Ik heb dus nu een peltier op mijn vipertje gezet, maar ik heb 1 probleem. Weet iemand hoe ik de voltage van de peltier lager kan zetten zodat deze minder goed koeld ?????
Verwijderd
ShaDoW, kijk even in je andere topic over dit onderwerp, daar staat een reply van mij, maar ik denk dat 5V wel genoeg is voor een videokaart.
Verwijderd
Ok Frank (Shadow)
gaat het nu niet iets TE ver een peltier op je alpha hehehe volgens mij krijg jij straks het effect van een ingevriesde Viper hihi.
Maar als het goed werkt en geen condens veroorzaakt is het zekers een goed idee.
Sniper logged out....
gaat het nu niet iets TE ver een peltier op je alpha hehehe volgens mij krijg jij straks het effect van een ingevriesde Viper hihi.
Maar als het goed werkt en geen condens veroorzaakt is het zekers een goed idee.
Sniper logged out....
Hehe.. heb je de ijspegels aan je kassie hangen
Alleen het idee al!! LOL!!
he Mark (=Alpha=Sniper ), wist je al dat koelblok van de Viper heeft losgelaten door de hitte van de peltier
Het lijkt me opeens verstandig om hittebestendige lijm te halen
iemand een idee welk SPUL het beste is.
Het lijkt me opeens verstandig om hittebestendige lijm te halen
Verwijderd
Frank bouw een soort van klem voor die peltier en je Viper. Zo weet je zeker dat de lijm of iets dergelijks niet gaat loslaten.
En nog minder isolerend dus beter geleidend. (lijkt me toch)
Dus laat je creaties maar te voorschijn komen.
Ps. Frank kom je nog richting deze kant als Drome weer komt (dit jaar met 600man vorig jaar was al wreed met 300man)
Sniper logged out....
En nog minder isolerend dus beter geleidend. (lijkt me toch)
Dus laat je creaties maar te voorschijn komen.
Ps. Frank kom je nog richting deze kant als Drome weer komt (dit jaar met 600man vorig jaar was al wreed met 300man)
Sniper logged out....
Foto's !!!

Het beste is inderdaad een soort van klemconstructie te maken, desnoods een soort van lijmklemachtig iets, en dan een plaatje op de achterkant tegen beschadigen.
Hoe koud wil je de chip hebben? En hoe warm worden die dingen normaalgesproken?
Ik riep in de andere topic dat 5v niet zoveel zin heeft, maar wellicht is het voor een grafische chip genoeg.
Het beste is inderdaad een soort van klemconstructie te maken, desnoods een soort van lijmklemachtig iets, en dan een plaatje op de achterkant tegen beschadigen.
Hoe koud wil je de chip hebben? En hoe warm worden die dingen normaalgesproken?
Ik riep in de andere topic dat 5v niet zoveel zin heeft, maar wellicht is het voor een grafische chip genoeg.
Kijk anders even op de volgende twee sites: http://www.fastgraphics.com/articles/99/11/geforce-oc http://www.fastgraphics.com/articles/99/12/v6600d-oc
Oja, nog tipje.....zet aub alleen de peltier aan als je gaat gamen of zware 3D applicaties gaat draaien, anders vrees ik dat het echt ijskrabben wordt. Met normaal Windows gebruik wordt ie niet echt heet, dus zal de peltier ervoor zorgen dat de chip zeeeer koud wordt!!
Hier staat iets over peltier+alpha+V6600, kost je een paar PCI sloten
maarja heb je ook wat!!
Oja, nog tipje.....zet aub alleen de peltier aan als je gaat gamen of zware 3D applicaties gaat draaien, anders vrees ik dat het echt ijskrabben wordt. Met normaal Windows gebruik wordt ie niet echt heet, dus zal de peltier ervoor zorgen dat de chip zeeeer koud wordt!!
Hier staat iets over peltier+alpha+V6600, kost je een paar PCI sloten
Nuttig voor bij een LAN party. Kan niet eens meer een netwerkkaart in.
En verder:
TV kaart, SCSI kaart, ISDN.
Wordt tijd voor USB varianten.
En verder:
TV kaart, SCSI kaart, ISDN.
Wordt tijd voor USB varianten.
Verwijderd
Herman, daar ben ik nu mee bezig, niet alleen mijn CPU, maar ook mijn videokaart, chipset en zelfs mijn hd(Gaat in een stuk of 5 washandjes) worden watergekoeld.
Foto's mail ik je op.
Foto's mail ik je op.
Verwijderd
Okee het is een feit een ALPHA is heftig. Maar is het niet een beetje overdreven om je hele kast met dit te gaan behangen??
Sniper logged out....
Sniper logged out....
Verwijderd
ik heb nog een Alpha (koper) + peltier 50Watt 40x40 liggen...
mail me maar ff (heb er ook nog een cel400@600 bij trouwens)
mail me maar ff (heb er ook nog een cel400@600 bij trouwens)
Verwijderd
7 volt (12-5) moet ook kunnen...
Maar volgens mij blijf je met eenvoudige peltiers condensvorming houden, zelf ben ik er in ieder geval niet weg van.
Water, MEER WATER! Punica Oase!
Eh, ik bedoel dus: ga voor een waterkoeling!
Maxx: ik ben benieuwd, hou ons op de hoogte!
Maar volgens mij blijf je met eenvoudige peltiers condensvorming houden, zelf ben ik er in ieder geval niet weg van.
Water, MEER WATER! Punica Oase!
Eh, ik bedoel dus: ga voor een waterkoeling!
Maxx: ik ben benieuwd, hou ons op de hoogte!
met een peltier wil je de cpu kouder krijg je condens moet je de peltier isoleren. Als je waterkoeling neemt en je maakt je cpu niet koeler heb je ook geen condens maar schiet je qua o.c ook niet op kun je net zo goed luchtkoeling blijven gebruiken want om bv een alpha gekoelde proc van 43 graden met waterkoeling naar 30 graden te brengen wat schiet je daar nou mee op ? en Als je het water echt koud gaat maken moet je alles gaan isoleren de slangen het watertankje de pomp overal komt dan condens op.
Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro
Maar denken jullie dat een hogere core snelheid écht zal helpen met deze TNT2 Ultra? Ik heb een Anus V3800U, maar als ik met 3dmark op 1024x768x32 test, dan merk ik nauwelijk verschil tussen een core van 150 en 180 mhz. Daarentegen: als ik de snelheid van het geheugen omhoog gooi, dan merk ik wel enorme verschillen, zeker een paar honderd punten.
Ik denk dat je beter het geheugen mee kan koelen .... of moet ik mijn geheugen laten koelen?
Ik denk dat je beter het geheugen mee kan koelen .... of moet ik mijn geheugen laten koelen?
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Verwijderd
Budi:
Ach ja, het uiteindelijke resultaat, wie maalt daar nou om... dan kun je beter nieuwere hardware kopen, dat schiet veel meer op.
't gaat om de fun man! Hoe meer koelspul er in/om je kast hangt, hoe mooier!
Ach ja, het uiteindelijke resultaat, wie maalt daar nou om... dan kun je beter nieuwere hardware kopen, dat schiet veel meer op.
't gaat om de fun man! Hoe meer koelspul er in/om je kast hangt, hoe mooier!
mij gaat het om het effect in mhz en stabiliteit anders boeit het mij niet
een $800 proc. vor de prijs van een $200 proc. Als je een nieuwe koopt zet je dit spul er ook weer op.
een $800 proc. vor de prijs van een $200 proc. Als je een nieuwe koopt zet je dit spul er ook weer op.
Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro
Pagina: 1