verlopen:
- Start "Configuration manager", "Actions", selecteer "Machine Policy Retrieval & Evaluation Cycle" en druk dan op "Initiate Action".

Vervolgens verschijnt er geen notification icon in de tray, maar zie ik wel de package klaar staan onder add/remove programs.

Waarom zie ik geen notification in mijn tray?

Edit: Oh ja, het pakket wordt gepushed naar de PC, niet naar de User

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
ik kan er naast zitten maar volgens mij zijn notifications alleen voor user deployments, gezien het een user notification is.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Is het probleem niet dat je voor de installatie adminrechten vraagt en de gebruikersaccount waarmee je kijkt die rechten niet heeft?

Kan er ook goed naast zitten want ik begin pas met SCCM eind dit jaar

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Razwer schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 13:53:
ik kan er naast zitten maar volgens mij zijn notifications alleen voor user deployments, gezien het een user notification is.
^^

Dat dus :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat is dan echt jammer :/

Aangezien ik hier 99% van de pakketten push op collecties bestaande uit AD groups met computer accounts...
Ik ben er toch niet zeker van of jullie gelijk hebben met die notification, ga nog even verder met zoeken :)

• Razwer
YellowOnline schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 23:40:
Is het probleem niet dat je voor de installatie adminrechten vraagt en de gebruikersaccount waarmee je kijkt die rechten niet heeft?

Kan er ook goed naast zitten want ik begin pas met SCCM eind dit jaar
neuh, je deployed dat spul met een service account. De user mag zelfs guest zijn en de install rolt nog wel.
De install, of het nou user of computer install is, wordt uitgevoerd door de service account.

• Razwer
Bitbron schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:58:
Dat is dan echt jammer :/

Aangezien ik hier 99% van de pakketten push op collecties bestaande uit AD groups met computer accounts...
Ik ben er toch niet zeker van of jullie gelijk hebben met die notification, ga nog even verder met zoeken :)
mjah ik ben niet 100% zeker van mijn zaak en kan het niet controleren, ik ben op het moment Koos Werkeloos en kan dus niet meer op de SCCM bak van mijn (vorige) werk kijken. Heb ook geen zin om een SCCM lab op te zetten nu :P

offtopic: Dit rolde gisteren mijn mailbox in
The System Center Configuration Manager team would like to announce that the following has been released and available for immediate download:
Pre-configured Configuration Manager v.Next Beta1 Virtual Hard drive (VHD)
http://www.microsoft.com/...icrosoft+Download+Center)

10gb en hyper-v vereist...

[ Voor 30% gewijzigd door Razwer op 24-08-2010 11:58 ]

Pagina: 1