Toon posts:

Asus Xonar HDAV1.3 Deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik bedacht me vanmorgen, He! Ik kan toch ook een Asus xonar hdav1.3 deluxe in mijn computer zetten En deze analoog op mijn Marantz sr-4600 aansluiten, Om zo gebruik te kunnen maken van Dolby True HD, en DTS HD.

Klopt mijn theorie? Dit zou dan net zo kunnen werken als een Bluray speler analoog aansluiten?

Alvast bedankt.

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:53
gezien de prijs van die kaart is het een dure oplossing, is het niet goedkoper de versterker te verkopen en een nieuwe met hdmi 1.4 te kopen?

en die nieuwe HD standaarden zijn nu ook weer niet zo byzonder. DTS doet het toch ook?

[ Voor 24% gewijzigd door technopeuter op 23-08-2010 13:07 ]

diskeltische lurker

• RiCkY82
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-12-2025
Ja. http://www.silentpcreview.com/article913-page2.html geeft aan dat DTS-HD en TrueHD etc kunnen worden gedecode met deze kaart. Dus lijkt mij wel dat je de kaart dan analoog kan aansluiten op je versterker. Het kost je alleen meer kabels en de DSP van versterker zal hier dus niet aan te pas komen. Ik weet niet wat voor effect het zal hebben op de geluidskwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Indd, Nouja het lijkt me dat de Marantz mooier geluid zal maken dan de asus kaart.
Nouja ik kan nu max Dolby digital plus afspelen via optisch. En dat geeft ook al geluidje waar ik kippenvel van krijg!!

Dan zal ik toch nog maar doorsparen totdat ik een mooie opvolger voor mijn huidige Marantz kan kopen.
Een 6004 O.i.d

Verwijderd

Ik denk dat de Asus Xonar HDAV 1.3 over de analoge uitgang 'n mooier en zuiverder geluid kan produceren dan de Marantz SR-4600. Volgens mij heeft deze buget A/V reciever niet de redelijk hoge kwalitiet DAC en verwisselbare buffers en opamp. Ik heb 'n Asus Xonar 1.3 gehad en deze klonkt duidelijk beter dan mijn Auzentech X-Fi Prelude met BB OPA637 opamps en zeker beter als mijn Onkyo 805.
De Asus Xonar HDAV 1.3 kwam pas echt tot zijn recht met 'n Little Dot MKII tubeamp (Mullard M8161 driver tubes + 6N6P power tubes). De Asus kaart klinkt echt goed vooral als je de OpAmp en buffers verwisselt.
Ik had 'n mooie combo gevonden. De LM4562 als buffers en 2 LME49720 als OpAmp, deze setup klonk echt heel erg goed.

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-01 22:54
Sorry om zo'n oud topic te bumpen, maar ik wil er ook geen nieuwe voor openen aangezien het ditzelfde product betreft.

Ik heb zojuist Windows 8 Professional geïnstalleerd, werkt als een zonnetje. Enige probleem tot nu toe: Drivers voor deze geluidskaart. Niet te vinden bij Asus, en reeds Gegoogled. Iemand de kaart aan de praat gekregen voor Windows 8?

Update: Contact gehad met ASUS, ziet er niet erg veelbelovend uit. Met andere woorden; loze koop, want Windows 8 gaat niet ondersteund worden door ASUS voor deze geluidskaart.

-------------------------------------------------------
Bedankt voor uw email.

Ik heb dit voor u nagekeken echter dit model heeft volgens onze gegevens geen Windows 8 drivers beschikbaar.
Ook zou dit heten dat wij geen Windows 8 ondersteuning bieden voor dit product.
Dit houdt ook in dat wij naar alle waarschijnlijheid geen Windows 8 drivers gaan ontwikkelen.

Eventueel zou u de drivers van een andere Windows versie kunnen gebruiken. Of dit werkt kan ik echter niet garanderen.
De drivers kunt u via de onderstaande website downloaden.

http://support.asus.com/d...hashedid=SPZfqXDJvadmFPoh

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.

Kind regards/ vriendelijke groet,

P. ******.
Asus TSD.
--------------------------------------------------------

[ Voor 58% gewijzigd door Royeboi op 20-11-2012 16:54 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Pagina: 1