Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaytjuh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-02-2024

Kaytjuh

The one and only

Topicstarter
Hallo,

Laatst weer eens de Gameboys uit de kast getrokken om weer eens wat oude tijden te herleven.

Ik bezit over 2 Game Boys Advance, Pokemon Yellow en Blue en een trade kabel.

Nu was het de bedoeling om het een en ander te gaan traden via de link kabel, maar dit lukt dus niet.

Wanneer de kabel is aangesloten en beide characters met de persoon praten waar je kunt traden gaat het mis.

De eerste Gameboy geeft aan dat er 2 personen moeten zijn om te traden en doet dus niks (het zelfde verhaal wanneer een geen kabel is aangesloten)

De tweede Gameboy lijkt het te doen en vraagt je ook eerst om te saven (standaard procedure), dan blijft er een aantal seconden please wait staan. Daarna geef hij aan link has beed closed because of inactivity.

Ik heb de stekkertjes omgewisseld en dan werkt de eerste Gameboy wel maar dan geeft de 2e weer geen signaal.

Nu zou je denken dat 1 stekker kopje gewoon kapot is. Ik heb een nieuwe kabel aangeschaft en daarmee heb ik precies het zelfde probleem dus het ligt niet aan de kabel.

Na heel vaak proberen is het me toch 2 keer gelukt om op allebei de Gameboys signaal te krijgen. Zodra je dan de keuze krijgt of je wilt traden of een battle wilt houden loopt de Gameboy vast en geeft de ander aan dat de verbinding is verbroken. Dit is op beide Gameboys een keer voorgekomen.

Ik vraag me dus echt af waar dit nu aan ligt. De kabel kan het eigenlijk niet zijn, aangezien ik bezit over 2 kabels waarvan 1 nieuw.

Heeft iemand een idee?

Tweaker gallery / Kaytjuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Connector van een van de gameboys stuk? Incompatibele games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaytjuh

Kaytjuh

The one and only

Topicstarter
Zou het kunnen dat het alleen werkt met een Game Boy Color? Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Vroeger ook gedaan Yellow en Blue maar dat ging weliswaar van een originele Gameboy naar Color :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaytjuh

Kaytjuh

The one and only

Topicstarter
Oké, dan lijkt het erop dat het alleen werkt als je een GBC of GBP gebruikt. Probleem opgelost lijkt mij.