• furbydenooij
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 27-10 21:28
Na de laatste update van augustus 2010 heb ik op meerdere Windows XP systemen gemerkt dat het windows zeer traag werkt. Ik heb al een aantal keer gezocht via Google en GoT, maar het lijkt alsof ik de enige ben met dit probleem. Zijn er anderen die er ervaring mee hebben of die al weten welke update ervoor zorgt dat Windows XP zeer traag werkt?

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Heb je al eens gekeken naar welk proces misschien al je cpu time gebruikt?

• Turdie
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 14:20
Over welke update hebben we het dan? Kun je via Windows Update terughalen welke update dat was met een KB nummer?

• furbydenooij
Via taskmgr is niet duidelijk een proces aan te wijzen, of moet ik ergens anders kijken?

Om welke update het precies gaat weet ik niet. Mijn vermoeden is dat het gaat om een van de updates die afgelopen Patchdinsdag (10 augustus) zijn vrijgegeven.

• systeemherstel
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 11-12-2014
Zou om deze updates moeten gaan, zelf heb ik nergens last van :)

• furbydenooij
Ik heb het gemerkt op 3 laptops, pc's weet ik niet...

• Turdie
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 14:20
Je zou een counter log kunnen maken met Performance Monitor (perfmon.msc), met een aantal basis counters erin, die een dag laten lopen, en dan kijken wat er boven de tresholds zit. Ik heb voor de tresholds een artikel gemaakt op mijn eigen blog, hier te vinden:
Key Performance Counters and their thresholds

Dit artikel is weliswaar geschreven voor server varianten van Microsoft zijn producten, maar is ook wel toepasbaar op werkstations.

Misschien is het wel handiger hier Microsoft Support voor te bellen, het is voor mij in ieder geval erg lastig om dit zo op afstand te troubleshooten.
Telefoonnummer:
020 - 500 1500
Het zal €150 euro kosten. Let op: Je kan alleen met creditcard betalen.

Nou moet ik ook wel opmerken, dat jij al TS ook wel wat beter kunt meewerken om je eigen probleem op te lossen ;).
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee