Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_sane
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-05-2021
Ik heb een Xtreamer en probeer via UPnP muziek te streamen. Dit doe ik d.m.v. Twonkymedia server (versie 5), die op een Netgear ReadyNAS DUO geïnstalleerd is.
Nu ervaar ik het volgende probleem. Ik kan door mijn muziekbibliotheek heen browsen, alles is perfect te zien. Alleen, ik kan niets afspelen! Bij het drukken op play of op enter gebeurt er helemaal niets. Afbeeldingen werken wel prima. De content die door Twonkymedia server wordt geserveerd is zonder problemen te benaderen via een andere streamer, dus het ziet ernaar uit dat het een issue is van de Xtreamer.

Dat is toch wel een enorme domper omdat dit m.i. de enige relaxte manier is om door een bibliotheek met 20.000+ bestanden te navigeren.

Heeft er iemand UPnP op de Xtreamer werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Wat is er mis met het [Mediaplayer] Xtreamer - Ervaringen deel 2 ?

Ik denk dat je daar eerder een antwoord krijgt op je vraag, dan een los topic te starten.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_sane
Ondertussen heb ik op het officiële Xtreamer forum het antwoord gekregen op mijn vraag: helaas is vanaf de lancering van het apparaat de UPnP functionaliteit een ondergeschoven kindje (oftewel: niet goed ontwikkeld).
Een moderator daar zegt dat het op de lijst van te verbeteren punten staat en dat het zeker gefixed gaat worden maar wanneer is de vraag.
Dus: dat wordt even wachten helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie Atari
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:30
Ik ben ook in het bezit van een Xtreamer (zonder HDD) en een ReadyNAS DUO en stream mijn films/muziek altijd via de NAS. Dit gaat altijd zonder problemen (behalve dat de xtreamer de 1e seconde van het begin van een nummer overslaat, maar dit wordt nog (is al?) gefixt).

Maar toch ben ik benieuwd naar de voordelen van het installeren van Twonky t.o.v. de huidige manier van muziek beluisteren. Zou je me dit kunnen uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_sane
Je kan met de Xtreamer op een paar manieren bij je content op het netwerk:
- Gedeelde netwerkmappen (dus je samba en nfs shares)
- NET (eh, nou ja, het verschil zie ik niet helemaal met de mogelijkheid hierboven)
- UPnP

Voor de laatste heb je dus een UPnP server nodig. Het grote voordeel hiervan is dat je bij een grote bibliotheek gemakkelijk kan zoeken. De server indexeert al jouw bestanden en deelt ze in naar een menustructuur (die je bij Twonky zelf kan instellen). Hierbij gebruikt de server bijvoorbeeld de ID3-tags in je MP3 bestanden. Zodoende kan je heel gemakkelijk zoeken naar artiesten, genre, jaartal, noem maar op.
Dat kan dus niet zo gemakkelijk als je via je share je content benadert. Tenminste, in mijn geval heb ik mijn bestanden ingedeeld in artiest > album. Je zal daarmee nooit kunnen zoeken op jaartal 1995 en genre "house" (om maar wat te noemen).
Een voorbeeld van de menustructuur die je zou kunnen zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.twonkyforum.com/download/file.php?id=370

Er zit een UPnP server standaard in de ReadyNAS, maar de menustructuur die deze opbouwt is wel zeer summier. Daarom had ik gekozen voor Twonkymedia omdat ik daar in het verleden goeie ervaringen mee heb gehad. De installatie op de ReadyNAS is overigens een fluitje van een cent. (Hoe installeer je een add-on)

Je kan de UPnP server van Twonky 30 dagen gratis uitproberen (volgens mij zelfs met volledige functionaliteit)

[ Voor 8% gewijzigd door dj_sane op 24-08-2010 13:03 ]