Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WLAN Netwerk; USB of kaart?

Pagina: 1
Acties:

• Richard_AFC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-11 10:43
Beste,

Paar weken geleden is dus mijn netwerkkaart overleden.
Nu dus tijd om een nieuwe te gaan kopen, maar ik kan eigenlijk nergens een goed artikel vinden met iets waar het verschil tussen een netwerkkaart en een USB wifi stick word weergegeven.

Nu keek ik in de pricewatch en daar staan er toch wel veel USB sticks bij de populaire;
http://tweakers.net/price.../wlan-netwerkkaarten.html

Ik vond de eerste 2 wel goede keuzes, maar wellicht hebben jullie wel een andere die jullie aanbevelen!

Ter info: Ik game zo'n 10 uur in de week, voor de rest download ik zo'n 15gb per week.

Ik hoor het graag!
Gr
Richard

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:58
Als je 15Gb donwload kan wireless wel eens een beperkende factoor zijn.
Of was het al bedraad ?

Ik zelf zou voor een kaart gaan.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een USB stick kan als voordeel hebben dat je hem met een verlengdraad makkelijker ergens weg van je PC kan plaatsen. Aan een interne kaart kan je dan weer een betere antenne hangen, maar je krijgt sowieso wel wat verlies in je antennekabel. Bij een USB stick krijg je geen verlies in je kabel (hoewel USB natuurlijk ook zijn beperkingen heeft qua verlengen).

Persoonlijk verkies ik een interne kaart. Die zijn naar mijn mening wat stabieler, en de mogelijkheid tot een betere antenne aansluiten vind ik zeer aantrekkelijk.

• Richard_AFC
Ik heb hiervoor ook een kaart gehad (een oud sweex geval) maar me pc liep vast sinds 2 weken geleden, toen een aantal tweakers mij vertelde het wel is aan de oude kaart heeft kunnen liggen. Dit was uiteindelijk dan ook het geval.

Nu heb ik al een week bedraad en is het over. Qua download snelheid merk ik eigenlijk niet super veel verschil (misschien dat bedraad net wat sneller is) maar met de oude kaart had ik rond de 3mb/sec (rapidshare)

Daar heb je inderdaad een punt Admiral, maar ik ben niet van plan om een antenne ofzo erbij te kopen, dus dan maakt het eigenlijk vrij weinig uit of ik voor een usb ga of een interne, toch?

[ Voor 19% gewijzigd door Richard_AFC op 23-08-2010 13:33 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
De antenne van een USB stick is meestal zo'n geëtst gedoe op de printplaat. Die zijn niet altijd even goed, maar er zijn uitzondering natuurlijk. Als de antenne van een kaart echter aan de achterkant van je PC zit, kan het zijn dat je daar slechte ontvangst hebt. Toch als het signaal vanaf de andere kant van je PC moet komen.

Je hebt echter ook draadloze kaarten die verkocht worden met een antenne met een draadje :)

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Ik maak sinds een jaar en wat weken gebruik van een USB netwerkkaart, daarvoor in mijn vorige pc heb ik altijd een interne kaart gehad. De overstap naar USB is me goed bevallen, maar dat kan ook komen omdat de netwerkkaart bij mijn oude pc uit (ik geloof) 2003 of 2004 kwam.

De snelheid en betrouwbaarheid betreft hangt natuurlijk ook van omgevingsvariabelen af, zoals afstand tot de router, aanwezigheid van muren of andere obstakels. Ik heb ook gemerkt dat de oriëntatie van je Pc van invloed kan zijn op het signaal. Dan heeft een interne kaart het voordeel dat je er een losse of sterkere antenne aan kan hangen, maar een USB kaart heeft weer het voordeel dat je hem in een front-usb poort van je kast kan steken.

Is bedraad netwerk geen optie? Dat is in mijn optiek toch het meest stabiel en snel.

wild mutant space hamsters

• Richard_AFC
Nou me vader wilt niet hebben, dus moet het wireless zijn, helaas haha.

Opzich is het voor mij niet een probleem omdat ik de PC kast naast mijn kamer deur heb staan, dus is de achterkant van de kast dichterbij bij de router als dat de voorkant dat is.

Zo te lezen zitten er minder nadelen aan een interne dan aan een USB stick? Beide goed, maar Interne net ietsjes beter..

Ik zit er over te twijvelen om dan deze te nemen;
pricewatch: Linksys Draadloze N PCI Adapter met Dual-Band - WMP600N

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

tlpeter schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 13:26:
Als je 15Gb donwload kan wireless wel eens een beperkende factoor zijn.
Of was het al bedraad ?

Ik zelf zou voor een kaart gaan.
ech nie .. ik knal er 20 gig in een uur doorheen door mijn wireless (N)

stel dat ie G heeft dan is dat ongeveer de helft

[ Voor 7% gewijzigd door Fish op 23-08-2010 14:09 ]

Iperf

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:29
Admiral Freebee schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 13:41:
De antenne van een USB stick is meestal zo'n geëtst gedoe op de printplaat. Die zijn niet altijd even goed, maar er zijn uitzondering natuurlijk. Als de antenne van een kaart echter aan de achterkant van je PC zit, kan het zijn dat je daar slechte ontvangst hebt. Toch als het signaal vanaf de andere kant van je PC moet komen.

Je hebt echter ook draadloze kaarten die verkocht worden met een antenne met een draadje :)
Klopt, alleen zou ik niet voor de antenne's met draadjes gaan. Antennedraad laat een analoog signaal door, en is dus veel gevoeliger voor verlies. Dan kan je beter de USB kabel verlengen, dat is digitaal en niet echt gevoelig voor signaalverlies/interferentie etc. etc.

Ik ben zelf heel blij met deze adapter: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.35688
Hoog zendvermogen, geweldige chipset (RTL8187), en wordt geleverd met een fijne 6dBi antenne. Als je windows 7 hebt moet je wel even het driver mapje naar je PC copyen, anders gaat de boel over de zeik door chinese map-namen ;)

I'm a photographer, not a terrorist

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:58
Ik zei ook kan :)
Vaak loopt het allemaal net wat soepeler met bedraad dan met wirless.
Het ligt ook aan wat je allemaal tegelijk aan het doen bent.

Ben je aan het downloaden en je wilt dan ook nog surfen gamen e.d. dan krijg je al snel problemen als je niet zo'n beste kaart hebt.

• Admiral Freebee
  • Niet online
citruspers schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:10:
Klopt, alleen zou ik niet voor de antenne's met draadjes gaan. Antennedraad laat een analoog signaal door, en is dus veel gevoeliger voor verlies. Dan kan je beter de USB kabel verlengen, dat is digitaal en niet echt gevoelig voor signaalverlies/interferentie etc. etc.

Ik ben zelf heel blij met deze adapter: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.35688
Hoog zendvermogen, geweldige chipset (RTL8187), en wordt geleverd met een fijne 6dBi antenne. Als je windows 7 hebt moet je wel even het driver mapje naar je PC copyen, anders gaat de boel over de zeik door chinese map-namen ;)
Let er wel op dat je in Nederland maar maximaal 100mW mag uitzenden. Nu kan het natuurlijk wel zijn nut hebben, maar zo'n hoog vermogen in een dichtbebouwde omgeving kan ook hinder opleveren voor andere netwerken, of apparatuur. En dat is niet zo sociaal naar je buren toe :P

• l1dert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-08 12:19
Ik gebruik zowel intern als usb, maar heb nooit een noemenswaardig verschil kunnen waarnemen. Vaak is de snelheid van de internet verbinding toch wel de bottleneck. Dichterbij betekend overigens lang niet altijd een beter signaal. Dat kan het voordeel zijn van een usb stick omdat je die makkelijk met een verlengkabeltje ergens ander neer kunt leggen. Maar ik denk niet dat het deze keuze effectief iets uitmaakt, behalve dan dat usb stick aan iedere pc gehangen kunnen worden.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Bij 802.11g zit je snel met een bottleneck qua bandbreedte hoor. Effectief mag je al blij zijn als je 27Mbps kan halen. Met een beetje obstakels zit je al snel onder de 20Mbps. Bovendien heb je nog altijd de verhoogde latency van draadloos natuurlijk.

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-11 15:48

Spoooky

Core temp 37°C

Zit met een soortgelijke keuze... Heb een prachtig 5 GHz N-netwerk, moet ik dan voor mijn oude laptopje een pcmcia kaartje of usb stick kiezen? Wie heeft hier tips over?

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:29
Admiral Freebee schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:14:
[...]

Let er wel op dat je in Nederland maar maximaal 100mW mag uitzenden. Nu kan het natuurlijk wel zijn nut hebben, maar zo'n hoog vermogen in een dichtbebouwde omgeving kan ook hinder opleveren voor andere netwerken, of apparatuur. En dat is niet zo sociaal naar je buren toe :P
Volgens mij kan je het zendvermogen wel inperken hoor, maar het is fijn om wat extra uitwijk te hebben. Daarbij valt het in de praktijk best wel mee hoeveel verbindingen elkaar storen. Van obstakels in de omgeving heb je VEEL meer last ;)

I'm a photographer, not a terrorist

• Admiral Freebee
  • Niet online
Mwa, met sterke draadloze netwerken heb je al wel eens last van storing (lees: verloren pakketten). Zeker als alle kanalen zowat vol zitten (ze overlappen elkaar ook).

• freak-ish
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-01 17:16
Die gebruik ik nu ook ongeveer een jaar, zeer tevreden over, zeker qua ontvangst. Mijn ervaring is dat, indien je router ook 300Mbits (schrijf ik het goed?) aankan, het verlies reuze meevalt.

just my 5 eurocent

[ Voor 0% gewijzigd door freak-ish op 23-08-2010 14:56 . Reden: typo's ]

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Na heel lang met een intern Linksys kaartje gezeten te hebben ben ik ook overgestapt op een USB adaptertje toen Windows 7 uitkwam (er waren geen goede 64 bit drivers voor het interne kaartje). Inderdaad een verlengkabeltje eraan en je kan hem neer leggen / hangen waar hij het beste signaal heeft. Dit is vaak niet bij de computerkast waar allerlei metaal - en electronisch spul zorgt voor signaal interferentie. Ook handig is dat je hem kan lospluggen indien je niet wilt internetten (althans voor mij) en eventueel kunnen je vrienden, huisgenoten etc. hem ook even in hun computer steken.

"That was left handed..." - JJH

Pagina: 1