[Ubuntu] Shutdown knop weg in Gnome

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 21:33
Beste Tweakers,

Ik heb sinds gisteren Ubuntu 10.04 draaien op mijn laptop, omdat ik het een tijdje wil proberen in plaats van Windows. Echter loop ik nu tegen een klein probleem aan wat (voor mijn gevoel) spontaan naar boven kwam na een reboot. In paats van een moeilijke uitleg, zegt een plaatje in dit geval meer dan 1000 woorden, dus bij deze:

Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/7932/gnomeshutdown.png
(Het gaat dus om het gedeelte rechts)

Hier staat normaal dus maar 1 keer mijn naam en dan het Shutdown icoon. Ik heb dit al geprobeerd te googlen en dan kom ik op suggesties als of de hele ./gnome map leeg gooien, of een heel nieuw profiel maken, maar beide lijken me een beetje rigoureus voor dit probleem. Ik weet echter veel te weinig van gnome (gisteren begonnen immers) om met nuttige suggesties te komen.

Ter info, het is een Wubi installatie vanuit windows, met de 64bit versie, compleet met alle Updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13
Het shutdown icoon is een applet, waarschijnlijk heb je hem per ongeluk verwijderd van je panel. Even rechtsklikken op een leeg stuk in het panel en dan 'applet toevoegen'. Kies uit de lijst dan het juiste applet (lees even de omschrijvingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
Thanks, het rare is echter dat ik helemaal rechts (Waar mń naam dus dubbel staat om één of andere reden) niks neer kan zetten, en ik kan ook niet rechtsklikken om het te verwijderen als je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb zover ik weet ook niks weggehaald, ik heb de knop gister nog gebruikt om de laptop uit te zetten.

EDIT: Thanks, na je tip heb ik de meldins-sessie-applet opnieuw toegevoegd en op de goede plek gezet, en nu klopt hij wel weer :)

[ Voor 17% gewijzigd door Slurpgeit op 23-08-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Blijft alleen nog openstaan waarom die knop ineens weg was. Ik heb dat namelijk ook regelmatig gehad met Ubuntu, dat ineens de indeling van die balk rechts veranderde. Mijn menu en shortcuts op het panel bleven altijd in orde, maar daar aan de rechterkant ging geregeld wat mis.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 10:10
Je moet die andere dingen even 'losmaken'. Rechtermuisknop en dan het vastzetten op taakbalken uitzetten. Dan kun je die applets verschuiven en nieuwe toevoegen en die naar de hoek toeslepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
Het probleem was dat de applet zelf iets raars had gedaan, dat dubbele wat je op de screenshot ziet. Nadat ik hem pas helemaal verwijderd had en weer toegevoegd was het weer normaal :).
Pagina: 1